Homous - rikkaus vai sairaus?

Vähemmän moderoitu alue. Hyvän maun rajoissa.
Vastaa Viestiin

Puolesta vai vastaan?

Homot ovat vitun mukavaa porukkaa
12
27%
Homot ovat ihan ok, ei aiheuta minussa reaktiota
18
41%
Niin kauan menettelee, kunhan ei minuun koske
9
20%
En pidä homoista juuri ollenkaan ja välttelen niitä
2
5%
Mielummin muutan Norjaan kuin kohtaan homon
3
7%
 
Ääniä yhteensä: 44

sulq

Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja sulq »

Keskustelua homoseksuaaleista. Mikä on kantanne homoihin? Äänestää saa, ja pitääkin.

Itse voisin taas tarinoida pitkänkin tovin mielipiteitäni tähän, mutta ehkä joku toinen kerta. Lyhyesti tyydyn toteamaan tähän yhteiskunnallisesti arahkoon aiheeseen, että en voi sietää homoja. En tunne henk. koht. yhtään homoa kovinkaan hyvin ja olen pirun tyytyväinen siitä. Homon kanssa samassa tilassa olo on itselleni samanlainen kauhu kuin joillekin on esim. lentopelko. Oksettaa ajatuskin, jos joku koittaisi alkaa lähennellä, hyi saatana.

Oma mielipiteeni on, että homous on eräänlainen sairaus. Ei nyt ehkä ihan verrattavissa syöpään jne. mutta jonkinlainen virheellinen yksilö homo on. En siedä homojen avioliittoja, enkä muutenkaan mitään oikeuksia heille. Voi kuullostaa vanhanaikaiselta, mutta niin se vain on.

Lesbot eivät aiheuta vastareaktiota minussa. Ehkä siihen vaikuttaa ajatus siitä, että eipähän ainakaan minua koita.
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Tätä tuskin kukaan vakavissaan voi ottaa, joten annetaan sen elää ainakin toistaiseksi uudella sopivammalla alueella.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Siis käsitinkö nyt oikein. Vihaat homoja ja et halua olla niiden kanssa missään tekemisissä? Eihän sen homouden pitäisi haitata ystävyyttä mitenkään. Ja ihmisiähän nekin on. Toisaalta ymmärrän jos lähentelevät... Mutta kaverina homot ovat jopa parempia ku heterot. Ärsyttää tommonen ennakkoluulo :| ja ei en oo homo, mutta ärsyttää ku jotkut ihmiset muuttaa heti käsitystään ihmisestä kun hän on homo.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
sulq

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja sulq »

Nipsu kirjoitti:Siis käsitinkö nyt oikein. Vihaat homoja ja et halua olla niiden kanssa missään tekemisissä?
Kyllä, juuri näin.
Eihän sen homouden pitäisi haitata ystävyyttä mitenkään. Ja ihmisiähän nekin on. Toisaalta ymmärrän jos lähentelevät... Mutta kaverina homot ovat jopa parempia ku heterot. Ärsyttää tommonen ennakkoluulo :| ja ei en oo homo, mutta ärsyttää ku jotkut ihmiset muuttaa heti käsitystään ihmisestä kun hän on homo.
No, ainakin omalla kohdallani asia on niin, että en vain pysty olemaan homon seurassa vapautuneesti. Koko ajan mielessä pyörii ajatus, että mitäköhän toi aattelee musta ja koittaakohan se iskeä tai jotain vastaavaa. Ihmisiä homot toki ovat, mutta omasta mielestäni jotenkin häiriytyneitä sellaisia. Oma näkemykseni on niin vahva, että minun puolestaan on vaikea ymmärtää niitä, jotka eivät muuta käsitystä ihmisestä kuullessaan tämän olevan homo.
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

Musta on kans tosi inhottavaa olla miesten seurassa, kun tuntuu koko ajan siltä, että joku yrittää iskeä tai lähennellä. Oksettaa ajatuskin, en ymmärrä miten jotku pystyy!
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Larry »

Sama kuin äskeisellä. Hyi helvetti sentään! Yäk!

