Pakkomielteet ja oudot tavat

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Japp »

Monilla foorumilaisilla on varmasti joitain pakkomielteitä. Tai mistä minä tiiän ennen ku kerrotte niistä tänne! ;D
Mulla ainakin on kolme.

Ensinnäkin, silmien räpytys. Mul on sellasia kausia et mun on pakko kokoajan räpytellä! Tosi ärsyttävää mut en pääse eroon siitä.
Toinen on varpaiden kipristely! :D sitä teen melkein kokoajan, kengät jalassakin, sen takia tulee ikäviä sellasia jälkiä kenkiin.
Sit kolmas on toooosi ärsyttävä, HYMINÄ! mun pitää kokoajan hymistä! korkeelta matalalta mistä vaa, en tiiä mistää tää on tullu, tänä vuonna se kuitenki on tullu. Äitiki monesti ihmettelee että mitä mä oikein hymisen. Mut tuntuu kokoajan et nyt on pakko vähän hymistä. :D
nyt kun kirjotin näistä, ni tässä kokoajan räpsyttelen silmia tiuhaan ja kipristelen varpaita ja hymisen. :| miten näistä pääsee eroon? :japp:

sit voi kans kertoo oudoista tavoistaan, mulle ei nyt ainakaa tuu hirveenä mieleen mitään... En tiiä onko tää outoo, mut usein ku oon yksin kotona talvi-iltaisin pimeällä, ja inhoon pimeää, ni mun on pakko kurkistella kaikkiin niihin pimeisiin paikkoihin aina, ja käydä portailla katsomassa sitä pimeyttä. Jotenki se on kivaa, en tiiä miks. :D Ja sit mä aina ku pesen hampaita ni jotaki laulua siinä hammasharjan äänellä teen, eli laitan suunta pienemälle tai isommalle ni kuuluu erilainen ääni! :ylos: :D

NYT KERTOMAAN OMISTA PAKKOMIELTEISTÄ JA OUDOISTA TAVOISTA!
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Mansikka-Japp kirjoitti:Ja sit mä aina ku pesen hampaita ni jotaki laulua siinä hammasharjan äänellä teen, eli laitan suunta pienemälle tai isommalle ni kuuluu erilainen ääni! :ylos: :D
Tähän voin samaistua. Silloin tällöin tulee harjattua ainakin "Final Countdownia". :ylos:

EDIT:

Lisäilläänpäs tähän outoja tapoja sitä mukaa kun niitä tulee mieleen:

- Limua on tullut syötyä lapsena lusikalla.
- Autossa olen pitänyt varjoja alueita, joilla on pitänyt tehdä jotain eroavaa aurinkoiseen verrattuna. Esimerkiksi puristaa hampaat yhteen.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

Mä en kestäis jos mulla ois noin paljon pakkomielteitä ku Jappilla :D

Mulle tulee mieleen vaan yksi tapa, mikä on mulla ollu pienestä pitäen. Jos suojatiellä kävelen viivan päältä, niin se samanlainen askel pitää tehä myös toisella jalalla. Ja jos toinen jalka tekeeki uudestaaki, nii sit taas toisella jalalla. Sama toimii myös silloin, jos toisen jalat varpaat vaikkapa nytkähtää, vaikka sillei refleksinomaisesti, niin mun pitää nytkäyttää myös toisen jalan varpaita. JA jos nytkäytän niitä varpaita lujempaa, kuin mitä ne toiset oli itestää nytkähtäny, niin toisella jalalla pitää tehä kans se lujempi liike, ja vielä toistaa se heikompi sillä jalalla, millä se ensin epäonnistui.
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Avatar
dottis
VIP
VIP
Viestit: 675
Liittynyt: 28.5.2009 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja dottis »

