Peli: Päivän kysymys

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Syksyllä lyhensin ennen koulun alkua, rutiinin omainen toiminpide ennen koulua. :)
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Mad
VIP
VIP
Viestit: 374
Liittynyt: 10.7.2009 16:57
Paikkakunta: Big City Nights

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Mad »

Aloittaako kaupat myymään liian aikaisin joulutavaraa?

Itse sanoisin,että on liian aikaisessa,koska näin esimmäiset joulukalenterit myynnissä tänään. Nooh eihän jouluun ole,kuin kaksi kuukautta aikaa. :D

Itse olen sitä mieltä,että riitäisi,kun kaksi viikkoa aikaisemmin ruvettaisiin myymään joulukuusenkoristeita jne.

Mitäs te sanotte?
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Omasta mielestäni siihen on hyvä aika alkaa valmistautua jo hyvässä vaiheessa. Kaupassa työskenneltyäni huomasin että kaikki suuret tapahtumat ja juhlat piti ennakoida jo varhain. Varsinkin vanhemmat ihmiset alkavat valmistautua jouluun todella varhain, ja tarvitsevat tarvikkeita jo nyt. Vanhukset ovat kuitenkin suuri asiakaskunta kaupalle, eikä heitä parane menettää. Ja kyllähän se luo pientä tunnelmaa kun joulukrääsä alkaa tulla varasoista esille ja löytää suklaakalenterit hyllystä lokakuun lopussa. Toisaalta, lapissa kun asun niin tuntuu hieman eriltä koska lunta on jo yllinkyllin niin ei yhtä pahalta tunnu kuin etelässä paikoin musta maa.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Ihan hyvä että varautuvat hyvissä ajoin. Ei vielä välttämättä kannata laittaa esille/myyntiin.

Taas tämä on yksi topic joka sopisi tuonne yleiseen keskusteluun. Siirrä Osteri-Ossi tämä yleiseen. :ylos:
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Olen jo kauan ollut sitä mieltä, että kaupat aloittavat joulutavaroiden myynnin hieman liian aikaisin. Jouluun valmistautumista ei mielestäni pidä aloittaa liian aikaisin, vaikka tarpeeksi aikaisin kuitenkin.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Luumukiisseli kirjoitti:Olen jo kauan ollut sitä mieltä, että kaupat aloittavat joulutavaroiden myynnin hieman liian aikaisin. Jouluun valmistautumista ei mielestäni pidä aloittaa liian aikaisin, vaikka tarpeeksi aikaisin kuitenkin.
Millä tavalla joulu alkaa näkyä kaupoissa liian aikaisin?

Kuten aiemmin jo perustelin kantani, mutta olen itse tyytyväinen siihen että kaupat antavat mahdollisuuden aloittaa jouluvalmistelut ajoissa. Ja se on ihan kaupankin kannalta järkevää, koska jokaisesta joulusta jää jotain yli jotka pitää säilyttää varastossa. Saa varastoihin tilaa laittamalla joulutuotteita esille hieman ennakkoon, ja uutta tavaraa varastoon.

Itse kuitenkin viihdyn hyvin tähän aikaan kaupoissa, kun mieletöntä ruuhkaa ei ole, mutta silti voi aistia sen että joulu alkaa olla ovella.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Jarmo kirjoitti:
Luumukiisseli kirjoitti:Olen jo kauan ollut sitä mieltä, että kaupat aloittavat joulutavaroiden myynnin hieman liian aikaisin. Jouluun valmistautumista ei mielestäni pidä aloittaa liian aikaisin, vaikka tarpeeksi aikaisin kuitenkin.
Millä tavalla joulu alkaa näkyä kaupoissa liian aikaisin?

Kuten aiemmin jo perustelin kantani, mutta olen itse tyytyväinen siihen että kaupat antavat mahdollisuuden aloittaa jouluvalmistelut ajoissa. Ja se on ihan kaupankin kannalta järkevää, koska jokaisesta joulusta jää jotain yli jotka pitää säilyttää varastossa. Saa varastoihin tilaa laittamalla joulutuotteita esille hieman ennakkoon, ja uutta tavaraa varastoon.