Kuva

Mitäs tykkäät hantsu, taas löysin googlesta hassun kuvan
Kaakkao
Kanta-asiakas
Viestit: 1512
Liittynyt: 25.8.2011 19:08

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Kaakkao »

:D Kiitos nauruista jotka koin kun luin tämän aamujunassa, mutta jos nyt ottaisin tämän vakavasti niin..

Omasta mielestäni homot ovat vitun mukavaa (ja sosiaalista) porukkaa, ollut myös pari homokaveria ja ihan normaaleita ihmisiä ovat.
Ja miksi homous olisi sairaus, he vain sattuvat vain pitämään miehistä, ennemmin pidän sulgan kaltaisia ihmisiä sairaana, kun tuollainen ajatusmalli on, ties miten pahasti viiranneita ovat päästään.. :pesis:
Ja miksi homot alkaisivat koittaa lähentyä, jos tekee edes pienin elein selväksi ettei ole heistä kiinnostunut. Mielipiteesi perusteella kaikki homot lähentelevät ja käyvät kiinni, ajatellaan asiaa tarkemmin,että lähestelevätkö KAIKKI heteronaisetkin sinua? luulen ettei
Voi olla toki yksilöllisiä tapauksia, mutta se on kuitenkin harvinaista.

Nuorempana olin homokielteinen, mutta laitan sen nuoren iän ja silloisen kaveripiirin piikkiin. Vaikka itselläni ei ole minkäänlaista kiinnostusta miehiä kohtaan, niin ymmärrän kuitenkin että jollain saattaa olla, sillä ollaanhan me ihmiset erillaisia, jokaisella on oikeus olla juuri mitä haluaa, mitä he suuntautumiselleen mahtavat?

Jos homoista pitää nyt negatiivista löytyy, niin jotkin ovat kyllä suuria draamailijoita, mutta jos asiaa miettii tarkemmin niin kyllä heteromiehetkin draamailevat yhtälailla.

Mulla mulla kyllä meni kuitenkin maku tämän ketjun aloittajasta, ymmärrän värikkäät mielipiteet yms muut, mutta tuo meni kyllä jo vähän yli :alas:
<00:05> <Strawr> Kaakkao: Sinä olet netin ilkein ihminen jonka olen koskaan täältä bongannut, hoitoon joutuisit
<23:05> <Turska> Niin että kun joukossa on yksi tommonen töhö niin se kyllä nollaa fiksumpien käytöksen
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Aloittajan kanta tuli selväksi, jopa sokeekin sen hoksas :D en vaa ymmärrä miks tuut tänne mesoamaan homoista noin paljon jos tiedät olevasi hetero ja et siedä homoja ??? Ettet vaan olisi kaapissa :nick: niin ja et vastannu miksi vihaat homoja :|
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Olisikohan aiheen aloittajalla syytä vilasta taskupeiliin? :fooni:

Eihän tähän viitsisi edes vastata mitään tuollaisen pohjustuksen jälkeen. Pakko kantaa lyhyt korteni kekoon. Pieniä hymähdyksen poikasia pulpahti ilmoille täällä kun tuota kieliposkessa lähti lukemaan, läppähän toi oli, eiksje? Vai onko todellankin niin, että vielä 2012 vuonna tuollaisia ihmisiä on olemassa. En tiedä mihin kategoriaan "teidänlaiset" pitäisi luokitella, mutta oma panostukseni tähän aiheeseen voisi koostua samanlaisesta soopasta, mutta kohderyhmänä "teikäläiset". Uskomatonta paskaa.

Kenellekkään ei varmaan jäänyt epäselväksi mikä kantani on tähän. Topicin otsikon mukaisesti en vastaa, koska kumpikaan ei vastaa mielipidettäni. Homot kuuluu ihan samalla tavalla tasa-arvoiseen elämään. En pidä niitä rikkautena, koska ne on edelleenkin ihan normaaleja eivätkä saa allekirjoittaneelta minkäänlaista syrjintää. Hattua nostan niille, jotka uskaltaa olla avoimesti niitä omia itsejään eivätkä peittele suuntautumistaan ääliöiden, kuten aiheen aloittaja, vuoksi. Ystäväpiiriin kuuluu muutamia homoja eikä kenestäkään ole pahaa sanottavaa. Erittäin mukavia, erikoiset jutut kylläkin, mutta helevetin hyvä muotitieto! :carl:

Eniten naurattaa kyllä; " Lesbot eivät aiheuta vastareaktiota minussa. Ehkä siihen vaikuttaa ajatus siitä, että eipähän ainakaan minua koita.". Pitäskö sulle tilata uppopumppu, että saatais tuota keltaista nestettä sieltä vähemmäksi? Taitaa kaveria vain vituttaa kuin pientä oravaa.