Pakkomielteitä on lapsena ollut:
- Kun autossa istui iltaisin kyytiläisenä (nykyään ajan itse), katselin katulamppujen valonsäteitä, jotka aina kiinnittyivät keskelle tuulilasia. Ja kuvittelin, että ne on vähän niinku turvaverkko, joka pitää tiellä, että jos yks valonsäde/"seitti" jää välistä, niin auto voi helpommin suistua tieltä. Mutta vaikka yksi katulamppu olisikin ollut sammuneena, niin silti se seuraava yltää vielä autoon. :D U know?
- Ja olen pienenä myös autossa seurannut varjoja, joita sisällä autossa on. (En tiedä tarkoititteko niitä vai ulkopuolisia) En muista mitä oon niiden kohdalla tehnyt, mutta hyvinkin oon seurannu niitä pitkään.
Ja jos ajaa pyörällä niin, että varjo on edessä, niin seuraan aina sitä, kun se pitenee ja lyhenee ja pitenee. Ajattelen, että lyhyt on kääpiö :D
(Hullua...)

Ja outoja tapoja:
- Pienenä mulle on syötetty/oon syönyt omenaa lusikalla. (Omena halkaistaan, ja siinä on kaksi hyvää kourun paikkaa per puoli.)

Nyt ei tuu muita mieleen, mutta kyllä niitä löytyy :P
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #20
Paskapupu
Viestit: 38
Liittynyt: 26.5.2009 20:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Paskapupu »

itsellä on kans toi silmien räpsyttely. välillä sitä ei huomaa ollenkaan mut sitten kun huomaa nii koko naama menee miten sattuu :D
sitten jos oon vaikka autossa ja on sähkötoimiset ikkunat, pistän ikkunan auki/kiinni niin siinä on pidättelemistä ettei ala räplään sitä nappia. Pyörällä missä on vaihteet niin tuottaa hankaluuksia vaihtaa vaihteita kun vaihtelen niitä koko ajan kun en pysty lopettaan sitä :D
äskön kun luin japin kommentin niin nyt kipristelen koko ajan varpaita :pesis:
Avatar
Wunderbaum
Kanta-asiakas
Viestit: 861
Liittynyt: 23.8.2009 20:07
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Wunderbaum »

Aina kun mä nään ett toinen heiluttaa jalkaansa tyyliin pöydän alta, nii sit se tarttuu muhun ja mun tekee mieli tehä samoin, you know xD...

kun mä järjestän musaa koneella, niin varmistan kans ett nimet, isot alkukirjaimet ja oikeat genret on kohallaan. ja nää CDt on äärimmäisen tärkeitä: pitää olla oikeassa järjestyksessä silleen, ett uusimmat albumit aina päällimmäisenä, mua häiritsee ihan älyttömästi jos yksikin CD lojuu väärässä paikassa xD!! sit mua häiritsee kans se, ett jos yksikin asia puuttuu mun collectionista, kun mulla on tapana kerätä lempiräppäreiden albumeita, ett mulla on niille oma collection. tarkistan aina joka pv, ett mulla on ne haluamani albumit nyt tallessa ja oikeassa järjestyksessä, ne coverit ja levytkään ei saanut olla edes väärinpäin.

sit mul on tietysti kans se, ett kun mä siivoon mun huonetta niin mä jotenkin sotken sen taas ihan heti XD.

Vessan hanankahvakin pitää olla aina siin oikeassa asennossa, eli siin keskikohassa.

sitten semmonen tapa ett ensin ovi lukkoon, ja sitten katsotaan tuliko avaimet mukaan ja ett runkkaan sitä kahvaa ihan vaan varmistaakseni ett ovi on lukossa, kun meen ulos.

iPod on mulle kuin lapsi: pidän sitä aina mukana, kun en tahdo jättää sitä yksin ja ostin sille kivoja tarvikkeita: ikiomat minikaiuttimet ja matkalaturi, jotta voin kuunnella sitä yöt ja päivät. jep, mä kuuntelen ipodia koko ajan, mieluummin ipodista musaa kun omasta tietokoneesta (lol?). mutt ipod tuntuu olevan niin precious mulle ett kutsun sitä jopa omaksi lapsekseni. se tuo mulle turvaa aina kun mä pelkään. jätän sen päälle myös silloinkin kun meen nukkumaan, koska siltä kuuluu musaa jota oon kuunnellu ala-asteen ikäisestä asti, joten se tuo mulle sellast "tuttua ääntä", niin uskallan nukkua vain kun se on päällä soimassa.

