Keskustelua mopoista ja korteista

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Samalla voisi nousta mopon suurin sallittu nopeus vaikka 60. Itseä tuo ei kyllä enää koske kun on kevari alla.
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Joo laitan kohta kuvan
Avatar
Joonis
Kanta-asiakas
Viestit: 318
Liittynyt: 3.6.2009 23:45
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Joonis »

Kuva
Rieju RRX 50 Power Up. Tosi tyytyväinen olen ollut ja hintakin oli kohtuullinen
Rambo-Ossi Faniklubin jäsen #14 & Madin Fanclubin (#37) jäsen
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Oon uus täällä niin miten noita kuvia voi lisätä omalta koneelta? En löytäny mitään kunnon ohjeita ???
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Mulla on ollut mopo, kevari on vielä tossa pihassa mutta se pitäis saada myytyä :)
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Johnny »

kriss3 kirjoitti:Oon uus täällä niin miten noita kuvia voi lisätä omalta koneelta? En löytäny mitään kunnon ohjeita ???
Uploadaa kuvat tänne ---->http://tinypic.com/

Sen jälkeen kopioit vaan sen linkin mikä siihen tulee.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Kiitos tiedosta.

En jaksa alkaa pienentää tota kuvaa kattokaa irc-galleriasta nikillä kriss3- jos jotakin kiinnostaa.
Avatar
Hessu
Kanta-asiakas
Viestit: 170
Liittynyt: 19.5.2009 22:56

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Yamaha DT50x -08 Kuvia en jaksa alkaa laittamaan.
Asd.
nonnu11
Kanta-asiakas
Viestit: 255
Liittynyt: 21.8.2009 22:10

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja nonnu11 »

Onhan tuo mopokorttiuudistus ihan ok, ja mielestäni hinta nousee myös vähän liian kalliiksi, mutta toisaalta eiköhän se ole vanhempien vastuu opettaa lasta ajamaan mopolla jos semmosen myös lapselle hankkii. Itse saan ens vuoden marraskuussa vasta hankkia mopokortin (täytän sillon vasta 15), eli hinta on silloin jo luultavasti noussut, ja saan myös skootterin, mutta meidän perheessä on aina tehty silleen, että jos mopokortin saa, niin silloin vanhemmat opettaa myös ajamaan sillä mopolla, joka on todella todella hyvä koska ei tarvitse maksaa kuin vähäiset bensakulut, tosin kaikkien vanhemmat EI TODELLAKAAN opeta lapsiaan ajamaan mopollansa. Ja esim. tänä vuonna kun siskoni opetettiin skootterilla ajamaan (täytti aprillipäivänä 15 :ylos:), hän kaatui vain yhden kerran ja sekin luultavasti sen takia että isoveljemme oli sanonut että aja tonne ja aja tänne takas kun hän siskoani opetti ajamaan, niin sillähän ei paljoa ajamista opi, mutta sitten myöhemmin isäni ohjeistuksella oppi kunnolla ajamaan skootterillansa kun kunnolla opetti jne jne. Joten näin meillä.
Avatar
Tinoski
Kanta-asiakas
Viestit: 189
Liittynyt: 22.5.2009 14:07

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Tinoski »

Omistan suzuki PV:n. Kuvaa en jaksa nytte laittaa, googlatkaa :D Kortti suoritettu viime kesänä joten ihan sama tosta uudistuksesta, turhan kallis se kyllä on.
Otas tosta

Osteri-ossin fanclubin ei oo tietoo kuinka mones jäsen
Avatar
PSakari
VIP
VIP
Viestit: 438
Liittynyt: 26.5.2009 18:13

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja PSakari »

Uuteen kaavailtuun kokeeseen tulisi _ajokoe_. Samantien vaa polkupyöräkortti ja siihenkin 2 tuntia ajokoulua. Se on mun mielipide.
nonnu11
Kanta-asiakas
Viestit: 255
Liittynyt: 21.8.2009 22:10

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja nonnu11 »

Suoneiti kirjoitti:
nonnu11 kirjoitti:Itse saan ens vuoden marraskuussa vasta hankkia mopokortin (täytän sillon vasta 15), eli hinta on silloin jo luultavasti noussut, ja saan myös skootterin, mutta meidän perheessä on aina tehty silleen, että jos mopokortin saa, niin silloin vanhemmat opettaa myös ajamaan sillä mopolla, joka on todella todella hyvä koska ei tarvitse maksaa kuin vähäiset bensakulut, tosin kaikkien vanhemmat EI TODELLAKAAN opeta lapsiaan ajamaan mopollansa.
Se että saat luvan siihen, että vanhempasi saavat opettaa sinua, maksaa. Tällöin mopokortin lopullinen hinta on noin 200 euroa. :alas:
Niin tottakai siis otetaan varmaan se opetuslupa tietenkin mutta tarkotin tuossa pääasiassa menneisyyttä, enkä tulevaa kun tulee ne ajokokeet ja opetusluvat (halvempi).
Avatar
DataBase
Kanta-asiakas
Viestit: 109
Liittynyt: 21.8.2009 23:08
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja DataBase »

Mulla Aprilia Rally -01, kuvaa en jaksa etsiä. Aika huono loppuen lopuksi, jotain vikaa aina.