Itse kuitenkin viihdyn hyvin tähän aikaan kaupoissa, kun mieletöntä ruuhkaa ei ole, mutta silti voi aistia sen että joulu alkaa olla ovella.
Olen kyllä osittain Luumukiisselin kanssa samoilla linjoilla. Nykyisin joulu tuntuu olevan lähinnä kaupallinen juhla, ja jouluaikaan jokainen kauppias yrittää lyödä rahoiksi myymällä niin paljon jouluroinaa kun mahdollista :D
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Jarmo kirjoitti:
Luumukiisseli kirjoitti:Olen jo kauan ollut sitä mieltä, että kaupat aloittavat joulutavaroiden myynnin hieman liian aikaisin. Jouluun valmistautumista ei mielestäni pidä aloittaa liian aikaisin, vaikka tarpeeksi aikaisin kuitenkin.
Millä tavalla joulu alkaa näkyä kaupoissa liian aikaisin?

Kuten aiemmin jo perustelin kantani, mutta olen itse tyytyväinen siihen että kaupat antavat mahdollisuuden aloittaa jouluvalmistelut ajoissa. Ja se on ihan kaupankin kannalta järkevää, koska jokaisesta joulusta jää jotain yli jotka pitää säilyttää varastossa. Saa varastoihin tilaa laittamalla joulutuotteita esille hieman ennakkoon, ja uutta tavaraa varastoon.

Itse kuitenkin viihdyn hyvin tähän aikaan kaupoissa, kun mieletöntä ruuhkaa ei ole, mutta silti voi aistia sen että joulu alkaa olla ovella.
On se tietysti tuolta kantilta ajateltuna hyvä juttu. Valmistelut voi aloittaa ajoissa ja kaupat saavat joulutuotteitaan myytyä. Mielipiteeni perustuukin oikeastaan vain siihen outoon tunteeseen, joka tulee aina kun näen kaupassa joitain joulutuotteita silloin, kun jouluun on vielä paljon aikaa. Silloin vain tuntuu jotenkin siltä, että nyt on vähän menty asioiden edelle. :)
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Johnny kirjoitti:Olen kyllä osittain Luumukiisselin kanssa samoilla linjoilla. Nykyisin joulu tuntuu olevan lähinnä kaupallinen juhla, ja jouluaikaan jokainen kauppias yrittää lyödä rahoiksi myymällä niin paljon jouluroinaa kun mahdollista :D
Kai sinäkin kärräät tiiliskiviä niin paljon kuin mahdollista sinulle maksetaan jokaisesta tiilestä 4€/kpl? :)

Siis totta kai kaupat käyttävät hyväksi sen että nyky-ajan vanhemmat ovat valmiita kuluttamaan paljon rahaa lahjoihin, ruokaan ja muihun joulutarvikkeisiin. Se että kaupat antavat siihen mahdollisuuden ja tekevät sillä bisnestä, on vain niiden etu. Se että joulu on mennyt kaupalliseksi, johtuu ihan siitä, että nuoriso ei " viihdy " samalla tavalla kuin esim. 15v sitten.

Otetaan kuviteltu tilanne, että olet lähdössä matkalle 20. joulukuuta ja palaat sieltä 2. tammikuuta. Lapsenlapset haluat pipareita ja torttuja vetää naamaan jouluna, ja viikkoja ennen sitä. Mites teet, pitää valmistaa säkkikaupalla suuria määriä herkkuja, mutta kaupat tuovat joulutarvikkeet hyllyihin kk ennen joulua?

Voin kyllä varmuudella sanoa, että jokainen vanhus joka haluaa leipoa jälkeläisilleen, niin tekee ne kunnolla ja paljon. Se että kaupat mahdollistaa tuon, ja paljon muuta, niin tuntuu hullulta että se häiritsisi jotain.
Luumukiisseli kirjoitti:On se tietysti tuolta kantilta ajateltuna hyvä juttu. Valmistelut voi aloittaa ajoissa ja kaupat saavat joulutuotteitaan myytyä. Mielipiteeni perustuukin oikeastaan vain siihen outoon tunteeseen, joka tulee aina kun näen kaupassa joitain joulutuotteita silloin, kun jouluun on vielä paljon aikaa. Silloin vain tuntuu jotenkin siltä, että nyt on vähän menty asioiden edelle. :)
Olet aivan oikeassa. Pääkopan valtaa outo tunne, kun lähimuistissa on viellä kylmät syystuulet ja sisällä kaupassa myydään suklaakalentereita ja konvehtirasioita. :)