AINIIN, meinasin unohtaa ett mul on tapana jauhaa purkkaa aina kun on kuolettavan tylsää ja rauhallista, sitten tekee mieli tehdä jotain niin se purkanjauhaminen tulee heti ensimmäisenä mieleen x'D. jos mult loppuu purkka niin mun on pakko ostaa heti lisää. jos purkat loppuu viikonloppuisin jolloin en jaksa herätä aikasin ett kerkeis käydä kaupas, mä valitan ja tuun katkeraksi ihan vaan sen takia, etten saa purkkaa!

Aina kun mulla on joku hätä ett mä haluun tai tarviin jtn, mä kysyn ekaks äidiltä sen ja tietenkin se huutaa EI. sitten mä esitän vielä viattomampaa ja yritän sanoo mahd viattomalla äänellä iskälle ett saanks mä sen niin iskä iloisesti antaa mulle haluamani =DD..

Mulla on tapana läpsii ihmisii, jopa mun veljee. en ymmärrä miks mutt aina kun joku kaveri tai veli, serkku yms. kulkee ohi tarpeeks läheltä niin tuntuu ku mua oltais käsketty läpsimään näitä XD!

Jos mä oon ihastunu näyttelijään, niin mun on hirvee pakkomielle etsiä joka ikinen leffa siltä ja kattoo ne KAIKKI leffat missä tän rooli on ollu... vaikka ihan pikkuriikkinen sivurooli niin silti mä haluun niin kovasti nähä sen =DD.

En muista mitään tapoja tai pakkomielteitä mitä mulla olis ollu pienenä, ja luulen etten haluiskaan muistella tai jakaa niitä täällä teille xP
Viimeksi muokannut Wunderbaum, 21.7.2011 22:49. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
http://youtube.com/theshadymobile
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #10

jengi inisee ku pelas omaisuutensa, silti ne haluu päivä päivältä suurempaa
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

Pakkomielteisiä oireita löytyi joskus listoittain, mutta nyt niistä on vähän toivuttu. Yksi joka edelleen on se, että pitää runkuttaa ulko-ovea jonkin aikaa, että se varmasti meni lukkoon eikä aukeile ittekseen.
Väpätän myös jalkaa huomaamattani lähes kokoajan ja puren huulta. Senkin sitten vasta huomaa, kun suussa maistuu veri. Yhdessä vaiheessa juoskin myös ihmisten tupakantumppien perässä jos ei stögätty. Siitäkin onneksi jotenkin päästy.
CD:t piti aina laittaa oikeisiin kansiin ja levy oikeinpäin (kuva ei saanut olla ylösalaisin).
Ennen oli pahin pakkomielle ehkä se, että pesin kädet suihkunkin jälkeen. Myös se, että kauppaan ei noin vaan menty vaan piti olla kauppalista ja varasuunnitelma jos jotain ei ole. Ei ollut kivaa kaupassa käyminen. Piti myös järjestellä hihnalle kaikki ostokset hienosti.
Edelleenkään en kaupassa koskaan ota etummaista tuotetta vaan pengon aina hyllyjen perältä.

Kyllä näitä on, mutta en ala kaikista täällä foorumilla avautumaan.
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Tavaroiden täytyy olla aina tietyssä paikassa ja tietyssä asennossa (mielellään suorassa). Vesihanojen kahvat tulee jättää aina keskiasentoon. Levyjen pitää olla aina kronologisessa järjestyksessä.

Pidän siis järjestelmällisyydestä.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Hole »

Minua alkaa häiritsemään suuresti, jos esimerkiksi kävellessäni jalka vetää maton ruttuun tai kulman väärinpäin. En vain millään voi jättää sitä niin, vaan se on pakko laittaa takaisin normaaliksi. Lisäksi vähän sama kuin Enigmalla, tavaroiden pitää olla suorassa. Esimerkiksi jos jokin kaappi on hieman siirtynyt niin, että se ei ole kokonaan vasten seinää, pitä minun se siirtää takaisin.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Avatar
Madsi
Kanta-asiakas
Viestit: 77
Liittynyt: 28.5.2011 20:20

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Madsi »

Syön kaikkia keittoruokia haarukalla.
Matilda
Kanta-asiakas
Viestit: 517
Liittynyt: 8.1.2011 23:40

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Matilda »

En voi lukea kokeisiin, ellei koko huone oo täysin siisti. Ärsyttävä ongelma!

