Hei datikset (kohtalotoverit)! Kommentteja tulevaan k.p.oon?

Ongelmia Salkkari-videoiden toimivuudessa tai haluatko brassailla uudella kokoonpanollasi?
Avatar
PSakari
VIP
VIP
Viestit: 438
Liittynyt: 26.5.2009 18:13

Hei datikset (kohtalotoverit)! Kommentteja tulevaan k.p.oon?

Viesti Kirjoittaja PSakari »

Budjetin ehdoton katto olisi 1400e, johon pitäisi seuraavat osat sisältyä:
-Prosessori ja cooleri
-Kotelo ja virtalähde
-Muistit ja emolevy
-Näytönohjain ja näyttö
-Kovalevy ja dvdasema
-Käyttöjärjestelmä

Katsoin pari pakettia etukäteen ilman prosessoricooleria ja käyttöjärjestelmää:
Imageshack - multitronicpcpaketti
ja about vastaava jimmsistä
Imageshack - jimmspcstore

Ehdotuksia ja parannuksia otetaan vastaan, mielelläni seuraavat sisällyttäisin pakettiin:
-Näytönohjain HD5870
-Windows Vista 7 64-bittinen
-AMD vai Intel, ikuisuuskysymys mutta tällä hetkellä tuohon hintaluokkaan taitaa AMDn puolella olla sentit, joten AMDx4 965BE 125w?
-Emolevy AM3-kantainen, crossfirellä ei hirveästi ole väliä ja kunhan löytyy tarvittavat liitännät muihin paketin osiin
-Muistit 4gb DDR3, paketteihin nyt valitsin about halvimman jossa oli kuitenkin jäähdytyslevyt, parannusehdotuksia kenties?
-Kotelo on Antec NINE HUNDRED, itse ihan mukavaksi todennut, toki saa ehdottaa muitakin, vaatimuksena on että menisi ehkä hieman isompikin prosserincooleri ja näyttis (hd5870, tuskin ikinä x2 linjalle lähdetään)
-Virtalähde, +600W tarvittavilla piuhoilla. Parannusehdotuksia erityisesti tähän kaivataan, pitäisi kestää tuo AMDn prosessori+näytönohjain kevyillä/keskinkertaisilla kellotuksilla. Mielellään hieman ylimitoitettu, jos vaikka muutaman vuoden päästä tulee hinku päivittää uusimpaan HD7870 300W näyttikseen.
-DVDasema halvin SATA?
-Kovalevy, hinta/laatu/määräsuhde taitaa taipua tuon 1TB puolelle. Paljonkin eroja eri valmistajien nopeus/ääniakselilla? Tosin tuskinpa tuota kovalevyä hirveästi tulee kuunneltua kotelon tuulettimien mökän alta.
-Näyttö 20"-24", 16:9 fullhd (19xx x 1080 resolla), kokemuksia, mielipiteitä?
-Prosessorincooleri, itse tippunut kärryiltä vuosi sitten. Onko tullut mitään uutta vai tuoko Noctua vielläkin parhaimmat coolerit? Pitäisi kevyttä kellottelua kestää (irtoisikohan tuosta AMDstä 4ghz, luultavasti 24/7 käyttöön ~3.6-3.8).

Pyytäisisin keskustelua näistä osista. Kiitos etukäteen!

(en ole kyllä kovin nero näissä asioissa)

PS. Antakaa anteeksi huono lyhennys otsikossa. Ei mahtunut kunnolla! (kokoonpanoon)
Viljis
Kanta-asiakas
Viestit: 183
Liittynyt: 27.8.2009 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hei datikset (kohtalotoverit)! Kommentteja tulevaan k.p.oon?

Viesti Kirjoittaja Viljis »

Olisit suoraan laittanut aiheen tänne: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/215

Tuolla on asiantuntevia ihmisiä neuvomassa.

Veikkaan, että suositellaan i7 tai i5 pakettia, kun budjetti on 1400e.
Koteloksi suosittelisin Antec nine hundred TWO:ta (Antec 902), koska siinä on parannuksia (olit miettimässä 900:aa)

Virtalähteeksi ehdottomasti Corsair.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Hei datikset (kohtalotoverit)! Kommentteja tulevaan k.p.oon?

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Afterdawniin tosiaan kannattaa pukata myös, saa ehkä varmempia ja takuulla useampia vaihtoehtoja asiantuntijoilta.

Kuten jo aiemmin mainittiin, i7 -sarjaan kannattaa painottaa noinkin hyvällä budjetilla.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Vastaa Viestiin