Valokuvaus

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Bnobzzor kirjoitti:Paikallinen lampi oli jäätynyt, mitä siihen muuta enää sanomaan. Tässä pari otosta:

Kuva

Kuva
Upea kuva varsinkin tuo ensimmäinen. :)
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Kalervo
VIP
VIP
Viestit: 622
Liittynyt: 2.8.2009 13:19

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Kalervo »

Joonas kirjoitti:
Bnobzzor kirjoitti:Paikallinen lampi oli jäätynyt, mitä siihen muuta enää sanomaan. Tässä pari otosta:

[kuva]
[kuva]
Upea kuva varsinkin tuo ensimmäinen. :)
Kiitokset. :) Pistän tähän vielä pari lisää.
Kuva
Kuva
Mad Fanclubin jäsen #117
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Oikein hienoja!

Itse pidän ylimmästä kuvasta. Harmi kun sinulla ei ole järjestelmä-kamera, joka olisi tehnyt tarkennuksen järkevämmin. :/

Mutta, oikein näyttävä kuva! :ylos:
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
pinse.
Kanta-asiakas
Viestit: 414
Liittynyt: 23.8.2009 16:02

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja pinse. »

Eipä tuollaisella n. 150 euron perusdigikameralla mitään kovin mahtavia kuvia tule (meillä on 4, 6 ja 8-vuotiaat pojat, jotka tykkää leikkiä kameralla niin ei mitään kovin kallista niille hajotettavaksi viitsinyt ostaa ;D), mutta jotain nyt kuitenkin..

Kuva
heinäkuulta

Kuva
lokakuun alkupuolelta
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

Tänään ostin ensimmäisen järkkärini, Canon EOS 1000D, joka sopii hyvin tälläselle aloittelijalle. Ja oli halpakin. (380)
Vielä pitäisi oppia sitä käyttämään. :)
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

Kuva





Kuva



Siinä on kaksi kuvaa, mitkä oon ottanut tänä kesänä vanhalla Canon Ixuxella. Tykkää tosta vihreestä, koska tykkään niistä eri vihreän sävyistä. :)
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Vihreä on hyvä väri. :)
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Hubacco kirjoitti:Kuva





Kuva



Siinä on kaksi kuvaa, mitkä oon ottanut tänä kesänä vanhalla Canon Ixuxella. Tykkää tosta vihreestä, koska tykkään niistä eri vihreän sävyistä. :)
Hienoja kuvia. Nyt odotellaan järkkärikuvia :)
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

Tässä on eka järkkärikuva, jossa onnistuin melko hyvin ton tarkentaa tohon etukukkaan. taisin keskiviikkoiltana ottaa kuvan.



Kuva


Mä tykkään kyllä enemmön noista vanhoiska kuvista, mutta enköhän mä opi ottamaan tollakin jonkinmoisia kuvia?
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Kyllä tuollaisella pienelläkin kameralla saa ihan hyviä kuvia, jos osaa säätää asetukset itse ja oikein, eikä käytä automatiikkaa.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

Sehän sinä on kun pitäs ruveta osaamaan säätää ne asetukset itse! :D Tossa kamerassa ei ollut mukana suomenkielistöohjetta, mutta sen kyllä löydän netistä sitten kun jaksan sen ladata. Tossa kuvassa käytin lähikuva-asetusta. Se automaattinen tarkennus ei noissa lähikuvissa tarkenna kovin tarkasti. Maisemissa ja ihmissä kyllä erinomaisesti. :)
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
SamTheMan
Kanta-asiakas
Viestit: 242
Liittynyt: 19.3.2009 20:47

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja SamTheMan »

Hubacco kirjoitti:Tässä on eka järkkärikuva, jossa onnistuin melko hyvin ton tarkentaa tohon etukukkaan. taisin keskiviikkoiltana ottaa kuvan.
VERY NICE PIC...

/ Sam
/ Sam

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #3

FOORUMIN SÄÄNNÖT TÄSSÄ!
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

Kai tuossa Canon EOS 1000D voi valita jonkin korostettu väri? Ku tänäänkin otin kuvia värikkäistä lehdistä, ni nehän on ihan haaleita! Facebookissa on yhdellä kamullani sama kamera, ja sen kuvissa on ihanan kirkkaat ne värit. Mulla ei ole ohjekirjaa. :D Kyllähän sen netista saisi kai..
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
pinse.
Kanta-asiakas
Viestit: 414
Liittynyt: 23.8.2009 16:02

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja pinse. »

Japp kirjoitti:Kai tuossa Canon EOS 1000D voi valita jonkin korostettu väri? Ku tänäänkin otin kuvia värikkäistä lehdistä, ni nehän on ihan haaleita! Facebookissa on yhdellä kamullani sama kamera, ja sen kuvissa on ihanan kirkkaat ne värit. Mulla ei ole ohjekirjaa. :D Kyllähän sen netista saisi kai..
Saako udella että ostitko ihan Suomesta vai jostain muualta? Koska jos sä sen Suomesta ostat niin kylhän siinä pitäs ohjeetkin olla ihan på finska.

