Kotitalosi ja asuinseutu

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Vastaa Viestiin
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Aiheena on siis oma kotitalo. Oletko tyytyväinen siihen, millainen se on, talotyyppi (kerros-, rivi-, vai joku muu), huoneiden määrä, kerrosten määrä jos kerrostalo, sijainti yms. Naapurit ja sisustus ja lempihuonekalu

Mä voin aloitaa. Olen tyytyväinen, rauhallinen kerrostalo jossa on 4 kerrosta, 3 huonetta + keittiö + wc + sauna, Seinäjoen keskustassa sijaitsee, ärsyttävät naapurit, jotka sekaantuu joka asiaan esim. koska saa pestä pyykkiä ja kuinka paljon kerralla :O Sisustus on aika moderni: hyllyissä on koriste-esineitä, olohuoneessa ja keittiössä ja mun huoneessa väriteema sininen ja keittiö, vessa ja äitin huone punainen. Olohuoneen nurkkausta koristaa suvun vanha peilipöytä. Se on paapan paapan isän tekemä. Eteisessä on minun itse tekemä puinen 3-laatikollinen lipasto. Se on minun lempparini.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Japp »

....

Maaseutu, vaal.sin. puutalo, joen vieressä :)
Viimeksi muokannut Japp, 19.7.2013 01:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Larry »

Eikös tämä ajaisi saman asian, saa sinne kertoa laajemminkin jos haluaa. :fooni:
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

En nyt mitään sijaintia ala tarkemmin kertomaan :nick:

Tämä on kiva pieni, mutta tilava yksiö, jossa toistaiseksi yksin asustelen. Elikkäs mulla on ruokapöytä, olohuone ja makuuhuone samassa tilassa, sentään keittiö on erikseen. Omasta mielestäni ihan hyvällä sijainnilla. Ainoa haittapuoli tässä on, että tämä on kerrostalo, mutta eipä näin opiskelijana varmasti vielä omakotitalolla mitään tekisikään.

AINIIN, unohin kertoa, meidän taloyhtiön saunan yhteydessä on uima-allas ;)

Kuva
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Avatar
CutCognac
Kanta-asiakas
Viestit: 927
Liittynyt: 9.1.2010 10:26

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja CutCognac »

1970-luvun tasakattoinen tiilitalo, muutettiin tähän puoli vuotta sitten kun tehtiin ns. vaihtokauppa veljen ja veljen vaimon kesken (ne muutti meidän entiseen taloon maalle ja me niiden entiseen tänne rauhalliselle esikaupunkialueelle). Remontoitiin täysin tossa muuttoa ennen, perusilmeeltään hyvin nykyaikainen, käytetty paljon valkoisen ja tummien värien, kuten harmaan ja mustan kontrastia. Muuta väriä tuo sitten kaikki muut elementit kuten verhot, tekstiilit yms. Mun huone on tässä talon keskellä keittiön ja vanhempien makuuhuoneen välissä. Toisella seinällä musta Vallilan tapetti ja toisella harmaa perustapetti, ovi- ja ikkunaseinät valkoiseksi maalattu paljas tiiliseinä, johon on laitettu se joku rappaus tms. päälle eli se on siis sileä. Itse olen valinnut värit ja sisustanut tämän, huoneessa on Ikean mustanruskea kirjahylly/tv-taso, jossa on musta Samsungin laajakuvatelevisio, ja lokeroissa DVD:itä, kirjoja ja musta XBOX360 Slim. Töllön alla pikkulokerikossa lepää vanha kunnon äänentoistoa tarjoava DVD-soittimeni, josta lähtee äänentoisto 4 tornikajariin, subwooferiin sekä pieneen pöytäkajariin (joku aikanaan ostettu LG:n kotiteatteripaketti). Aivan alla isoimmissa lokerikoissa on niitä Ikean irtolaatikostoja valkoisena. Hyllyn päällä on vanha 50-luvun antiikkiradio, jonka sain radioita keräävältä isältäni sisustuselementiksi tänne. Kirjoituspöytinä 2 Ikean mustaa kirjoituspöytää, jossa on niin ikään valkoiset laatikot. Pöydän päällä on Ikean valkoinen seinähylly, jonka olen kuitenkin kääntänyt pöydälle ikään kuin torniksi. Siinä säilytän pelejäni ja keräilemiäni Simpsons-dvd-bokseja ja muuta Simpsonit-aiheista tavaraa (mm. Duff-olutpullo :D). Pöydän edessä on yksi meidän ruokapöydän mukana tulleista tuoleista, jonka piti alun perin olla väliaikainen ratkaisu mutta on ollut jo pidemmän aikaa. Tiedä häntä hennonko tästä enää luopuakaan. Valaistusta antaa sellainen kiva pöytälamppu jossa on oksien kuvia, Philipsin väriä vaihtava pallolamppu, kattovalo, jossa on sellainen ruskea "puun oksiston" näköinen pallovarjostin (en osaa selittää :D) sekä vanha musta jalkalamppu jossa on himmenninkytkin. Hyvin on palvellut. Verhot ovat lattiaan asti ulottuvat mustat ja punaiset silkiverhot, ja ikkunan yläpuolella roikkuu isän ostama Turkin tuliainen eli "onnenamuletti" jossa on elefantteja :). Ikkunalauta on maalattu harmaaksi ja tuuletusikkunassa roikkuu näin joulunajan kunniaksi joulutähtivalo. Koulukirjat lepäävät tyylikkäästi pöydällä, datauspisteeni vieressä :D Kone on tosin kätketty alakaappiin kun on niin ryökeän näköinen ja massiivinen. Sängyssä on harmaa päiväpeitto, 3 massiivista tyynyä ja mukava porokuvioinen viltti, jälleen kohtapuoliin alkavan joulunajan kunniaksi. Mitäs muuta vielä? Julisteita olisi mutta pitäisi ostaa niille kehykset ja porata seinään paikat :D Lattialla on punainen räsymätto. Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä : suuri nahkanojatuoli jonka sain veljen vaimolta toimii televisionkatselussa ja pelaamisessa hyvänä istuimena.

