Simpsoneista

Televisio-, elokuva-, musiikki- ja muu viihdekeskustelu
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja allas »

Sanokaas nyt niitä hyviä kausia, kun usein näkee sellaista "X-X kaudet on parhaimpia mutta X-kaudesta eteenpäin ihan paskaa!" Aion perehtyä tähän sarjaan vähän paremmin ja voisin nyt aluksi ladata vaikka 5 kautta. Ovatko kaikki kaudet ihan katsottavia? Sanokaa ainakin "todella huonot" kaudet niin ei tarvitse kovalevytilaa niillä kuluttaa. Olisi kiva kuulla mahdollisimman monen mielipiteet siitä että mitkä kaudet ovat hyviä/huonoja.
Viper
Kanta-asiakas
Viestit: 156
Liittynyt: 25.8.2009 19:02

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Viper »

Salla kirjoitti:Sanokaas nyt niitä hyviä kausia, kun usein näkee sellaista "X-X kaudet on parhaimpia mutta X-kaudesta eteenpäin ihan paskaa!" Aion perehtyä tähän sarjaan vähän paremmin ja voisin nyt aluksi ladata vaikka 5 kautta. Ovatko kaikki kaudet ihan katsottavia? Sanokaa ainakin "todella huonot" kaudet niin ei tarvitse kovalevytilaa niillä kuluttaa. Olisi kiva kuulla mahdollisimman monen mielipiteet siitä että mitkä kaudet ovat hyviä/huonoja.
Omasta mielestä 1. ja 2. tuotantokausi oli aivan kuraa :alas:
Avatar
StileTTI
VIP
VIP
Viestit: 587
Liittynyt: 9.8.2009 09:33
Paikkakunta: It's a secret

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja StileTTI »

Lempikausiani ovat 5-15, aivan sama minkä noista lataat. 15-20 kaudetkin ovat katsottavia.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #16

Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja allas »

Eli 1. 2. kaudet huonoja, tuon olen kuullut useamminkin eli uskotaan nyt sitten. Laitan nyt sitten muutaman kauden lataukseen tuolta 5-15 väliltä, pari kautta löytyykin jo valmiiksi koneelta. Onhan noissa paljon katsomista. =)
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Laitela »

3 kausi on todella hyvä kausi se kannattaa kans ladata. 1 ei missään nimessä kannata ladata aika huono kausi.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

Omia suosikkejani ovat 3. - 10. tuotantokausi, suositellaan näitä. :ylos:
Avatar
StileTTI
VIP
VIP
Viestit: 587
Liittynyt: 9.8.2009 09:33
Paikkakunta: It's a secret

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja StileTTI »

Kävin Citymarketissa ostamassa Simpsoneiden 4. kauden, mutta katson varmaan sitten kun menen kotiin.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #16

Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Seuraako kukaan Simpsonit -sarjaa Jenkkien tahtiin?

Olen itse huomannut, että uusissa kausissa aina vaan entistä enemmän huumorista sijoittuu kategoriaan "satunnainen". Eli random-läbänderiä on nykyään erittäin usein sen harkitun ja kantavamman huumorin sijaan.

Ennen jaksoissa saattoi olla yksi vitsi, jota kannettiin koko jakson ajan tuoden mukana siihen sijoittuvia sketsejä. Nyt kokoajan tapahtuu odottamatonta, joka ei oikeastaan mitenkään kuulu käsikirjoitukseen.

Esimerkki uusimmasta jaksosta:
Marge on kokoontunut kolmen entisaikojen ystävänsä kanssa pöydän ääreen. Erimielisyyksien jälkeen hän poistuu pöydästä. Jäljellejäävistä yksi toteaa jotain tyyliin "Pääsimmepä hänestäkin" ja siltä istumalta naiset aloittavat kolmistaan kiihkeän suutelun. Eihän tässäkään ollut juonenkannalta päätä eikä häntää ja vastaavia vitsejä mahtuu jaksoihin erittäin paljon. Toisaalta ihan piristävä muutos.
Onko käsikirjoittajatiimillä ideat lopussa vai onko tämä tarkoituksellinen muutos. Ovatko muut huomanneet tämänkaltaista muutosta vai olenko ainoa?
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

Itse seuraan jenkkien tahtiin ja olen aina vain pettyneempi uusiin jaksoihin. Käsikirjottajat ovat selvästi vaihtuneet, kun hahmojen historia muuttuu. Ää, en osaa kirjoittaa sitä mitä haen takaa, vaikka valitan tästä aina suullisesti kaikille. :C
Tuommoinen muijat-alkaa-randomisti-muhinoimaan- läppä on enemmän Family Guyn tyylistä (josta tykkäänkin nykyään paljon enemmän), mutta selvästi ollaan nyt huomattu senkin sarjan suosion kasvu niin ajateltiin samanlaista tunkea Simpsoneihin. Ei vain toimi. Samoin mua ärsyttää, kun joka jakso keskittyy nykyään Lisaan. Ainakin tuntuu siltä.
Ja pitääkö joka jaksoon tunkea se vieraileva julkkis? Samoin kaikki random sivuhahmot näyttävät entistä enemmän 'ihmisiltä' Harvemmin näkee enää hahmoja sinisillä tai violeteilla hiuksilla.
Eniten ehkä häiritsee se, että jossakin jaksossa puhuttiin 90-luvusta ja silloin Marge ja Homer vasta muka seurustelivat ja Marge opiskeli. Bart ja Lisahan ovat syntyneet 80- luvulla? Okei, eihän Simpsoneissa koskaa ole aikajanat oikein, mutta jostain syystä tuo kovasti häiritsee.