EDIT: Tahtooko sulQ matkustaa Norjaan lentokoneella vai junalla? MÄÄ TARJOON!
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
sulq

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja sulq »

Kaakkis kirjoitti:Omasta mielestäni homot ovat vitun mukavaa (ja sosiaalista) porukkaa, ollut myös pari homokaveria ja ihan normaaleita ihmisiä ovat.
Ja miksi homous olisi sairaus, he vain sattuvat vain pitämään miehistä, ennemmin pidän sulgan kaltaisia ihmisiä sairaana, kun tuollainen ajatusmalli on, ties miten pahasti viiranneita ovat päästään.. :pesis:
Ja miksi homot alkaisivat koittaa lähentyä, jos tekee edes pienin elein selväksi ettei ole heistä kiinnostunut. Mielipiteesi perusteella kaikki homot lähentelevät ja käyvät kiinni, ajatellaan asiaa tarkemmin,että lähestelevätkö KAIKKI heteronaisetkin sinua? luulen ettei
Voi olla toki yksilöllisiä tapauksia, mutta se on kuitenkin harvinaista.
No joo, tuon allekirjoitan, että useimmiten homot ovat sosiaalista porukkaa. Kyllähän sen joissain tapauksissa huomaa jo kaukaa, että tuo on 100varma homo. Itse koen, että homojen käytös on ylisosiaalista, monissa näkemissäni tapauksissa hemmetin ärsyttävää.

Ihmisen elämän yksi päätarkoituksista on lisääntyminen, eli ts. suvun jatkaminen. Näin on ollut ihmisrodun syntymästä lähtien ja niin on nykypäivänäkin. Miehen kuuluu rakastaa naista, tehdä naisen kanssa lapsia ja täten kantaa oma kortensa kekoon, jotta ihmiskunnan elämä maapallolla jatkuisi tulevaisuudessakin. Jonkinlainen häiriytyminen on homojen kohdalla tapahtunut, koska heidän kohdallaan näin ei tapahdu. Sairaudeksi homouden kutsuminen on tarkoituksellisen kärkäs ilmaisu, sitä mieltä en toki itsekään ole, että asia näin olisi, kovan väittelyn toivossa tällaisenkin ilmauksen vain otin käyttöön.

Minua ihmetyttää myös sellaiset ihmiset, jotka hämmästelevät muiden homovastaisuutta. Sillä, että olen vahvasti homoutta vastaan, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olisin jotenkin sairas.
Ja miksi homot alkaisivat koittaa lähentyä, jos tekee edes pienin elein selväksi ettei ole heistä kiinnostunut. Mielipiteesi perusteella kaikki homot lähentelevät ja käyvät kiinni, ajatellaan asiaa tarkemmin,että lähestelevätkö KAIKKI heteronaisetkin sinua? luulen ettei
Voi olla toki yksilöllisiä tapauksia, mutta se on kuitenkin harvinaista.
Kaikki heteronaiset eivät todellakaan "lähestele" minua, koska baarissa aikaa viettäessäni pyrin tekemään selväksi naispuolisille henkilöille, joiden kanssa juttelen, että olen varattu. Tykkään kuitenkin baari-iltoina jutella myös miesten kanssa, ihan vain uusien kaverisuhteiden toivossa. Tykkään käydä keskusteluja mm. urheilusta ja oikeastaan olen valmis puhumaan lähes mistä vaan. Vaikka joskus homon tunnistaakin jo kaukaa, niin aina näin ei kuitenkaan ole. Kerran olen baarissa törmännyt sellaiseen tapaukseen, että juttelin erään miehen kanssa niitä näitä hyvän tovin, kunnes aloin huomaamaan hänessä joitain homomaisia piirteitä. Tein hänelle selväksi, että olen hetero ja poistuin aika helvetin nopeasti paikalta, koska ko. homo oli aika vahvassa humalassa ja tiedä mitä olisi keksinyt.

