Sivu 2/2

Re: Itesekkin Meinaisisin...

Lähetetty: 9.10.2009 11:35
Kirjoittaja Vesikortsu
Teppo kirjoitti:Pian on salkkari mixit jo kulutettu juttu. joten kiire on.
Ne on JO kulutettu juttu. Kaikki melkein tekee niitä. Uusimmat mixit saavat yleensä nyt vain korkeintaan -1000 katsojaa. Ellei nyt mitään maata mullistavaa mixiä ole...

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 9.10.2009 12:39
Kirjoittaja StileTTI
Vesikortsu kirjoitti:
Teppo kirjoitti:Pian on salkkari mixit jo kulutettu juttu. joten kiire on.
Ne on JO kulutettu juttu. Kaikki melkein tekee niitä. Uusimmat mixit saavat yleensä nyt vain korkeintaan -1000 katsojaa. Ellei nyt mitään maata mullistavaa mixiä ole...
Niin mutta esim. Pottu tekee vielä sellaisia Remixejä, joille jaskaa nauraa :)

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 12.10.2009 11:30
Kirjoittaja Vesikortsu
Crazymitsku kirjoitti:
Vesikortsu kirjoitti:
Teppo kirjoitti:Pian on salkkari mixit jo kulutettu juttu. joten kiire on.
Ne on JO kulutettu juttu. Kaikki melkein tekee niitä. Uusimmat mixit saavat yleensä nyt vain korkeintaan -1000 katsojaa. Ellei nyt mitään maata mullistavaa mixiä ole...
Niin mutta esim. Pottu tekee vielä sellaisia Remixejä, joille jaskaa nauraa :)
Tarkoitin siis juuri tota pelkkästään Salkkareista tehdyt remixit on jo vanha juttu. Mutta esim. eri aiheista sekoitetut remixit on nyt kuumilla kivillä. :O :ylos: :ylos:

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 18.10.2009 17:43
Kirjoittaja tilastokeskus
Palaan takaisin topicciin ja kerron, että C++ kannattaa oppia ihan alkeista. Siinä tulee opittua kaikki ohjelmointikielien peruskomennot, kuten if, for ja while lausekkeet Jne. (ei sillä, etti muissakin kielissä voisi).

Ensimmäinen pelisi ei varmaan kannattaisi olla 3D heti alkuun? Tämä ohjelmointi ei ihan toimi sillä tavalla.

Eli jos haluat tehdä pelin, muttet niin välitä pilkunnussimisesta tai laadusta ja haluat homman nopeahkosti valmiiksi, ei välttämättä kannata alkamaan oppia mitään ohjelmointikieliä.

Jos, sen sijaan, olet valmis kuluttamaan peliisi aikaa (ajalla tarkoitan vuosia), suosittelen aloittamaan Cpp(C++):sta. Cpp:hen voi ladata kirjastoja (vähän niinkuin firefoxin pluginit), kuten openGL tai allegro, jotka mahdollistavat 3D pelien luonnin.

Javasta en sitten tiedä hölökäsen pölähystä, joten suosittelen ihan C++

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 5.12.2010 15:14
Kirjoittaja ismo-on-mies
Kuullostaa lupaavalta! :D

Ismo peli voisi todella toimia, jos sellaisen saisi kasaan.
Jos, tai kun saat pelin valmiiksi niin linkki sivulle? :) :ylos:

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 21.1.2013 21:04
Kirjoittaja Fwusha medias
ismo500 kirjoitti:Ajattelin tehä tasohyppelyn GameMakerilla. Onko linkkiä jossa on hyvät ohjeet tasohyppelyn tekemiseen? (Toisaalta Game Makerin Pro-versiolla voi tehdä 3d-pelejä, mutta laadusta ei sitten tiedä... 15e ei kyllä ole paha hinta)
Mjaa... GameMaker ei ole mistään parhaasta päästä 3D pelien tekemisessä, mutta 2D ja "isometric" luonnistuu hyvin.

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 23.1.2013 07:53
Kirjoittaja fakki
Tällä hetkellä koulussa väännellään opettajan ohjaukella GameMakerilla jotain peliä :nick:

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 23.1.2013 15:57
Kirjoittaja Fwusha medias
Itse olen saanut tälläista aikaan kyseisellä ohjelmalla, ei mittään kummosta, mutta jotain kumminkin.
http://www.ismolaitela.com/niksi-ismo-v ... -t1703.php

Mulla on myös työn alla toinen peli, joka ei ole suoranaisesti Ismo-peli.
Itse olen pro version hankkinut laittomasti :S . Aikamoinen badass, vai mitä :nipsu: ?

Re: Pelin tekeminen

Lähetetty: 22.4.2013 21:18
Kirjoittaja Donuts
Unityllä voi tehdä 3D-pelin, voisin olla kiinnostunut sellasesta projektista tossa kesällä vaikka kun on aikaa :D