Lempiaineesi koulussa?

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Sjage
Viestit: 14
Liittynyt: 16.11.2009 20:48
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Sjage »

Kyllä se peruskoulussa oli musiikki, mutta lukioon siirryttyäni täytyy sanoa että se on joko psykologia tai uskonto. Peruskoulussa vihasin uskontoa, mutta nyt olen vasta "herännyt" ja tajunnut kuinka mielenkiintoinen aihe se onkin. En ota kantaa jumalakysymykseen mutta uskonto on kiinnostava tieteenala.
Avatar
R1ku
VIP
VIP
Viestit: 888
Liittynyt: 12.5.2009 18:11

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja R1ku »

Liikuntahan se oli peruskouluaikoina ja lukiossa. Nykyisessä koulussa, eli AMK:ssa ei ole liikuntaa, joten lempiaineeksi heittäisin vaikka matikan, se on helpointa niistä mitä opiskelemme.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja allas »

Liikunta liikunta ja liikunta... Mikä siinä liikunnassa niin kivaa on? :/ Ainoa hyvä asia liikunnassa oli se että ei tarvinnut edes tunneille mennä. Englanti on aina ollut yksi omista lempiaineistani. :)
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3659
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

...
Viimeksi muokannut Enigma, 11.6.2011 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
pelkkä Ministeri
VIP
VIP
Viestit: 1557
Liittynyt: 21.8.2009 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja pelkkä Ministeri »

Englanti on mun lempiaine, koska pärjään siinä parhaiten, toisena tulee puukäsityö.
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Japp »

Englanti, ranska, aidinkieli, maantieto ja EHDOTTOMANA YKKOSENA on kaksi ainetta, uskonto ja historia.
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Mopo-Ismo
Kanta-asiakas
Viestit: 328
Liittynyt: 28.9.2009 20:39

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ismo »

ATK, yhteiskuntaoppi, historia ja englanti ne varmaan ovat, koska olen kaikissa noissa aineissa ihan hyvä. Lisäksi musiikki on ihan mukava aine, harmi vaan, että silloin kun sitä oli, niin olin niin n00b musiikin suhteen. Noh, onneksi lukiossa on taas musiikkia.
jee30
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2010 20:58

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja jee30 »

ATK, musiikki ja ehkä matikka. Kaikissa näissä aineissa on hyvä ope :ylos:
Purjo
Viestit: 48
Liittynyt: 26.5.2009 23:53
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Purjo »

No empä mistään silleen erityisen paljon tykkää, mutta matikka on kivaa. :D
Madin Faniclubin (#76) jäsen
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Musiikki on kivvoo. :ylos:

Äikkä ja enkkukin olisi, mutta opettajat on huonot, niin ei ole niin järjettömän innostavaa. Saksa on yllättävän mukavaa. :D
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

pontiou kirjoitti: Saksa on yllättävän mukavaa. :D
Totta puhut. Saksasta on muodostunut minullekin nyt lukioaikana suosikkikieli. Kohtuullisen helposti olen sitä oppinut ja jotenkin sitä on vaan mukava opiskella. :)
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Luumukiisseli kirjoitti:
pontiou kirjoitti: Saksa on yllättävän mukavaa. :D
Totta puhut. Saksasta on muodostunut minullekin nyt lukioaikana suosikkikieli. Kohtuullisen helposti olen sitä oppinut ja jotenkin sitä on vaan mukava opiskella. :)
Minulla on syntynyt tunne, että saksan osalta kielitaitoni olisi vahvistunut todella selvästi lukion ensimmäisen vuoden aikana. Ainakin kirjoittamisen osalta; suht virheetöntä tekstiä pystyn muodostamaan. Muutenkin on mukavampaa kuin peruskoulussa, kun on valtaosa kieliopeista hallussa, tulee vain hienosäätöä oikeastaan.

Takaraivossa kytee ajatus, josko sittenkin kirjoittaisin ylppäreissä A-saksan. :D
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

pontiou kirjoitti:
Luumukiisseli kirjoitti:
pontiou kirjoitti: Saksa on yllättävän mukavaa. :D
Totta puhut. Saksasta on muodostunut minullekin nyt lukioaikana suosikkikieli. Kohtuullisen helposti olen sitä oppinut ja jotenkin sitä on vaan mukava opiskella. :)
Minulla on syntynyt tunne, että saksan osalta kielitaitoni olisi vahvistunut todella selvästi lukion ensimmäisen vuoden aikana. Ainakin kirjoittamisen osalta; suht virheetöntä tekstiä pystyn muodostamaan. Muutenkin on mukavampaa kuin peruskoulussa, kun on valtaosa kieliopeista hallussa, tulee vain hienosäätöä oikeastaan.

Takaraivossa kytee ajatus, josko sittenkin kirjoittaisin ylppäreissä A-saksan. :D
Itse aloitin saksan lukemisen vasta lukiossa, ja olen huomannut selvästi oppivani kieltä erittäin hyvin. Aikeenani ei ollut alun perin kirjoittaa saksaa, mutta toisen lukiovuoden aikana päätin, että kirjoitan sen. Syksyllä nähdään, miten käy. :)
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
Avatar
pinse.
Kanta-asiakas
Viestit: 414
Liittynyt: 23.8.2009 16:02

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja pinse. »

Kyllä se köksä on ihan ykkösenä, sitten tekstiilityö ja kuvis. Jjoo, miten niin tykkään kaikista helpoista aineista? ;) Eniten oikein lukuaineista pidän historiasta ja maantiedosta.
juupajaa
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2009 22:56
Paikkakunta: Jenz

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja juupajaa »

Robotiikka on parasta :)
-(@_@)-
Avatar
pöllöilijä
VIP
VIP
Viestit: 701
Liittynyt: 3.11.2009 21:13

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja pöllöilijä »

Nykyään yhteiskuntaoppi, filosofia ja äidinkieli. Matematiikkakin olisi jos saisin aloittaa kaiken alusta.
Silence I'm here
No words, no songs, no pain or doubts.
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Larry »

Kyllä voiton vie kotitalous :)
Olisko kakkosena tekninen työ :) Tosi kivoja aineita :D
Lukuaineena äidinkieli.
Ruotsi, matikka en tykkää yhtään :/
Avatar
Ekku
VIP
VIP
Viestit: 999
Liittynyt: 24.7.2009 19:36

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Ekku »

ATK ja Yhteiskuntaoppi :ylos:
Tänne vaan, muiden pervojen sekaan juhlimaan.
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja Japp »

Psykologia on kyl toisaalta ihan mukavaa, ja aika helppoa! Mut en taida enempää ottaa kursseja kun ton yhden, kun lukkari muutenki tulee aika täydeksi enkä halua rääkätä liikaa.. ois kiva ees välillä olla päiviä jollon ei neljään =(
Historiaa, yhteiskuntaoppia ja uskontoa ens jaksossa! :ylos: yhteiskuntaa peräti kaks kurssia, vähä pelottaa koeviikko ku on viis reaalia ja sit saksa :/ mut kyl se mennöö hyvin. ei saa stressata vielä ;)
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
MiniHamsu
Viestit: 36
Liittynyt: 25.8.2011 14:55

Re: Lempiaineesi koulussa?

Viesti Kirjoittaja MiniHamsu »

Musiikki, matikka ja saksa.
"Iskelmä viihdyttää, turruttaa,antaa ajattelemisen aihetta, tuo lohtua yksinäisiin hetkiin,kertoo maailmasta, ja joku voi jopa pitää iskelmiä elämänohjeina."
- Juice Leskinen
Vastaa Viestiin