En kuitenkaan todellakaan yleistä, että kaikki homot näin käyttäytyisivät, mutta itselleni tästä on jäänyt kauhu. Pelkoja ylensäkkin on vaikeaa ulkopuolisille selittää, mutta osittain tämänkin tapauksen vuoksi kierrän homot niin kaukaa kuin mahdollistaa. Voi kuullostaa oudolta, mutta miettikääpä vastavaankaltaisena pelkona esim. jo aiemmin mainitsemaani lentopelkoa. Kuullostaa ulkopuolisen mielestä aika erikoiselta toisen pelko siitä, että lentokone ei pysy ilmassa.
Nipsu kirjoitti:en vaa ymmärrä miks tuut tänne mesoamaan homoista noin paljon jos tiedät olevasi hetero ja et siedä homoja ??? Ettet vaan olisi kaapissa :nick:
Puhtaasti sen takia, että haluan keskustella aiheesta. Ja ihan tällai btw, kannattaa pitää Salkkarit ja real-life erillään. Vaikka Lari aluksi olikin homovastainen ja paljastautuikin homoksi, niin se ei ehkä kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki homovastaiset olisivat oikeasti homoja.
Yarmo kirjoitti:Eihän tähän viitsisi edes vastata mitään tuollaisen pohjustuksen jälkeen. Pakko kantaa lyhyt korteni kekoon. Pieniä hymähdyksen poikasia pulpahti ilmoille täällä kun tuota kieliposkessa lähti lukemaan, läppähän toi oli, eiksje? Vai onko todellankin niin, että vielä 2012 vuonna tuollaisia ihmisiä on olemassa. En tiedä mihin kategoriaan "teidänlaiset" pitäisi luokitella, mutta oma panostukseni tähän aiheeseen voisi koostua samanlaisesta soopasta, mutta kohderyhmänä "teikäläiset". Uskomatonta paskaa.
Ööö? Suosittelen, että avaat silmäsi sen suhteen, että homovastaisia ei muka olisi enää nykypäivänä. "Vitun homo" lienee yksi yleisimpiä nuorison keskuudessa käytettyjä haukkumatermejä ja vaikka nämä ovatkin useimmiten mistään mitään tietämättömien junnujen heittoja, niin jo pelkästään tällainen huutelu jättää nuoriin sellaiset jäljet, että monista tulee homovastaisia. Ihan lonkalta arvioiden sanoisin, että suurin osa "vitun homo" -termin viljelijöistä on aikuisenakin homoja vastaan, kuin homojen puolesta. Puhumattakaan jostain yli 50-vuotiasta miehistä, joiden keskuudessa satavarmasti homous on keskimäärin kielteinen asia.
Eniten naurattaa kyllä; " Lesbot eivät aiheuta vastareaktiota minussa. Ehkä siihen vaikuttaa ajatus siitä, että eipähän ainakaan minua koita.". Pitäskö sulle tilata uppopumppu, että saatais tuota keltaista nestettä sieltä vähemmäksi? Taitaa kaveria vain vituttaa kuin pientä oravaa.
Ymmärrät varmaankin tarkoituksella väärin, mutta en siis tarkoita, että kaikki naiset koittaisivat minua vaan erona homoihin positiivisena asiana on se, että tiedän ettei heistä ole ns. vaaraa minulle. Senkus nuolevat toisiaan, kyllähän sitä ihan mielellään katseleekin.
Avatar
Aaro/Eero
Kanta-asiakas
Viestit: 401
Liittynyt: 30.4.2012 19:38

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Aaro/Eero »

Saahan homoja olla, kunhan eivät tule iholle. Itse tunnen muutaman ja ihan hyviä tyypejä ovat, eikä mua muutenkaan muiden petihommat kiinnosta.
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Ei ole rikkaus eikä sairaus.

