Huumeet ja päihteet

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!

Mitä näistä olet edes joskus kokeillut?

Miedot alkoholit (oluet, viinit ja siiderit)
56
27%
Väkevät alkoholit (Viinat, vodkat...)
44
21%
Tupakkaa
43
21%
Nuuskaa
24
11%
Kannabis tuotteita
19
9%
Huumaavia sieniä
5
2%
Muita mietoja huumeita
10
5%
Väkevät huumeet (LSD, amfetamiini, heroiini...)
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 209

Avatar
Kuosma
Kanta-asiakas
Viestit: 92
Liittynyt: 1.10.2009 11:13

Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Kuosma »

Kuva
Asiallista keskustelua huumeet ja päihteisiin liittyen. Onko alkoholilla liian korkea ikäraja? Mitä pitäisi tupakalle tehdä? Pitäisikö kannabis laillistaa? Mitä mieltä olette niin sanotuista "rajuista huumeista"? Mitä päihteitä tai huumeita olet käyttänyt? Miksi?

Omasta mielestäni jos kannabis jonain päivänä laillistettaisiin, ei se tarkoittaisi sitä, että kannabiksen käyttäjät olisivat heti jonossa katkaisuhoitolan vastaanotolla. Kannabis ei tutkitusti aiheuta yhtään hengenvaarallista, tai muuta tautia. Ja ne viittaukset keuhkosyöpään on myös pötyä. Kannabis aiheuttaa ainoastaan psyykkisiä oireita, ja näitäkin vain joskus. Ja kannabiksen käyttäjän leimaamisen narkkariksi vastaisi samaa kuin lauantain alkoholinlipittäjän leimaamisen alkoholistiksi.

Sinänsä se tuo valtiolle lisää verorahaa, sekä antaa poliiseille aikaa selvittää oikeita rikoksia ja huumeita myyvät rikollisliigojen bisnekset pienenevisivät.

Tietysti itselläni on hieman negatiivinen asenne kuitenkin rajuihin huumeisiin. Alkoholia nyt joskus satunnaisesti siemailen ja tupakkaa poltan. Itseasiassa polttelen itsekin tätä kannabista (enimmäkseen kukkaa) ja tosiassa olen jo muutamisen vuotta tämän kanssa tekemisessä ollut. Kaveripiireistä se lähtee...

Mutta sanon aina kaikille että huumeisiin ei kannata sekaantua. Joten sanon nyt sen teillekin. :O (Paraskin puhuja :-D)
Viimeksi muokannut Kuosma, 4.11.2009 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dulsul
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

Olen kokeillut tupakkaa, nuuskaa ja joitain mietoja alkoholijuomia.
Kannabista tahtoisin kokeilla, nyt kun se on ollut viime vuosina aika pinnalla.
Olen kovia huumeita vastaan. Heroiinia, kokaiinia, metamfetamiinia sun muita en aio koskaan kokeilla.
Viimeksi muokannut Lihapullamies, 8.11.2009 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Avatar
Mallioppilas
Viestit: 20
Liittynyt: 25.9.2009 09:22

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Mallioppilas »

Kuosma, taisit unohtaa laittaa sienet listaan. Itselläni on hyvät retket tullut tehtyä semeillä. Alkoholia sitten ihan sosiallisena päihteenä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #24
Mopo-Ismo
Kanta-asiakas
Viestit: 328
Liittynyt: 28.9.2009 20:39

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ismo »

En ole koskenut kertaakaan elämäni aikana huumeisiin ja muihin päihteisiin, ja tuskinpa tulen koskaan koskemaankaan. Kaippa sitten aikuisena tulee sitä kaljaa juotua aina joskus viikonloppuisin, mutta tuskin mitenkään erityisen paljon/usein alan koskaan juomaan ja tupakkaan en koske, hyi.
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Mietoja alkoholijuomia olen juonut, pääsasiassa viinia ja siideriä. Tupakkaan ja huumeisiin en ole koskenut, enkä varmaan tule koskemaankaan, hyi! :alas:
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Äänestysvaihto ehtoisin olisi voinut laittaa "En käytä mitään näistä" niitä varten, jotka ovat nollatoleranssi linjalla aiheen kanssa.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja allas »