Ajattelen aina englanniksi. En tiiä onks se hyvä/huono asia, varsinkin kun se on toinen kotikieli, mutta joskus tuottaa ongelmia.

Pesen hampaat kolmesti päivässä (aamulla, päivällä, illalla). Dunno why.

iPodin akun lataus pitää aina olla täysi/melkein täysi, muuten en ''voi'' kuunnella sitä.

Että tällasia outoja ja rasittavia tapoja :)
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Japp »

mulki pitää olla tavarat ojennuksessa ja suorassa, ja sit mul saattaa olla pienoinen pakkomielle myös siivoamisesta ;D
tuolla mun ja mun veljen vessassa on kiillostusainepurkki, joka on aika ahkerassa käytössä mulla, hanan PITÄÄ kiiltää! :nick: ja mä pesen yleensä ton vessan joka ilta ennen ku meen nukkumaan, eli siis vessanpöntön ja lavuaarin pyyhin.. ja mua ärsyttää suunnattomasti ku veli on vieny sinne vessaan pikku pinon aku ankka- lehtiä, ja se jättää AINA lattialle yhden lehden sieltä, ja ensitöikseni ku meen vessaan ni nostan sen sieltä lattialta ja laitan sen lehtipinon tiptop suoraan

ja sit on sellanen et jos nään mun huoneessa hämähäkin seitin/hämpin/koppiksen/murkun, ni se on heti tai viimestään seuraavana päivänä imurointi ja pölyjen pyyhintä ja lakanoitten vaihto :japp: onneks ei näy usein niitä, ehkä tämän takia :nick:
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
wowrokkaa
Kanta-asiakas
Viestit: 51
Liittynyt: 2.2.2010 19:40

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja wowrokkaa »

Minulla on semmosia että kaupasta esim sieltä jäätelölaarista pitää aina ottaa se alinmainen jäätelö ja muutenki kaikki mitä ostan pitää olla sieltä ihan hyllyn perältä.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja allas »

Aika paljon samoja kuin muillakin tässä topicissa. Ei nyt tule enää mitään muuta outoa mieleen, kun se että joskus tuli laitettua tyhjät maitopurkit yms. takaisin jääkaappiin. ;D
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Japp »

allas kirjoitti:Aika paljon samoja kuin muillakin tässä topicissa. Ei nyt tule enää mitään muuta outoa mieleen, kun se että joskus tuli laitettua tyhjät maitopurkit yms. takaisin jääkaappiin. ;D
aina kun lopetan maitopurkin tai nään pöydällä tyhjän ni mun pitää heti eika kohta se huuhdella ja sillee avata yläpäästä youknow ja laittaa tiskialtaaseen kuivumaan. niitä kertyy aika montapäivän aikana eli sit ku ne on kuivat ni ne taitellaa yhden maitopurki sisään ja heitetää paperipussiin johon meil kerätään palavaa jätettä. eli jos oon syömässä, ja syönti kesken ja loppuu maito, en suinkaan hae uutta maitoa ja ala taas syömään vaan huuhtelen sen purkin ;D
ja kaakaopurkin laitan melkein aina jääkaappiin :/ kai sen takia ku maidonki laitan ni vahingossa sitte..

ja sitte en tiiä onko tää outo tapa mut mun äidin siskon mielestä on outo tapa pitää kahvia jääkaapissa... mä muistan ku väitelin tädin kanssa tästä kerran, ku se päivitteli et "Onko teillä kahvi jääkaapissa?" :O mut kai se on ihan tavallinen tapa? siis sitä kahvipurkkia ei säilytä jääkaapissa jonne tyhjennetään aina se kahvi, vaan ne avaamattomat.. tälläö hetkellä niitä on jääkaapissa kuus, äiti löysi jonku tarjouksen :nick:
mutta siis se ei varmaan oo outo tapa, uskon mieluummin äitiä ku tätiä :japp:
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