Itse koen - valtava yllätys varmasti kaikille - että homous merkitsee piirteenä yhtä paljon kuin esimerkiksi se, onko oikea- vai vasenkätinen. Tokihan se arkielämässä näkyy, mutta loppujen lopuksi määrittää vain pienen osan ihmisestä. Ei voida yleistää, miten vasenkätiset käyttyvät ja millaisia he ovat, eikä myöskään voida sanoa, että kaikki homot olisivat tietynlaisia.

Toki on niitä homoja, joista homouden voi erottaa helpostikin, mutta huomioitavaa taas se, että kaikki stereotyyppisen homomaisesti käyttäytyvät eivät välttämättä olekaan homoja, vaikka ensivaikutelma antaisikin sellaisen kuvan.

Itse en ole mitenkään erityisen sosiaalinen. Tulen toimeen ihmisten kanssa, mutta olen aika ujo ja vieraassa seurassa helposti hiljainen. Pukeudun yleensä farkkuihin ja huppariin, aika perusvaatetus siis eikä mitenkään liiemmin herätä huomiota. En seuraa muotia, en ihannoi jokaista tyyli-ikonia. Tuskin jokaisella vastaantulijalla tulee minut nähdessään heti olo, että "hei, tuo on taatusti gay".

Mistä ihmeestä olet saanut pieneen päähäsi sellaisen ajatuksen, että jos on homo, himoitsee jokaista miestä? Varmasti heteromiehenä voit myöntää, että kun vastaan kävelee hyvännäköinen nainen, saatat kiinnittää häneen huomionsa, mutta tuskinpa olet jokaista naista väkisin sänkyyn viemässä. (Tosin jos olet, niin se on muuten sairaus, joka vaatii hoitoa.) Kykenet todennäköisesti istumaan ongelmitta iltaa naisen kanssa ja olemaan jopa humalassa ilman, että naisen tarvitsee juosta pakoon peläten, että käyt kimppuun lihan himoissasi. Miten ihmeessä oletat, että homot käyttäytyisivät jotenkin eri tavalla? Ihan normaaleja ja yhtä täysjärkisiä ja tilannetajuisia ihmisiä tässä ollaan.

Elämän päätarkoitus lisääntyminen? Homomies ja nainen (oli sitten homo tai hetero) voivat lisääntyä. Lisääntymiseen ei tarvita rakkautta. Siihen riittää yksi pieni ruiskaisu oikeaan aikaan. Tunteilla ja haluilla ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Jos homos olisi jotenkin häiritsevä tekijä, niin eikö homous olisi jo karsiutunut silloin pois?
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
sulq

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja sulq »

Burnis kirjoitti:Itse koen - valtava yllätys varmasti kaikille - että homous merkitsee piirteenä yhtä paljon kuin esimerkiksi se, onko oikea- vai vasenkätinen. Tokihan se arkielämässä näkyy, mutta loppujen lopuksi määrittää vain pienen osan ihmisestä. Ei voida yleistää, miten vasenkätiset käyttyvät ja millaisia he ovat, eikä myöskään voida sanoa, että kaikki homot olisivat tietynlaisia.
Vasta toisen kerran tekstisi läpi lukiessani sain varmuuden siitä, että lienet itse siis homo. Ymmärrän, että kun itse olet homo, sinulle kaikki on täten selkeämpää sen puolesta, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Ajattelutapasi on ymmärrettävä, enkä väitä, että se olisi mitenkään väärä, mutta meidän näkemyksemme eroavat toisistaan reilusti. Eikä sinänsä ihme, olemmehan tämän asian suhteen täysin ääripäät mielipiteidemme kanssa.

Tuohon kommenttiisi siitä, että homous ja kätisyys olisivat jotenkin verrattavissa, on pakko ottaa kantaa. Se on totta, että vain yhdenlaisia ihmisiä sisältää ihmisryhmää ei ole olemassa. Ero näiden mainitsemiesi asioiden kohdalla tulee kuitenkin siinä, että esim. jonkun ihmisen kanssa jutellessa ei ole minkäänlaista merkitystä sillä, onko hän oikea- vai vasenkätinen. Itse olen oikeakätinen, yksi parhaimpia kavereitani on vasuri ja ainoa asia jossa olen tämän huomannut on se, että hän kirjoittaa eri kädellä kuin minä ja esim. pesäpallossa lyö palloa eri puolelta ja pitää räpylää eri kädessä. Pieniä käytännöllisiä juttuja, mutta sosiaalisuuden kanssa ei mitään tekemistä. Homoudessa taas erot ovat sosiaalisuudessa, ei niinkään edellämainitun kaltaisissa asioissa. Tietoisuus siitä, että puhun nyt homon kanssa vaikuttaa omalla kohdallani keskusteluun aina.