Anteeksi hyvin epäselvä viestini, olen hieman väsynyt mutta ajattelin mennä nukkumaan tämän jälkeen. Ja en ole mikään porvari/lellipentu, vaikka tuosta viestistä voi saada sen kuvan :D
Minulla ei ole jaksoja.
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja fakki »

Omakotitalo kuusiaitojen ympäröimänä kymmenen kilometrin päässä kaupungista. Naapureina vain juoppoja, huumediileri ja joku vuokralainen entisen nistin kämpässä. Oishan sitä kiva asua kaupungissakin, ehkä joskus.
Avatar
R1ku
VIP
VIP
Viestit: 888
Liittynyt: 12.5.2009 18:11

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja R1ku »

Tilavahko yksiö Hämeenlinnan keskustassa, sijaintiin olen ollut todella tyytyväinen. Melkein kolme vuotta olen tässä asustellut.
Avatar
Turska
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3468
Liittynyt: 21.8.2009 19:05

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Turska »

Kaksio Helsingin läntisessä kantakaupungissa
We are sistas, we stand together ♥
Turksa, JAPP, Burnis

Ulmate Love: Ropin Huud ♥
Avatar
Strawr
Kanta-asiakas
Viestit: 216
Liittynyt: 23.7.2014 18:18

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Strawr »

Tykkään tästä Hollola/Tiilikangas asuinseudusta, mutta silti jotenkin tuntuu ettei täällä oo tarpeeksi viihde tapahtumia nuorille.

Todennäköisesti tulen muuttamaan lähitulevaisuudessa Lahteen.
Live. Laugh. Love.
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

Strawr kirjoitti:Tykkään tästä Hollola/Tiilikangas asuinseudusta, mutta silti jotenkin tuntuu ettei täällä oo tarpeeksi viihde tapahtumia nuorille.

Todennäköisesti tulen muuttamaan lähitulevaisuudessa Lahteen.
Hoo! Hollolalaisia täällä!
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Avatar
Strawr
Kanta-asiakas
Viestit: 216
Liittynyt: 23.7.2014 18:18

Re: Kotitalosi ja asuinseutu

Viesti Kirjoittaja Strawr »

Ropin Huud kirjoitti:
Strawr kirjoitti:Tykkään tästä Hollola/Tiilikangas asuinseudusta, mutta silti jotenkin tuntuu ettei täällä oo tarpeeksi viihde tapahtumia nuorille.

Todennäköisesti tulen muuttamaan lähitulevaisuudessa Lahteen.
Hoo! Hollolalaisia täällä!
Ohhoh! Sepä mukavaa. Ollaan näköjään aika samaa ikäluokkaakin.
Live. Laugh. Love.
Vastaa Viestiin