Mediamaksu

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Vastaa Viestiin
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Mitä mieltä olette mahdollisesti tulevasta mediamaksusta?

Itse olen ihan tyytyväinen, kun on pienempi mitä TV-lupa maksu.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

http://www.youtube.com/watch?v=VUqNhLsVJHU

Olen tehnyt tästä videon Youtubeen.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Avatar
PSakari
VIP
VIP
Viestit: 438
Liittynyt: 26.5.2009 18:13

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja PSakari »

Itse kävin tajuntaa syvemmällä tasolla ja tulin tulokseen, mehän sen Ylen maksamme joka tapauksessa. Parempi vain että suoraan kuin monen tien kautta. Ajatelkaa jos Ylellä tulisi mainoksia, mistä mainostajat (kaupat tms) saavat rahansa? Meiltä. Mediamaksu olisi reilu kaikille, jos porrastettaisiin eri tulo-luokkiin.
kuutis
Viestit: 4
Liittynyt: 23.8.2009 15:07

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja kuutis »

Oon ehdottomasti sitä vastaan.

Mulla ei oo ollu kahteen vuoteen telkkaria, enkä oo edes kaivannu. Ylen nettisivuillakaan en käy eikä muutenkaan kiinnosta oikee mikään Yleen liittyvä. Miksi helevetissä maksaisin sitte siitä? On muutenkin elanto tiukilla ni ei tähän nyt mitää lisämaksuja kaivata, varsinkaan kun en ollenkaa käytä palvelua josta maksaisin.
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

kuutis kirjoitti:Oon ehdottomasti sitä vastaan.

Mulla ei oo ollu kahteen vuoteen telkkaria, enkä oo edes kaivannu. Ylen nettisivuillakaan en käy eikä muutenkaan kiinnosta oikee mikään Yleen liittyvä. Miksi helevetissä maksaisin sitte siitä? On muutenkin elanto tiukilla ni ei tähän nyt mitää lisämaksuja kaivata, varsinkaan kun en ollenkaa käytä palvelua josta maksaisin.

Just näi. Jos Yle tahtoo rahaa, niin näyttäkööt mainoksia. Miksi kaikkien pitäisi jotain veroa maksaa?
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Avatar
Seppo Taalasmaa
Viestit: 27
Liittynyt: 22.4.2009 20:37

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Seppo Taalasmaa »

kuutis kirjoitti:Oon ehdottomasti sitä vastaan.

Mulla ei oo ollu kahteen vuoteen telkkaria, enkä oo edes kaivannu. Ylen nettisivuillakaan en käy eikä muutenkaan kiinnosta oikee mikään Yleen liittyvä. Miksi helevetissä maksaisin sitte siitä? On muutenkin elanto tiukilla ni ei tähän nyt mitää lisämaksuja kaivata, varsinkaan kun en ollenkaa käytä palvelua josta maksaisin.
Samaa mieltä. Itse kannoin telkkarin kellariin vuosi sitten ja irtisanoin lupamaksun. Ainut viihde mitä kaipaan on salkkarit (ennen imutin täältä), mutta kaiken asiatiedon etsin netistä (hs, kauppalehti). Ylen radiokanavia en kuuntele. Ennen kävin ylen sivuilla ehkä kerran kuukaudessa, mutta tämän mediamaksuhässäkän jälkeen olen kieltäytynyt menemästä ylen sivuille. En siis käytä ylen palveluja ollenkaan. Näin ollen tuntuu aika turhalta maksaa mediamaksua. Sama kuin jos jokainen talous joutuisi maksamaan ajoneuvoveroa, käytti autoa tai ei...
"Paketti hiivaa. Sokeria kuutisen kiloa, siitä tekijälle paljon iloa. Luritetaan litku pulloon. Pullo pankolle ja hyvää tulloo" -Seppo Taalasmaa-
Avatar
Tinoski
Kanta-asiakas
Viestit: 189
Liittynyt: 22.5.2009 14:07

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Tinoski »

Melko paska juttu tämä, koska meillä on aina ollu telkkari eikä olla maksettu koskaan lupamaksua =D Turhaa rahastusta.
Otas tosta