Kaikkea muuta on tullut kokeiltua paitsi viimeistä vaihtoehtoa (väkevät huumeet), sopivasti täyttyi maksimi 7 vaihtoehtoa. Nykyään vain poltan tupakkaa silloin tällöin. (ehkä 7 viikossa) ja joskus kuukauden taukojakin. Ei tuo paljoa ole mutta pitäisi tuostakin päästä kokonaan eroon, ei ole hyväksi terveydelle ;)
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Olen kokeillut kaikkia paitsi kolmea viimeistä vaihtoehtoa. Tupakoin päivittäin (paha tapa) ja juon alkoholia 1-2 kertaa viikossa. Terveys ja hampaathan siinä menevät, mutta eivät ole vielä menneet.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
Vesikortsu
VIP
VIP
Viestit: 313
Liittynyt: 7.7.2009 12:15
Paikkakunta: Wimpeli

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Vesikortsu »

Kannabiksen laillistamisesta on adressikin netissä. Moni itse käyttäjä kertoo että kannabis on tapa viettää aikaa. Kun poltta kannabista, tunnet olosi iloiseksi. Tunnet mielihyvää, näet värejä, ymmärrät musiikkia paremmin, ruokahalusi lisääntyy ja sen sellaista. Ainahan niitä mielipiteitä asiasta on mutta mikä sitten pitää paikkansa?

Vaikka kannabis jonain päivänä laillistettaisiin en silti lähtisi edes kokeilemaan. Eri ihmisillä voi hampusta olla ihan eri jatkoportaat vielä siitäkin väkevämpiin huumeisiin. Alkoholista saa jo ihan tarpeeksi hubaa viikonloppuisin.
Vesikortsu Juutuubassa►►
Ismo & Seppo soundboard►►
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #6
Avatar
Huumeita
Kanta-asiakas
Viestit: 794
Liittynyt: 24.8.2009 10:16

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Huumeita »

Samoilla linjoilla Johnnyn kanssa, eli kolmea viimeistä en ole kokeillut ja tuskin tulen kokeilemaan. Ei ole oikein mun juttu.
"Kun olen ampunut yksisilmä-Jackin,
otan paukut viskiä ja vedän käteen" - Pekkos Bill
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Noista vaihtoehdoista olen maistanut mietoja ja väkeviä juomia. Loppuja en tule koskaan edes testaamaan.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Mietoja alkoholeja on tullut maistettua, mutta en vielä mitenkään säännöllisesti ole ruvennut juomaan. Tupakkaan tai nuuskaan en ole koskenut ikänäni, eikä tekisi mielikään. Huumeita en aio koskaan kokeilla, tarjottiin minulle sitten kannabista tai kokaiinia. :D Sepon sanoin "Ei kiitos". :)
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
PSakari
VIP
VIP
Viestit: 438
Liittynyt: 26.5.2009 18:13

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja PSakari »

Missä on vaihtoehto "en mitään"?

Itse olen absolutisti, enkä polta tupakkaa. :-). Jättäneeni siis äänestämättä.

Onko alkoholilla liian korkea ikäraja?
-Ei ole. Myös teinien yritykset lahjoa joku käymään ostamassa pitäisi kieltää.

Mitä pitäisi tupakalle tehdä?
-Hiljalleen kohti savutonta maata. Mikään ei ota enemmän pattiin omassa arjessa kuin ihmiset, jotka tupakoivat bussipysäkeillä.

Pitäisikö kannabis laillistaa?
-Ei -todellakaan-.

Mitä mieltä olette niin sanotuista "rajuista huumeista"?
-Aika turhia ovat, joista ei saa mitään, menettääpi sitäkin enemmän.


Mä tiedän nuo kannabis-jutut, miksi pitäisi laillistaa ja miksi ei.
Avatar
Huumeita
Kanta-asiakas
Viestit: 794
Liittynyt: 24.8.2009 10:16

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Huumeita »

PSakari kirjoitti:Mä tiedän nuo kannabis-jutut, miksi pitäisi laillistaa ja miksi ei.
Jep, on ne mullekin tuhanteen kertaan sanottu mutta mielipiteeni on edelleen sama. Ei.
"Kun olen ampunut yksisilmä-Jackin,
otan paukut viskiä ja vedän käteen" - Pekkos Bill
kaljan_paikka
Viestit: 26
Liittynyt: 27.5.2009 23:42
Paikkakunta: hki