Sitä, mitä tässä oikeasti haluan sanoa on vaikea pukea sanoiksi. Olen kuitenkin niin ennakkoluuloinen homoja kohtaan, että se on häiriötekijä sosiaalisissa tilanteissa, oikea- tai vasen kätisyydellä ei em. tilanteissa ole merkitystä.
Toki on niitä homoja, joista homouden voi erottaa helpostikin, mutta huomioitavaa taas se, että kaikki stereotyyppisen homomaisesti käyttäytyvät eivät välttämättä olekaan homoja, vaikka ensivaikutelma antaisikin sellaisen kuvan.
Tämäkin on tietysti totta, mutta ainakin omalla kohdallani asia on niin, että olet sitten vain homomaisesti käyttäytyvä tai oikein kunnon homo, niin pyrin välttämään kohtaamista. Juurikin stereotyyppiset homot aiheuttavat suurta ärsytystä.
Mistä ihmeestä olet saanut pieneen päähäsi sellaisen ajatuksen, että jos on homo, himoitsee jokaista miestä? Varmasti heteromiehenä voit myöntää, että kun vastaan kävelee hyvännäköinen nainen, saatat kiinnittää häneen huomionsa, mutta tuskinpa olet jokaista naista väkisin sänkyyn viemässä. (Tosin jos olet, niin se on muuten sairaus, joka vaatii hoitoa.) Kykenet todennäköisesti istumaan ongelmitta iltaa naisen kanssa ja olemaan jopa humalassa ilman, että naisen tarvitsee juosta pakoon peläten, että käyt kimppuun lihan himoissasi.
Kyllä, tuskin ketään heteromies valehtelematta pystyy sanomaan, että ei ikinä katsele ketään muita naisia kuin sitä omaa muijaa, vaikka se olisikin olevinaan maailman parhaimman näköinen. Enkä juu haaveile jokaisen muijan sänkyyn viemisestä.
Miten ihmeessä oletat, että homot käyttäytyisivät jotenkin eri tavalla? Ihan normaaleja ja yhtä täysjärkisiä ja tilannetajuisia ihmisiä tässä ollaan.
Puhtaasti sen takia, että olen niin ennakkoluuloinen homoja kohtaan ja käyttäydyn aina heitä kohtaan varauksellisesti. Homot ovat erittäin moniväristä sakkia. Varmasti joukossa on myös kaltaisiasi ilmeisen järkeviäkin tyyppejä, mutta omien käsitykseni mukaan homoihin kuuluu varsinkin suuremmissa kaupungeissa (Helsingissä) suuri määrä näitä ns. drama queeneja. Toki sellaisia ihmisiä on heteroissakin, mutta uskoisin, että homoissa prosentuaalinen osuus on huomattavasti suurempi. Monet homot kun kuitenkin jo perimältään ovat huomionhakuista porukkaa.
Elämän päätarkoitus lisääntyminen? Homomies ja nainen (oli sitten homo tai hetero) voivat lisääntyä. Lisääntymiseen ei tarvita rakkautta. Siihen riittää yksi pieni ruiskaisu oikeaan aikaan. Tunteilla ja haluilla ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Jos homos olisi jotenkin häiritsevä tekijä, niin eikö homous olisi jo karsiutunut silloin pois?
On se tietysti nykyajan tieteen kehittymisen myötä mahdollista, mutta ennen näin ei ole ollut. Mielestäni on myös todella kuvottava ajatus kahden miehen parisuhde, jossa heillä olisi myös lapsi(a). Sääliksi kävisi sitä lasta, huhhuh sitä kuittailun määrää, kun ei olisi äitiä vaan kaksi isää. Myöskään kahden naisen parisuhdetta ja lasta en pidä mitenkään hyvänä asiana, mutta se on kuitenkin pienempi paha kuin kaksi isää. Äiti on mielestäni pakko olla lapsella.

