Noniin, tänään oli melko pitjkä päivä viiden tunnin unien jälkeen! Heräsin kasilta, ja melkein heti lähdettiin kohti Sotkamoa auttaan mummoa muutossa. Ennen lähtöä laitoin muka kaikki eukkaribiisit ipodiin.. siis laitoinhan mä ne sinne itunesiin, mut hups. unohdin synkronoida..

Ois ollu aikeissa kuunnela ne kaikki uudelleen. Onneksi otin mukaan maantiedon kirjan ja äikän kirjotelman, sain rustattua vähän kirjotelmaa ja luettua koealueen. No, sit piti aika paljo kannella kaappia ja pakastinta sieltä kolmannesta kerroksesta peräkärryyn, ja kantaa sit uudestaan pois siitä (:
oli aika haikea olo kun viimesen kerran olin tänään siinä rakkaassa kerrostalossa, jossa mummo asu.. Siel on aika paljo kivoja muistoja, ja se on NIIN KODIKAS!! Mutmut, elämä jatkuu

Mummo oli aika virkeen olonen, nyt sil on parempi paikka asua, ei tarvii laukata portaita eestakas!
nii ja sit tällänen huolenaihe, ku siis mun äitin lapsuuskoti on tuolla Sotkamossa, ihanassa paikassa järven rannalla, sellanen aika pieni punainen mökki, jossa on iso pirtti ja kaks kamaria ja vintti. ja vanha ihana savusauna. Mut siis nyt mietitään koko suku et pitäskö se myydä, koska sen ylläpito maksaa kuitenki. Jotkut haluis myydä jotkut ei. Ois kamalaa jos se myytäis, se on ehkä maailamn paras paikka! muistelin just automatkalla sitä ihanuutta, kun oltiin äitin kans siellä helleaikaan viikko kesällä. Ei tullu tod. aika pitkäksi, vaikkei ollut telkkua eikä tietsikkaa, vaan sellanen tosi vanha radio, josta kyllä kuulu hyvin! Laiteltiin ruokaa hellalla, sitä lämmiteltiin, hakattiin siihen siis puita.. ja sit tietty muurinpohjalettuja ulkona, tavattiin sukulaisia, käytiin kylällä kaupassa, saunottiin joka ilta, uitiin monta kertaa päivässä järvessä, soudeltiin, luettiin päivisin vanhoja lehtiä ja kirjoja nurmikolla maaten, iltasin kuunneltiin radiota pirtissä ja mentiin aikasin nukkumaan ja herättiin myöhään.. SE OLI ELÄMÄÄ

Toivottavasti tänäkin vuonna toistuu tämä!
Aika raskas päivä, väsyttää iha hirveesti, mut pakko kai sitä jäkistä on seurata vähäsen. En mä siis itse peliä kato, mut haluun vaan tietää voittaako se Ruotsi!