Uskotko Jumalaan?

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!

Uskotko Jumalaan?

Kyllä
30
34%
En
46
53%
En tiedä/En ole varma
11
13%
 
Ääniä yhteensä: 87

Avatar
Joonas
VIP
VIP
Viestit: 1612
Liittynyt: 5.8.2009 19:29
Paikkakunta: Kuusamo

Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Päätinpä tälläkertaa tehdä aiheen tämmöisestä, että uskotko Jumalaan?

Itse uskon. Tuntuu ihan järkevältä uskoa.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

En usko. Erosin kirkosta heti tullessani täysi-ikäiseksi.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Viper
Kanta-asiakas
Viestit: 156
Liittynyt: 25.8.2009 19:02

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Viper »

En usko. Jos jumala olis olemassa, niin miksi kaikki hyvät ihmiset kuolee nuorena?
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Johnny »

vendicta kirjoitti:En usko. Jos jumala olis olemassa, niin miksi kaikki hyvät ihmiset kuolee nuorena?
Niinpä, ja miksi jumala sitten sallii kaikki maailman sodat (Irakissakin kuolee päivittäin viattomia ihmisiä) tai lunnonkatastrofit (muistatte kai vielä tuhoisan tsunamin vuodelta 2004, joka vaati yli 200 000 ihmisen hengen).

En siis usko jumalaan.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
Huumeita
Kanta-asiakas
Viestit: 794
Liittynyt: 24.8.2009 10:16

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Huumeita »

En usko Jumalaan.

Kaikki tapahtuva on vain omiemme tekojen seurauksia, Jumala ei rankaise mistään.
"Kun olen ampunut yksisilmä-Jackin,
otan paukut viskiä ja vedän käteen" - Pekkos Bill
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

Huumeita kirjoitti:En usko Jumalaan.

Kaikki tapahtuva on vain omiemme tekojen seurauksia, Jumala ei rankaise mistään.

Samaa mieltä. Elämme vuotta 2009, miksi tarvitsisimme enään satuja selittämään asiat?
Erosin kirkosta viime vuoden kesällä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Jumala on mielestäni kirkon keskiajalla keksimä PR-hahmo. Tuntuisi jotenkin aidommalta uskoa vaikka Joulupukkiin, kun jopa minäkin olen jouluisin lahjoja saanut.

Tässä tulee pitkähkö vuodatus omasta näkökulmastani. Vaikka se voi vaikuttaa kärjistetyltä tai jopa tuomitsevalta, niin uskoisin, että moni vähänkään saman kokenut vastaavan näkökulman omaisi (ei minullakaan sitä ennen ollut). Minulla on sattuneista syistä tullut suurehko uskonnonvastaisuus nimenomaan tämän vuoden aikana. Kriittisesti olen tosin uskontoihin aina suhtautunut, vaikka kirkkoon vielä jostain syystä kuulunkin. Henkilökohtaisista kokemuksistani on konkreettisesti osoittautunut, että ainakin ns. himouskovaiset ovat pääosin tekopyhiä muita syyllistäviä kiihkoihmisiä, jotka tekevät kieltojen varjossa paljon enemmän kiellettyä kuin ei-uskovaiset. Kielletty hedelmä? Tämä tekopyhyys on joillain ihmisillä uskomattomissa mittasuhteissa. Sanotaan toista, tehdään toista, eletään kulississa ja syyllistetään muita. Ja korostan vielä, että kaikki eivät tietenkään tälläisiä ole. Minä olen vain näihin onnistunut törmäämään.