Osteri-ossin fanclubin ei oo tietoo kuinka mones jäsen
Avatar
DataBase
Kanta-asiakas
Viestit: 109
Liittynyt: 21.8.2009 23:08
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja DataBase »

Tuntuu huonolta ratkaisulta siinä mielessä, että sen joutuisivat maksaa myös ne jotka eivät telkkaria katso. Miksemme voi pysy vanhassa?
Life's more painless for the brainless, why think too hard when it's so soothing
O`boy
Kanta-asiakas
Viestit: 363
Liittynyt: 21.8.2009 15:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja O`boy »

Mikä ihmeen mediamaksu? Miten niin tulee halvemmmaks? En nyt tajua :D
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #7
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

Oikeesti hei :D
Kattosit vaikka wikipediasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Mediamaksu
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
O`boy
Kanta-asiakas
Viestit: 363
Liittynyt: 21.8.2009 15:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja O`boy »

Siis meillä on pari telkkaria. Aika törkeetä ,jos menee kalliimaksi. Jos menee halvemmaksi on vaan :ylos: Sääli vain niitä talouksia ,joilla ei ole televisiota ja joutuvat maksamaan tätä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #7
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Kaakao95 kirjoitti:Siis meillä on pari telkkaria. Aika törkeetä ,jos menee kalliimaksi. Jos menee halvemmaksi on vaan :ylos: Sääli vain niitä talouksia ,joilla ei ole televisiota ja joutuvat maksamaan tätä.
Kyseessähän on mediamaksu, ajatella kuinka paljon ihminen kuulee/näkee mediaa (radio, tv, internet, lehdet jne.) päivittäin, niin pidän tuota maksua ihan hyvänä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Juan Pablo Montoya
Supervalvoja
Supervalvoja
Viestit: 67
Liittynyt: 18.4.2009 21:27

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Juan Pablo Montoya »

Joonaspa kirjoitti:Kyseessähän on mediamaksu, ajatella kuinka paljon ihminen kuulee/näkee mediaa (radio, tv, internet, lehdet jne.) päivittäin, niin pidän tuota maksua ihan hyvänä.
Minkä takia median kuulemisesta/näkemisestä pitäisi maksaa mitään? ???
Haters gonna hate
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Masa kirjoitti:
Joonaspa kirjoitti:Kyseessähän on mediamaksu, ajatella kuinka paljon ihminen kuulee/näkee mediaa (radio, tv, internet, lehdet jne.) päivittäin, niin pidän tuota maksua ihan hyvänä.
Minkä takia median kuulemisesta/näkemisestä pitäisi maksaa mitään? ???
Kai siksi, että media välittää tietoa. Tuosta välitetystä tiedosta tulee siis maksullista.

Tämä mediamaksu on minusta toisaalta hyvä juttu ja toisaalta ei. Huonompi juttu niille, joilla ei ole telkkaria.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Torsti
Valvoja
Valvoja
Viestit: 931
Liittynyt: 23.8.2009 17:02

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Jos kuulut siihen suureen luokkaan, joka katselee TV:tä ja on rehellinen (maksaa maksut) tämä tulee halvemmaksi. Kaikki halvempi aina parempi, joten :ylos: !
Kasipalloturnausten 2011 ja 2012 voittaja

Jaettu 1. sija asiallisuudessa talvigaalassa 2010
3. sija aktiivisuudessa talvigaalassa 2010
1. sija kekseliäisyydessä talvigaalassa 2010
LocoRoo
Kanta-asiakas
Viestit: 139
Liittynyt: 29.5.2009 15:39

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja LocoRoo »

Köyhille opiskelijoille ja eläkeläisille tämä on toooosi mukavaa.

Eihän se niiden Gryn-Peter Ralliblumien kukkarossa tunnu ja sehän taitaa olla tärkeintä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #18
JaymzJB
Viestit: 22
Liittynyt: 2.9.2009 22:06

Re: Mediamaksu

Viesti Kirjoittaja JaymzJB »

Hah, paskat maksan. Telkkaria käytän suurimmaksi osaksi pelaamiseen ja joskus katson Simpsonit. Vois ne poliitikot tajuta joskus, että kaikilla ei ole rahaa yhtä paljoa kuin heillä. Mistä niille oikein maksetaan ?
Madin Faniclubin (#91)Jäsen
Vastaa Viestiin