Itse olen hankkimassa myös järkkäriä, mahdollisesti juuri tuota Canon EOS 1000D:ta, joten jos viitsisit mitenkään kertoa hieman omia kokemuksiasi ko. laitteesta, käyttö, ergonomia yms. Ja tuossa ei ilmeisesti ole siis videokuvausta ollenkaan? Aika paljon myös videokuvailen, olis se tottakai kätevämpää jos samassa laitteessa olis kumpikin toiminto ettei erikseen videokameraa tarviis raahata mukana :D Toinen vaihtoehto mulla olis Nikon D3000, josta videokuvaus kyllä löytyy ja mitä nyt googletellu oon, niin porukka on sitä mieltä että kyllä Nikon olis parempi hankinta. Mutta tosiaan jos omia kokemuksiasi viitsisit Canonista hiukan kertoilla, olisin kiitollinen. (:

Niin ja todella hieno kuva tuossa hieman ylempänä! :)
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Rambo »

pinse. kirjoitti:
Japp kirjoitti:Kai tuossa Canon EOS 1000D voi valita jonkin korostettu väri? Ku tänäänkin otin kuvia värikkäistä lehdistä, ni nehän on ihan haaleita! Facebookissa on yhdellä kamullani sama kamera, ja sen kuvissa on ihanan kirkkaat ne värit. Mulla ei ole ohjekirjaa. :D Kyllähän sen netista saisi kai..
Saako udella että ostitko ihan Suomesta vai jostain muualta? Koska jos sä sen Suomesta ostat niin kylhän siinä pitäs ohjeetkin olla ihan på finska.

Itse olen hankkimassa myös järkkäriä, mahdollisesti juuri tuota Canon EOS 1000D:ta, joten jos viitsisit mitenkään kertoa hieman omia kokemuksiasi ko. laitteesta, käyttö, ergonomia yms. Ja tuossa ei ilmeisesti ole siis videokuvausta ollenkaan? Aika paljon myös videokuvailen, olis se tottakai kätevämpää jos samassa laitteessa olis kumpikin toiminto ettei erikseen videokameraa tarviis raahata mukana :D Toinen vaihtoehto mulla olis Nikon D3000, josta videokuvaus kyllä löytyy ja mitä nyt googletellu oon, niin porukka on sitä mieltä että kyllä Nikon olis parempi hankinta. Mutta tosiaan jos omia kokemuksiasi viitsisit Canonista hiukan kertoilla, olisin kiitollinen. (:

Niin ja todella hieno kuva tuossa hieman ylempänä! :)
Joo Japp, jos et saanut ostaessa suomenkielistä ohjekirjaa, niin pyydä myyjältä. Hänellä on velvollisuus se sinulle toimittaa. :)
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Japp »

ostin verkkokaupasta, ja siellä oli ranska ja hollanti ainakin. :D ei edes englantia.
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

www.noisegain.daportfolio.com
Sieltä saa kahtoo mun kuvia. Ja kommentoida ja arvostella tottakai saa !
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Avatar
lollorosso
Kanta-asiakas
Viestit: 157
Liittynyt: 2.9.2010 15:08
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja lollorosso »

Kuva
Kuva
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

http://www.aapot.kuvat.fi

Siellä majailee nykyään Yarrrrmon kuvat, uudemmat pääsee tuonne. Jos haluaa oikeasti kuvapankin niin suosittelen tuon sivuston palveluita, pro jäsenyys irtoaa 25e vuodessa ja tallennustilaa on 50gb.
Japp kirjoitti:Sehän sinä on kun pitäs ruveta osaamaan säätää ne asetukset itse! :D Tossa kamerassa ei ollut mukana suomenkielistöohjetta, mutta sen kyllä löydän netistä sitten kun jaksan sen ladata. Tossa kuvassa käytin lähikuva-asetusta. Se automaattinen tarkennus ei noissa lähikuvissa tarkenna kovin tarkasti. Maisemissa ja ihmissä kyllä erinomaisesti. :)
Sun kannattas kokeilla tarkennuspisteen sijainnin vaihtoa, eli ihan täysautomaattinen mutta vaihdat tarkennus pisteen vaikka juurikin vasempaan laitaan.

Maisema kuvia tulee itsellä jonku verran manuaalilla kuvailtu, myös taannoin näitä lähikuviakin kunhan vain valoa riittää ja pinna kestää.

Ja se mitä tuohon 1000D tulee, niin suosittelen suoraan vähän pikkuisen lisää ja hyppäämään samantien kolmossarjalaiseen eli vaikkapa 500D. Jos ei rahkeet siihen riitä eikä kukkaro anna myöten niin sitten 450D, tai 400D. Mutta tuo 1000D on vähän sellainen sarja että se on ihan pakosti jos ei tuohon kolmossarjaan riitä rahat.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Turska
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3468
Liittynyt: 21.8.2009 19:05

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja Turska »

Japp kirjoitti:ostin verkkokaupasta, ja siellä oli ranska ja hollanti ainakin. :D ei edes englantia.
Joo mulla oli sama, kun ostin EOS 7D:n. Mutta ihan Verkkokaupasta pyytämällä ne lähettää ohjekirjan joko sähköpostilla tai suoraan tulostettuna kotiin.
We are sistas, we stand together ♥
Turksa, JAPP, Burnis

Ulmate Love: Ropin Huud ♥
Vastaa Viestiin