Itse Jumalaan uskomisessa ei ole mitään pahaa. Uskokoon ken tahtoo, mutta turha kai se on pyhittää itseään kirkon tahtoon. Ei uskomiseen mitään instituuttia tarvita. Uskonto + nykyaika = ei hyvä

En usko Jumalaan.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Abonce

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Abonce »

Uskon korkeampiin voimiin ja kuoleman jälkeiseen aikaan, mutta mikään kiihkouskovainen en ole. Jumalaan en suoraan sano uskovani vaan pikemminkin siihen, että ihmiset rakentavat itse oman elämänsä omilla teoillaan.
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Kannattaa selvittää vähän asioita ennekun tekee johtopäätöksiä. Itse uskon jumalaan ei usko pilaa mitenkään elämääni. Vaikka uskonkin jumalaan ei se tarkoita että minun on pakko käydä kirkossa tai tehdä jotain rituaaleja itseasiassa en käy oikeastaan koskaan kirkossa ellei ole aivan pakko. Mielestäni kirkossa käymisestä ei ole mitään hyötyä kun siellä puhutaan vain tylsiä saarnoja josta ei ole oikeastaan mitään hyötyä. Ei uskovaisen ihmisen tarvitse välttämättä olla mikään nössö tai sellainen joka ei voi pitää hauskaa. Itsekkin kuuntelen kaikkea Iron maidenia Bodomia sun muuta heavy musiikkia.
jermu82
Viestit: 30
Liittynyt: 23.8.2009 17:16

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja jermu82 »

^ no mitenkäs, maistuuko viina? no eihkä kirkkoon kuuluva uskovainen ole välttämättä sen kummallisempi kuin muutkaan.. mutta sitten ku on nämä jehovat ja lessut, nii niillä vasta ihme sääntöjä on ja rajoituksia..
Avatar
teijo
Kanta-asiakas
Viestit: 174
Liittynyt: 26.5.2009 20:37
Paikkakunta: Forssa

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja teijo »

Hmmh oon miettiny tätä aika paljon joskus yön pimeinä tunteina. Sanoisin että uskon mutten niinkää uskonnollisena olentona vaan sellasena yleismaailmallisena Chieffinä.
Mopo-Ismo
Kanta-asiakas
Viestit: 328
Liittynyt: 28.9.2009 20:39

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ismo »

Vastasin kyllä. En nyt mikään jeesustelija ole ja kirkossa meinaan aina nukahtaa, joten eipä siellä tulekaan käytyä kuin pakosta, mutta uskon kuitenkin, että Jumala on olemassa. Ehkä ovat koulussa ja rippikoulussa onnistuneet vain aivopesemään minut, mutta whatever. :D
Avatar
StileTTI
VIP
VIP
Viestit: 587
Liittynyt: 9.8.2009 09:33
Paikkakunta: It's a secret

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja StileTTI »

En usko. Tieteellinen selitys maan syntymälle on mielestäni järkevämpi.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #16

Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
Kalervo
VIP
VIP
Viestit: 622
Liittynyt: 2.8.2009 13:19

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Kalervo »

Vastasin kyllä. Mutta kirkossa ei tule muuten käytyä kuin "pakosta". Sama se on uskoa, kun sillä ei menetä mitään.
Mad Fanclubin jäsen #117
Ikimono
Viestit: 48
Liittynyt: 26.5.2009 22:12

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Ikimono »

En usko, miksi jumala sallisi kaiken pahan tapahtuvan?
Avatar
FistHitter
Kanta-asiakas
Viestit: 168
Liittynyt: 17.8.2009 20:47

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja FistHitter »

Miksi sitä miksi tätä :S........ Aivan sama mutta uskon jumalaan vaikkei olisikaan olemassa .

69:s viesti \oo/
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #22
Avatar
PSakari
VIP
VIP
Viestit: 438
Liittynyt: 26.5.2009 18:13

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja PSakari »

Minä en usko mihinkään "paranormaaliin". Uskon tosin pastafarismiin.
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja Laitela »

En usko semmoseen mitä en näe. Mutta tuskin silti eroon kirkosta koskaan, vaikka en niin kamalasti usko.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

itse kyllä meinaan ertoa kirkosta vaikkka olenkin uskovainen.
Teot ei ratkase vain usko :)
kriss3
Viestit: 23
Liittynyt: 25.8.2009 21:13
Paikkakunta: Maapallo

Re: Uskotko Jumalaan?

Viesti Kirjoittaja kriss3 »

Kyseenalaistaminen on hyvä asia. Jos oikeasti kiinnostaa kannattaa kysellä joltain muulta sivulta.
Vastaa Viestiin