Kirjoituksestasi pakko antaa plussaa, hyvää tekstiä, jossa osoitat, että pystyt asialliseen keskusteluun, toisin kuin monet (Joulu-Fooni) muut tällä palstalla.
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Larry »

Itseäni ainakin ällöttää suunnattomasti olla missään yhteydessä vasenkätisten kanssa. Hyi saatana :alas:
Jeppe
Kanta-asiakas
Viestit: 1192
Liittynyt: 21.8.2009 22:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Oikea - Vasenkätisyys, oli muuten pitkään puhuttu aihe ennen vanhaan. Jos luokittelette homouden sairaudeksi niin samalla tavalla pyrittiin myös opettamaan pieniä vauvoja oikea-kätisiksi. Muun muassa pistettiin lapselle tumppu käteen ja opetettiin oikeakätiseksi, tai lapselle ei annettu mahdollisuutta tutustua vauvana maailmaan vasemmalla kädellä. Se nähtiin jotenkin outona, lähes erikoisena.

Minun setäni on syntyperältään vasuri, mutta kun muut perheenjäsenet olivat oikea-kätisiä piti neuvolan täti sitä poiskitkettävänä asiana. Tulos nykyään,osaa kirjoittaa molemmilla käsillä. Eli on oikea ja vasenkätinen. Se siitä "kitkemisestä".

(tämä ihan vaan muistutuksena että ennen luokiteltiin lähes jokaista poikkeavuutta jonkinlaisena sairautena, mutta nykyään tiedetään ettei homous, kuten ei vasurinakaan oleminen ole sairaus).

Homoseksuaaliset (ns. Sateenkaariperheet) tämä aihe saa vereni kiehumaan. Sillä en ymmärrä miksei jokaisella vanhemmaksi haluavalla saisi olla oikeus vanhemmuuteen. Etkä ole ainut joka kokee kaksi äitiä vähemmän pahana kun kaksi isää. Samoin ajattelee myös 50-luvulla syntynyt isäni. Ja olenkin kiistellyt aiheesta lukuisiakertoja.

Kuulemma äidillä on luonnollinen vaisto hoivaviettiin miehellä ei. Mutta juuri kuukausi takaperin löydettiin vanhemmuusgeeni. Eli kyseisen geenin omaavat ovat vahvoja hoivavietiltään ja osa ei tunne hoivaviettiä lainkaan. Eli hoivavietti ei määräydy sukupuolen mukaan, ja on moni mies joka kokee kovankin vauvakuumeen. Mutta vanhojen tarinoiden ja uskomusten mukaan miehen voimakas vanhemmuusgeeni on noloa eikä siitä voi puhua. Vauvakuume miehellä on "akkojen tauti". Tämä kyseinen geeni myös selittää sen miksi tietyillä naisilla ei esimerkiksi ole hoivaviettiä.

Nykypäivänä meillä on itse oikeus päättää haluammeko lapsia vai ei, olimmepa minkälaisessa suhteessa tahansa. Voin sanoa että vanhemmuuteen kuuluu suuri vastuu, eikä elämä ainakaan "helpotu" lapsen myötä. Elämä tekee kokonaan uuden pyörähdyksen, ja on opittava elämään vähemmän itsekkäästi.
Mielestäni kaksi rakastavaa aikuista on paljon tärkeämpää lapsen kehityksen kannalta kun se, onko ydinperheenä heteropariskunta. Homo/lesbopariskunta joutuu näkemään hirveästi vaivaa saadakseen lapsen, ja ovat näin myös valmistautuneet vanhemmuuteen eri tavalla. Tietävät mihin ryhtyvät, ja ehtivät valmistautua pidempään prosessiin. Jokainen lapsi on lahja, olipa se sitten biologisesti oma tai ei.