En oikein perusta tuosta uudistuksesta, tuskin se hirveästi auttaisi. On mulla lisääkin perusteluja mutta väsyttää julmetusti ja silmät seisoo jotenka en jaksa kirjoittaa. Yöt!
Life's more painless for the brainless, why think too hard when it's so soothing
nonnu11
Kanta-asiakas
Viestit: 255
Liittynyt: 21.8.2009 22:10

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja nonnu11 »

Hei muuten, päätin tehdä tästä asiasta mielipidekirjotuksen koulussa, kun semmoinen äidinkielessä tulikin tehtäväksi. Joten kiitos hyvän aiheen antamsiesta. Kerron sitten myöhemmin minkä numeron sain siitä mielipidekirjoituksesta. Nyt sitten viimeisenä iltana mietin mitä kirjoitan ja olen saanut melkeen koko kirjoituksen plussat ja miinukset ja muut aiheet kokoon. Huomenna sitten kirjoitetaan äidinkielen kaksoistunnilla kyseinen mielipidekirjoitus. Meinasin jo seota kun en tiennyt minkä otan aiheekseni. Mutta kiire tässä pitää.
Avatar
teijo
Kanta-asiakas
Viestit: 174
Liittynyt: 26.5.2009 20:37
Paikkakunta: Forssa

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja teijo »

Itellä seisoo skopa tossa pihasssa, mutta eipä sillä viitti ajella kun on nyt autokortti.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Tajusin juuri että minulla on B-kortin kakkosvaihe vielä suorittamatta. Se pitäisi saada tehtyä ennen armeijaa, muuten voi olla että joudun käymään koko ajokoulun uusiksi :)
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Viper
Kanta-asiakas
Viestit: 156
Liittynyt: 25.8.2009 19:02

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Viper »

Ei jaksa käydä ottaa kuvaan, mutta halpa kiinalainen riisiraketti :D

Tietoa

Moottori 1-syl, 4-t
Iskutilavuus 49cm3
Jäähdytys ilma
Käynnistys sähkö/poljin
Vaihteet variaattori
Sytytys C.D.I
Kokonaispituus 1990 mm
Kokonaisleveys 700 mm
Akseliväli 1330 mm
Kuivapaino 85 kg
Etujarru 150 mm levy
Takajarru 150 mm levy (muistaakseni)
Polttoainesäiliö n. 5.5 l
Rekisteröity 2
Renkaat 3,5" * 10"

Nopeus: Rajottimen kans 55 km/h, ilman rajotinta suoralla 70 km/h (Itse en ole kyllä ajanut vaan niinhän nuo puhuu :D ) Imussa menee noin 80km/h (Tätäkään en ole itse kokeillut :D)
Avatar
SINÄTURPAKIINNINYT
Kanta-asiakas
Viestit: 97
Liittynyt: 26.8.2009 12:53
Paikkakunta: TURENKI

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja SINÄTURPAKIINNINYT »

joo, Ittelläni on vanha kunnon Solifer SM vm 81 ja on rekisterissä ajelen päivittäin, mutta tällä hetkellä on epäkunnossa
http://lh6.ggpht.com/_SJQAZX0UQfc/SdxU0 ... lun+sm.jpg eli siis tommonen :D
STKN
Mopo-Ismo
Kanta-asiakas
Viestit: 328
Liittynyt: 28.9.2009 20:39

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ismo »

Mopokortin sain kesällä hommattua ja serkulta tuli ostettua Yamaha DT 50r (vuosimallia 2005) ja hyvin on pelittänyt, mutta eipä tuolla enää jaksa ajella, vaikka kelit ovat edelleen ihan suotuisat ajoa varten. Alkukesä oli kyllä rentoa aikaa, kun moposta oli kurit pois (serkun toimesta) ja kulki ihan kivasti, mutta isäukon kanssa päätettiin pistää jonkin sortin kurit takaisin ja nyt kulkee sellaiset 55km/h, eli ei pitäisi olla poliiseilla valittamista. Nyt tuo kuitenkin kiihtyy niin hemmetin hitaasti ja jää aina kavereiden jälkeen, vaikka heilläkin on vakiot. :| Noh, viikonloppuna pistän tuon talvisäilöön ja keväällä kun tulee varmaan sen verran kilometrejä täyteen, että pitää käyttää huollossa, niin voisi siellä sen suuttimen vaihdattaa pienemmäksi ja muutenkin pistää hieman parempaan kuntoon.
Avatar
HiivaLihaKiisseli
Kanta-asiakas
Viestit: 117
Liittynyt: 23.7.2009 09:47

Re: Keskustelua mopoista ja korteista

Viesti Kirjoittaja HiivaLihaKiisseli »

Mulla ei ole vielä mopoa, mutta luultavasti ensi vuonna hankin. Luultavasti ostan sitten Aprilia RX:n tai Yamaha DT:n. Tai riippuu vähän hinnoista, mutta myös Pösön Speedfight -skootterikin voisi olla ihan ok. :)
Laitetaan kaikki punaselle.
Vastaa Viestiin