:(

Simpsonit pitäisi jo haudata.
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Enigma »

"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Kyllähän tuo osittain ihan hyväkin uutinen on. Taso on laskenut vuosien varrella ja ehkä onkin aika jo haudata tämäkin sarja.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Hole »

Olisi niitä mun puolesta saanut vielä jatkaa. En tosin teeveestä niitä ole ikinä aktiivisesti katsellut, vaan tuotantokausia olen ostanut. Ja siitä tuleekin mieleen kysymys, että onko kausia 14-20 myytävänä DVD-bokseissa. Tai en ole varma 14. kaudesta, mutta en ole nähnyt noita kausia ikinä kaupoissa.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
MiniHamsu
Viestit: 36
Liittynyt: 25.8.2011 14:55

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja MiniHamsu »

"Iskelmä viihdyttää, turruttaa,antaa ajattelemisen aihetta, tuo lohtua yksinäisiin hetkiin,kertoo maailmasta, ja joku voi jopa pitää iskelmiä elämänohjeina."
- Juice Leskinen
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

StileTTI kirjoitti:Lempikausiani ovat 5-15, aivan sama minkä noista lataat. 15-20 kaudetkin ovat katsottavia.
Olen samaa mieltä, ensimmäiset viisi olivat heikkoja, vaikkakinne katsoin ettei jäisi välistä mitään.15-20 kaudet ovat hieman huonompia kuin 5-15, mutta ehdottoman hyviä nekin.

Ja muuten;

http://www.stara.fi/2011/10/08/simpsoni ... a-vaistyi/
Maailman suosituin animaatiosarja Simpsonit on ollut vuosien saatossa ongelmissa tähtiensä muhkeiden palkkavaatimusten vuoksi. Nyt taloudellisiin ongelmiin on keksitty ratkaisu ja hittisarja jatkuu. Tänään CNN uutisoi, että sarjan jatko on vahvistunut.

23 vuoden ajan esitetyn Simpsonit-sarjan tulevaisuus oli vaakalaudalla, sillä ääninäytteilijöiden palkkakulut ovat nousseet mahdottomiksi. Tuotantoyhtiön mukaan palkkakuluista piti leikata huimat 45 prosenttia. Nyt Twentieth Century Fox Television on tilannut kaksi uutta tuotantokautta, joten sarjan lopettamisuhka on väistynyt.

Sopimuksen tarkempaa sisältöä ei paljastettu. Aiemmin sarjan tähdet lupasivat alentaa palkkojaan, mutta vain mikäli he saavat osuutensa sarjan tuottamasta voitosta. Aiemmin tähdet ovat olleet esimerkiksi lakossa palkkakiistojen takia.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Vaikka Simpsonit olisikin lopetettu, ei olisi minua paljoa hetkauttanut. En ole kuin pari jaksoa Simpsoneita katsonut elämäni aikana. Sen elokuvan kävin myös katsomassa, ja taitaapa se olla minulla DVD:lläkin.

Mutta onhan tuo aika vaikuttavaa, että yli 20 vuotta on sarjaa esitetty ja edelleenkin katsojia riittää.
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Wunderbaum
Kanta-asiakas
Viestit: 861
Liittynyt: 23.8.2009 20:07
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Wunderbaum »

Kyl se on aina Salkkareiden jälkeen päällä kun vaihdan subille klo20 ja silmäilen sarjaa mutten oo koskaan jaksanut keskittyä semmoseen.
http://youtube.com/theshadymobile
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #10

jengi inisee ku pelas omaisuutensa, silti ne haluu päivä päivältä suurempaa
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Japp »

hyvä sarja, itellä on 8 boxia + veljellä yks..
synttärilahjaksi sain 11.kauden jota aattelin tänään alotella, oon nähny siltä kaudelta vaan muutaman jakson :)
ei haittaa vaikka loppuuki, en kuitenkaa kovin aktiivisesti oo kattonu, voishan noita boxeja keräillä lisääki
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Subi alkanut pyörittää uusi jaksoja.

Hieman on hohto uusimmista kadonnut, mutta edelleenkin loistosarja kerkakaikkiaan!
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja fakki »

Joskus kattelin, mutta ei enään oikeen iske Simpsonit läppä.

Sitten jos joskus Bart on "aikuinen" Homer "pappa" ja Bartilla lapsi tms. niin voisi alkaa katella :D

Mulla taitaa olla hylyssä 3,5,7,8 boksit
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Simpsoneista

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Lopettakaa tämä jo suosiolla.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Vastaa Viestiin