On tutkittu ja todettu ettei sateenkaariperheessä kasvanut lapsi mitenkään ime vaikutteita vanhemmiltaan. Eli, on väärin ajatella että homo/lesboperheessä elävä lapsi olisi itse aikuisena homoseksuaalinen. On jopa kuvattu pieniä lapsia (sateenkaariperheissä kasvaneita) leikkimässä perhettä, johon kuuluu isä,äiti ja lapsi. Joten homoseksuaalisuuden "tartuttaminen" lapseen on pelkkää puppua.

Kaksi äitiä vähemmän paha kun kaksi isää? Eiköhän rakkaus ja välittäminen ole lapselle tärkeämpää kun se onko syntynyt heteroperheessä. On jopa huomattu, että lapselle tärkein on vanhempien välittäminen ja tuki, ei se onko äitiä tai isiä perheessä yksi tai kaksin kappalein.
Tiesitkö että netissä on muutakin kuin PORNOA? - Radio Rock
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Burnis »

sulq kirjoitti: Itse olen oikeakätinen, yksi parhaimpia kavereitani on vasuri ja ainoa asia jossa olen tämän huomannut on se, että hän kirjoittaa eri kädellä kuin minä ja esim. pesäpallossa lyö palloa eri puolelta ja pitää räpylää eri kädessä. Pieniä käytännöllisiä juttuja, mutta sosiaalisuuden kanssa ei mitään tekemistä. Homoudessa taas erot ovat sosiaalisuudessa, ei niinkään edellämainitun kaltaisissa asioissa. Tietoisuus siitä, että puhun nyt homon kanssa vaikuttaa omalla kohdallani keskusteluun aina.

Sitä, mitä tässä oikeasti haluan sanoa on vaikea pukea sanoiksi. Olen kuitenkin niin ennakkoluuloinen homoja kohtaan, että se on häiriötekijä sosiaalisissa tilanteissa, oikea- tai vasen kätisyydellä ei em. tilanteissa ole merkitystä.
Tiedostat siis itsekin, että ongelmana (jos sitä sellaisena nyt edes ajattelet) on omat ennakkoluulosi. Ennakkoluuloistahan pääsee eroon tutustumalla asioihin. Et varmaankaan tunne kovin montaa homoa tai ainakaan selvästi ole läheisissä tekemisissä homojen kanssa. Kannattaisi ehkä olla, niin tajuaisit, että ihan samaa sakkia tässä kaikki ollaan.

Minun oma elämäni ei pyöri sen ympärillä, että olen homo. Kun näen miehen, en heti mieti, että kelpaisiko hän sänkykumppaniksi vai ei. Jutellessa sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä, onko homo vai ei (ellei sitten keskustelunaihe ole tämä). Enkä ihan ymmärrä, mitä ennakkoluujoja sinulla edes on. Mitä sinä pelkäät, kun et voi keskustella normaalisti homon kanssa? Sen ymmärrän, jos ajatus kahden miehen välisestä seksistä ällöttää, mutta sellaiset ajatuksethan eivät ole homofobiaa. Eikä homojen missiona ole käännnyttää maailman jokaisesta ihmisestä homoa, kyllä meitä on jo ihan riittävästi. ;D Turha meitä on pelätä.
sulq kirjoitti:Monet homot kun kuitenkin jo perimältään ovat huomionhakuista porukkaa.
Jaa-a, tuohon haluaisin kyllä jonkinlaisen luotettavan lähteenkin. Homojen joukossa on näitä "stereotyyppisesti" käyttäytyviä, ja pakko myöntää, että drama queenit ja neidit ärsyttävät minuakin. Eivät tietenkään homouden vuoksi, vaan tuontyyppisen käytöksen takia. Prosentuaalisesta jakaumasta ei ole mitään kunnollista tietoa. Itse en siihen ryhmään kuulu, enkä ole ikinä kenenkään "stereotyyppisen homon kriteerit" täyttävän kanssa seurustellut.
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Strawr
Kanta-asiakas
Viestit: 216
Liittynyt: 23.7.2014 18:18

Re: Homous - rikkaus vai sairaus?

Viesti Kirjoittaja Strawr »

Homot ovat ihan ok, ei aiheuta minussa reaktiota
Ihmisiä nekin on. Kaikki pitäisi hyväksyä sellaisena kun on.
Live. Laugh. Love.
Vastaa Viestiin