Mites, miten lumen määrä vaikuttaa teidän joulumieleen, ja siihen, miten siihen suhtautuu?
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Kyllähän ne kaupat vähän liian aikasin alkaa myymään tota tavaraa, marraskuun alus olis oikee heti mun mielestä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Jarmo kirjoitti:Mites, miten lumen määrä vaikuttaa teidän joulumieleen, ja siihen, miten siihen suhtautuu?
Lumi on kyllä tärkeä osa joulua, mutta kun sitä ei ehdi nykyään enää tulla maahan ajoissa, niin täytyy tyytyä paljaaseen maahan. :| Kun edes jouluaatoksi tulisi lunta, niin kiitollinen olisin.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Luumukiisseli kirjoitti:
Jarmo kirjoitti:Mites, miten lumen määrä vaikuttaa teidän joulumieleen, ja siihen, miten siihen suhtautuu?
Lumi on kyllä tärkeä osa joulua, mutta kun sitä ei ehdi nykyään enää tulla maahan ajoissa, niin täytyy tyytyä paljaaseen maahan. :| Kun edes jouluaatoksi tulisi lunta, niin kiitollinen olisin.
Ei joulu kyllä tunnu niin joululta jos ei o lunta mutta pakko siihen on vaan tottua.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Mitä mieltä olet siitä, että kelloja siirretään kesä-/normaaliaikaan?

Itse en näe siirtämisessä suurta hyötyä, kuitenkin aamuisin ja iltaisin se pimeä tulee sydäntalvella nopeasti. Kellojen siirto aiheuttaa vain turhaa sekoilua ja hämminkiä!
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Kellojen siirtely on mielestäni oikein mukavaa vaihtelua, ja jotenki tulee selkeä olo siitä miten talven ja kesän ero tulee esille. Vaikea selittää, mutta olen tyytyväinen että kelloja siirretään. Niin kauan kun talven/kesän ero ainakin täällä lapissa on niin suuri, niin olen :ylos: -mieltä.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Kellojen siirto on sekä hyvä, että huono asia. Kun kelloa siirretään taaksepäin siirryttäessä talviaikaan, saa nukkua normaalia tunnin enemmän ja se on positiivinen asia. Toisaalta pimeys tulee talviaikana sitten aikaisemmin ja se on tämän kellonsiirroksen huono puoli. Kesäaikaan siirryttäessä nuo hyvät ja huonot puolet menevät juuri toisin päin.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja allas »

Enpä ole oikein mitään mieltä tuosta. Tunti se vaan on eikä se mitään suuria muutoksia tuo elämääni jos saan nukkua tunnin enemmän/vähemmän. Hieman aikaisemmin tulee pimeämpää tuon takia, mutta eipä sekään niin paljoa haittaa, pimeällä on ehkä jopa kivempaa käydä lenkillä yms.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Eipä tuo kellojen siirtely minua liikuta millään tavalla. Tunti on kuitenkin sen verran lyhyt aika ettei sitä oikeastaan edes huomaa.

Välillä on kuitenkin käynyt niin että olen unohtanut siirää kelloja, ja tämän takia myöhästynyt tapaamisista (tai ollut paikalla tunnin etuajassa :) ).
Viimeksi muokannut Johnny, 28.10.2009 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
FistHitter
Kanta-asiakas
Viestit: 168
Liittynyt: 17.8.2009 20:47

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja FistHitter »

Aivan turhaa. Riippuu kylläkin missä päin asuu ,mutta en näe paljoa järkeä tuon ajan kääntämisessä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #22
Avatar
Huumeita
Kanta-asiakas
Viestit: 794
Liittynyt: 24.8.2009 10:16

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Huumeita »

Menee vaan omat rytmit hiukan sekaisin. :s
"Kun olen ampunut yksisilmä-Jackin,
otan paukut viskiä ja vedän käteen" - Pekkos Bill
Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Peli: Päivän kysymys

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Uusi päivän kysymys:
Mitä mieltä olet siitä, että Microsoft julkaisi uuden Windows 7 -käyttöjärjestelmän?


Mielestäni se on vain rahastamista, yhtä hyvin olisi voinut olla Vista-käyttäjille ilmainen, esim. Windows Vista SP3 -muodossa. :/
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Vastaa Viestiin