Tietokone kiinni televisioon?

Ongelmia Salkkari-videoiden toimivuudessa tai haluatko brassailla uudella kokoonpanollasi?
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Tietokone kiinni televisioon?

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Tulipas ostettua viikonloppuna 40-tuumainen Sony Bravia FullHD -televisio. Hdmi-piuhalla siihen meni kiinni Playstation 3.

Haluan mahdollistaa myös tietokoneeni liittämisen telkkariin, niin voi pelata pelejä isommalta ruudulta. Kuva siirtyy kätevimmin DVI-HDMI -kaapelilla suoraan näytönohjaimesta. Ongelmana onkin ääni. Millä saan äänen viisaiten siirrettyä tietokoneesta telkkariin, mieluiten niin, ettei johtoja tarvitse repiä irti kun laitetta ei käytä? Onko saatavilla jotain boksia johon saa syötettyä erillisen video- ja äänivirran, ja joka sitten syöttäisi tämän vaikka hdmi:lle?

Onko mahdollisesti joku Ismolaitela.comisti tehnyt vastaavaa viritystä?
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Joonis
Kanta-asiakas
Viestit: 318
Liittynyt: 3.6.2009 23:45
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Tietokone kiinni televisioon?

Viesti Kirjoittaja Joonis »

No olipas kumma, itselläni on täsmälleen samanlainen kokoonpano ja tilanne :D . Pitää vain odotella että hdmi-piuha tulisi postissa. Itse en ainakaan tiedä onko mitään sellaisia bokseja saatavilla, tulisi varmaan tässäkin olemaan sellaiselle käyttöä. Optisella kaapelilla saisi varmaankin kätevimmin tuotua äänet näytölle, mutta tästä minun mallistani ei löydy kuin ulostulo :(
Rambo-Ossi Faniklubin jäsen #14 & Madin Fanclubin (#37) jäsen
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tietokone kiinni televisioon?

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Joonis kirjoitti:No olipas kumma, itselläni on täsmälleen samanlainen kokoonpano ja tilanne :D . Pitää vain odotella että hdmi-piuha tulisi postissa. Itse en ainakaan tiedä onko mitään sellaisia bokseja saatavilla, tulisi varmaan tässäkin olemaan sellaiselle käyttöä. Optisella kaapelilla saisi varmaankin kätevimmin tuotua äänet näytölle, mutta tästä minun mallistani ei löydy kuin ulostulo :(
Pitää harkita josko hankkisi äänikortin, jossa on HDMI-lähtö. Tai jos hifistelemään ryhdytään niin pari näytönohjainta, joissa sisäänrakennettu äänikortti + HDMI-portit (jonkun mallin DVI myös käy). Eli jotain ATI:n uusista Crossfireen.

Sääli vaan sinänsä, ettei näytönohjaimet vielä tarvitsisi päivitystä. Näin vaan pääsisi yhdellä ainoalla piuhalla.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Vastaa Viestiin