Sawit

Televisio-, elokuva-, musiikki- ja muu viihdekeskustelu
Vastaa Viestiin
Avatar
Torsti
Valvoja
Valvoja
Viestit: 931
Liittynyt: 23.8.2009 17:02

Sawit

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kuva

Saw on seitsemänosainen trilleri-/kauhuelokuvasarja, johon yhteensä neljä ohjaajaa on antanut oman panoksensa. Ensimmäisen Sawin ohjasi James Wan ja se tuli elokuvateattereihin vuonna 2004. Uusin tuotos Saw 3D taas tuli elokuvateattereihin viime vuonna. Aluksi jatko-osia aiottiin tehdä vielä lisääkin, mutta katsojalukujen putoamisen jälkeen seitsemäs osa voi jäädä viimeiseksi.

Elokuvissa päähenkilö Jigsaw vangitsee ihmisiä, jotka eivät hänen mielestään arvosta elämäänsä tarpeeksi ja pelaa pelejä näiden hengellä katsomalla, kuinka paljon he ovat valmiita tekemään elämäniensä jatkamisen eteen.

Vaikka Sawit ovatkin monessa paikassa muun muassa itseään toistaviksi parjattuja, ovat ne 2000-luvun menestyneimpiä kauhupätkiä, minkä vuoksi ajattelin nyt tehdä tämän aiheenkin.

Minun mielestäni homma lähti kakkososan jälkeen hieman lapasesta. Ensimmäinen Sawi oli varsinkin budjettiinsa nähden kaikin puolin hyvää ja kiinnostavaa katsottavaa, mutta jatko-osat ovat kieltämättä olleet jonkin verran samanlaisia. Idea on ihan kelvollinen, mutta rajansa kaikella. Olen nähnyt muistaakseni kaikki paitsi uusimman, jonka aion vielä katsoa.

Mitä mieltä sinä olet näistä usein gornoksi tai splatteriksikin kuvailluista rainoista (eivät ne kyllä oikeasti niin raakoja ole! ;))

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SH8wDkqA_50[/youtube]
Greetings and welcome... I want to play a game.
Kasipalloturnausten 2011 ja 2012 voittaja

Jaettu 1. sija asiallisuudessa talvigaalassa 2010
3. sija aktiivisuudessa talvigaalassa 2010
1. sija kekseliäisyydessä talvigaalassa 2010
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Olen nähnyt Saweista vain ensimmäisen ja sen voin sanoa olevan hyvä elokuva. Ei puuduttanut juuri missään vaiheessa ja mielenkiinto säilyi koko ajan. Mikään älyttömän raaka elokuva ei mielestäni ollut. Tarkoitus olisi katsoa jossain vaiheessa loputkin Sawit.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

En osaa sanoa onko Sawit hyviä vai huonoja, mutta tykkään niitä kuitenkin katsella. Eivät tosiaan ole niin raakoja, kun jotkut jaksavat väittää. Tobin Bell vaan on mun mielestä niin herkku ja pakko ihan vaan senkin takia katsoa näitä. : D
Mopo-Ismo
Kanta-asiakas
Viestit: 328
Liittynyt: 28.9.2009 20:39

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ismo »

Kaksi ensimmäistä elokuvaa olen nähnyt ja pidin kovasti, mielelläni katsoisin loputkin.
Paskapupu
Viestit: 38
Liittynyt: 26.5.2009 20:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Paskapupu »

ite oon nähny kaikki, on ihan hyviä on mutta ykkönen on ehdottomasti paras kaikista seitsemästä elokuvasta
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Larry »

SAW 3 oon nähny, eipä mitenkään erityisen hyvältä vaikuttanut.
Inkfish
Kanta-asiakas
Viestit: 156
Liittynyt: 30.8.2009 21:33

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Inkfish »

Itse olen nähnyt kaikki Sawit kertaalleen, ykkösestä pidin eniten. Loppua kohti leffat alkavat mennä jo aika huonoiksi.
Avatar
buubo
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2011 16:15
Viesti:

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja buubo »

Ovat mielestäni oikein hyviä leffoja. Niissä on törkeän ovela juoni, ei osaisi ikinä aavistaa! Ainoa mikä häiritsee on liiallinen veren ja suolien lentäminen. :D Mutta muuten ovat kyllä tosi hyviä.
Jokainen muisto on portti vain, jonka omatunto sulkee.
O`boy
Kanta-asiakas
Viestit: 363
Liittynyt: 21.8.2009 15:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja O`boy »

Ai ovela juoni? Pah. Viimeisen sawin (7) loppu oli kyllä niin hanurista, ja mukamas ovelasti tehty. Kuitenkin oli ennalta-arvattavissa ja petyin kovasti. Floppi oli tämä viimeinen elokuva. Huonosti lopettivat tämän ihanan trilogian.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #7
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Ekat leffat oon joskus kattonu mutta taitaa jatko-osat olla sellaista paskaa että parempi kun ei kato. Eikä muutenkaan oikeen iske kauhuelokuvat.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3658
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Laitela kirjoitti:Eikä muutenkaan oikeen iske kauhuelokuvat.
Tämä.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Hole »

Enigma kirjoitti:
Laitela kirjoitti:Eikä muutenkaan oikeen iske kauhuelokuvat.
Tämä.
Niinpä. Silti haluaisin nähdä ainakin jonkun osan näistä. Vaikkapa sen ensimmäisen.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Sawit

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Viime viikolla katsoin Saw 2:n ja oli sekin vaan hyvä elokuva. Mielestäni suunnilleen samaa tasoa ykkösen kanssa.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Vastaa Viestiin