Reipas-Japp kirjoitti:
ja sitte en tiiä onko tää outo tapa mut mun äidin siskon mielestä on outo tapa pitää kahvia jääkaapissa... mä muistan ku väitelin tädin kanssa tästä kerran, ku se päivitteli et "Onko teillä kahvi jääkaapissa?" :O mut kai se on ihan tavallinen tapa? siis sitä kahvipurkkia ei säilytä jääkaapissa jonne tyhjennetään aina se kahvi, vaan ne avaamattomat.. tälläö hetkellä niitä on jääkaapissa kuus, äiti löysi jonku tarjouksen :nick:
mutta siis se ei varmaan oo outo tapa, uskon mieluummin äitiä ku tätiä :japp:
Kyllä tuo nyt vähintääkin outoa täytyy olla :D ei meillä ainakaan mitään kahvijuttuja jääkaapissa säilytetä.

Tuosta tulikin mieleen, että mekin säilytetään kananmunia jääkaapissa, vaikkei niitä oikeasti tarvitsisi.
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Ropin Huud kirjoitti:
Reipas-Japp kirjoitti:
ja sitte en tiiä onko tää outo tapa mut mun äidin siskon mielestä on outo tapa pitää kahvia jääkaapissa... mä muistan ku väitelin tädin kanssa tästä kerran, ku se päivitteli et "Onko teillä kahvi jääkaapissa?" :O mut kai se on ihan tavallinen tapa? siis sitä kahvipurkkia ei säilytä jääkaapissa jonne tyhjennetään aina se kahvi, vaan ne avaamattomat.. tälläö hetkellä niitä on jääkaapissa kuus, äiti löysi jonku tarjouksen :nick:
mutta siis se ei varmaan oo outo tapa, uskon mieluummin äitiä ku tätiä :japp:
Kyllä tuo nyt vähintääkin outoa täytyy olla :D ei meillä ainakaan mitään kahvijuttuja jääkaapissa säilytetä.

Tuosta tulikin mieleen, että mekin säilytetään kananmunia jääkaapissa, vaikkei niitä oikeasti tarvitsisi.
Kananmunia säilytetään meilläkin jääkaapissa, mutta kahvia ei. Vaikka kahvi toki tuleekin säilyttää viileässä, eikä jääkaapissa säilyttäminen ole niin kovin outoa. Tosin pitää olla kyllä tosi hyvin pakattu se kahvi, jos sitä jääkaapissa avattuna säilyttää, koska aromit tarttuu tosi helposti. :)
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Ekku
VIP
VIP
Viestit: 999
Liittynyt: 24.7.2009 19:36

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Ropin Huud kirjoitti: Tuosta tulikin mieleen, että mekin säilytetään kananmunia jääkaapissa, vaikkei niitä oikeasti tarvitsisi.
Kuin myös..
Tänne vaan, muiden pervojen sekaan juhlimaan.
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Japp »

meil on jääkaapissa osa, mutta osa on sit pöydällä jossain kupissa leipomista varten. ;D kaikkihan tietää et jääkaappikylmistä munista ei mitään leivota :nick: ainakaa mitää murotaikinoita tai kakkuja
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Pakkomielteet ja oudot tavat

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Ei niitä kahveja vaikuta jääkaapissa pitää, koska eihän niitä ensinnäkään varastoida kaupassakaan kylmään.
Kahvipaketin kiertoaika saisi olla 5 - 7 päivää, jos haluaa aromin pysyvän hyvänä. Kahvin makuaineet tuhoutuvat auringossa tai lämpöisessä säilytyspaikassa jo muutamassa tunnissa. Jos säilyttää kahvia jääkaapissa, se täytyy pakata tiiviisti, sillä kahvin aromit tarttuvat herkästi muihin ruoka-aineisiin.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Vastaa Viestiin