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja kaljan_paikka »

kannabis ja alkoholi ovat ainoat mitä tarvitsen. kannabis toimii mm. luovuuden terästäjänä ja alkoholi tuo muuten vaan kivan olon. olen kokeillut myös muita HUUMEITA, mutta ne jäivät vain kokeiluiksi

no vastataas näihin kysymyksiinki ku on niin tylsä ja junnaava aamu

Onko alkoholilla liian korkea ikäraja?
ei kai. täällä suomessa ei välttämättä toimisi, jos vaikka 16-vuotiaat saisivat vapaasti ostettua itse kaljaa kaupasta.

Mitä pitäisi tupakalle tehdä?
lopettaa se vitun hyssäläläinen tupakkaholhous!

Pitäisikö kannabis laillistaa?
rakastan tätä kysymystä niin yli kaiken. en ota kantaa

Mitä mieltä olette niin sanotuista "rajuista huumeista"?
paskaa
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Onko alkoholilla liian korkea ikäraja?
Ei ihan sopiva raja on.

Mitä pitäisi tupakalle tehdä?

En oikeen tähän osaa vastata. Itte en polta mutta ono kokeillu.

Pitäisikö kannabis laillistaa?
Ei todellakaan.

Mitä mieltä olette niin sanotuista "rajuista huumeista"?
Itte en ainakaan niihin koskis pitkällä tikullakaan. Elämä vaan menee piloille kun niitä alkaa veteleen.

Noista oon kokeillu mietoja alkoholijuomia ja tupakkaa.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
eroner
Kanta-asiakas
Viestit: 64
Liittynyt: 26.5.2009 22:58

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja eroner »

cannabis lisäää kives syövän saamisen prosentteija 75% ennemmän kun se joka ei polta cannabista, The doctors:sissa oli..tupakkaa poltan päivittäi... alkoholinkanssa sillo tällö läträtään
kenkki
Viestit: 16
Liittynyt: 30.7.2009 20:08

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja kenkki »

Lihapullamies kirjoitti:Olen kokeillut tupakkaa, nuuskaa ja joitain mietoja alkoholijuomia.
Kannabista tahtoisin kokeilla, nyt kun se on ollut viime vuosina aika pinnalla.
Olen kovia huumeita vastaan. Heroiinia, kokaiinia, LSD:tä sun muita en aio koskaan kokeilla.
Täysin väärin niputtaa LSD koviin huumeisiin. Ei sillä etteikö koko huume sana jo olisi itsessään täysin harhaanjohtava.
Vähän sitä sun tätä kokeiltu ja todettu kannabis ylivoimaisesti mukavimmaksi tajusteeksi ;>

Näistä laillistamisasioista ja päihdemoraalista näkynee olevan turha edes yrittää keskutella, täälläkään.
Bablo
Viestit: 31
Liittynyt: 26.5.2009 16:35

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Bablo »

Kyllähän sitä jonkin verran tulee alkoholijuomia (mietoja ja väkeviä) käytettyä. Tupakoinkin joskus aikoinaan, nykyään en enää mokomaan koske, vaikka houkutus meinaakin joskus käydä ylivoimaiseksi.
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Huumeet ja päihteet

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

kenkki kirjoitti:
Lihapullamies kirjoitti:Olen kokeillut tupakkaa, nuuskaa ja joitain mietoja alkoholijuomia.
Kannabista tahtoisin kokeilla, nyt kun se on ollut viime vuosina aika pinnalla.
Olen kovia huumeita vastaan. Heroiinia, kokaiinia, LSD:tä sun muita en aio koskaan kokeilla.
Täysin väärin niputtaa LSD koviin huumeisiin. Ei sillä etteikö koko huume sana jo olisi itsessään täysin harhaanjohtava.
Vähän sitä sun tätä kokeiltu ja todettu kannabis ylivoimaisesti mukavimmaksi tajusteeksi ;>

Näistä laillistamisasioista ja päihdemoraalista näkynee olevan turha edes yrittää keskutella, täälläkään.

Aight.
En tiennyt, heitin vaan päästä jotain mitkä muistaakseni oli kovia huumeita :/
Vaihdoin LSD:n metamfetamiiniin :P
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Vastaa Viestiin