Puhelinmyyjät?

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Vastaa Viestiin

Mielipiteesi puhelinmyyjistä?

Erittäin hienoa hommaa!
0
Ei ääniä
Tuottoisaa itse puhelinmyyjille.
4
9%
Asiallisia myyjiä <3
1
2%
Saisivat esittää asiansa selvemmin, ilman kieroiluja.
8
17%
Sinänsä aika turhaa touhua.
6
13%
Häiritsevää ja turhanpäiväistä soittamista.
8
17%
Kukaan ei osta puhelinmyyjien myymää paskaa.
4
9%
Sais kieltää puhelinmyyminen lailla!
6
13%
Vittu mitä paskaa...
10
21%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
Vesikortsu
VIP
VIP
Viestit: 313
Liittynyt: 7.7.2009 12:15
Paikkakunta: Wimpeli

Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Vesikortsu »

Mitäs mieltä olette tästä hommasta? Onko tuottoisaa hommaa muihin kesätöihin verrattuna? Vituttaako joidenkin puhelinmyyjien kieroilut? Oletko ollut itse joskus puhelinmyyjänä?

Omasta mielestäni jos puhelinmyyjät eivät olisi niin päällekäyviä ja kertoisivat suoraan heti alussa mistä on kysymys, niin ehkä heistä pidettäisiin enemmän. Suurin osa saamistani puhelinmyyjän yhteydenotoista ovat olleet sellaisia, että puhelun alussa johdetaan tietoisesti harhaan varsinaisesta aiheesta ja heitetään jotain "olet voittanut" tai "saat ilmaiseksi". Kerran muitaakseni kuuntelin useamman minuutin miten olisin mukamas saanut lehteä ilmaiseksi vuodeksi. Lopussa sitten tuli totuus... "Maksat sitten itse ainoastaan postikulut joka lehdestä 8 Euroa", että siinä ei tiedä yhtään mistä loppujen lopuksi oli kysymys.

Olen monesti joutunut kysymään, että mitä olet oikeasti nyt tässä myymässä ja pyytänyt menemään asiaan. Toinen asia on se, että jos yrität oikeasti kieltäyttää kohteliaasti puhelun ja sanoa, että nyt ei ole aikaa puhua puhelimessa ja eikä edes kiinnostakaan, niin sitä kohteliasta keskeytystä ei hyväksytä. "Mutta, jos..." Monesti pitää tokaista töykeän oloisesti suoraan jotain ja lyödä melkein luuri korvaan, ennen kuin uskotaan. ...Mielestäni tämän takia puhelinmyyjistä jää niin negatiivinen mielikuva...

Paljon helpommin kävisi kun vain ostaisi suoraan lähikaupasta jonkun lehden irtonumeron. Kuin puhelinmen kautta jotain random vaskaa juorulehteä tilaisisi jonkun kieroilevan puhelin myyjän kanssa...

Mutta huhut kuitenkin kertovat että kuitenkin he saavat aika maukasta provikka palkaa... :(
Vesikortsu Juutuubassa►►
Ismo & Seppo soundboard►►
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #6
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Lailla voisi kieltää suoramarkkinoinnin.

Tunnen monia ihmisiä, jotka eivät osaa sanoa "ei". Tästä ollen joka luukusta tulee kaikki mahdolliset lehdet ja muut turhakkeet. Nämä liian hyväuskoiset ovat sitten otollinen kohde puhelinmyyjille.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Lihapullamies
VIP
VIP
Viestit: 576
Liittynyt: 9.8.2009 12:15

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Lihapullamies »

Noh, tämä on tietty kaksiteräinen miekka. Uskon, että myyjät eivät kovin mielellään tälläistä työtä tekisi.
Mutta työ olis kuitenkin hyvä olla. Mutta sitten, kuten Ost.. Siis Rambo sanoi, on näitä ihmisiä jotka eivät osaa sanoa ei.

Minusta puhelinmyyjille ei kannata alkaa aukomaan, sillä hekin ovat vain ihmisiä. Voi sanoa vaan, että "Ei kiitos" ja lopettaa puhelun.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #4
Avatar
StileTTI
VIP
VIP
Viestit: 587
Liittynyt: 9.8.2009 09:33
Paikkakunta: It's a secret

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja StileTTI »

Sinänsä turhaa touhua, harvoin ihmiset ostavat mm. lehtiä puhelinmyyjiltä. Myös erittäin ärsyttävää sakkia.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #16

Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3658
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Yleensä jätän kokonaan vastaamatta, jos soitto on tulossa täysin tuntemattomasta numerosta.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Häiritsevää ja melko turhaakin tuohua puhelinmyynti on. Itse en ole koskaan ostanut mitään puhelinmyyjän kauppaamaa tuotetta. Kieltäydyn parhaani mukaan kaikista mahdollisista tajouksista, joita puhelinmyyjät hehkuttavat. Kohteliaasti pyrin aina sanomaan "Ei kiitos".
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja allas »

Erittäin hienoa hommaa! No ei, täysin turhaa ja jos joskus vahingossa vastaan tommosille niin kieltäydyn tarjouksista ilman sen kummempia ei-kiitoksia.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Itse olen kerran joutunut puhelinmyyjän "kusettamaksi". Minulle luvattiin ilmaisia numeroita, ja lehti kiinnosti minua joten päätin suostua. Joko en kuunnellut puhelinmyyjää tarpeeksi tarkasti, tai sitten hän ei kertonut minulle, että ottamalla nämä ilmaiset näytenumerot vastaan sitoudun samalla tilaamaan lehden vuodeksi eteenpäin, mutta yllätys oli silti suuri kun postiluukusta tipahti lasku vuoden lehdistä. No, onneksi sain kuitenkin pienen säädön jälkeen tilauksen peruutettua, ja nykyisin jätän yleensä kokonaan vastaamatta puhelinmyyjille.
Vesikortsu kirjoitti:
Mutta huhut kuitenkin kertovat että kuitenkin he saavat aika maukasta provikka palkaa... :(
Pitää paikkansa, kaverini työskenteli jonkin aikaa puhelinmyyjänä, ja hän kertoi että firman parhaat myyjät tienaavat noin 5000 euroa (paras taisi tienata jopa 8000) kuussa.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja Larry »

Nuo riesat soittavat aina väärään aikaan väärässä paikassa :alas: :pesis:
Enkä ole tilannut niiltä mitään enkä koskaan tule tilaamaankaan
Avatar
MattiH
Viestit: 47
Liittynyt: 16.3.2011 21:24
Paikkakunta: Kempele

Re: Puhelinmyyjät?

Viesti Kirjoittaja MattiH »

No itse todennäköisesti joudun puhelinmyyntiin joksikin aikaa töihin. Tuskinpa tulee kauemman oltua, kunnes saa ekan palkan. :D

Riippuu puhelinmyyjästä. Osa ilmoittaa asiansa todella suoralla tavalla, ja osa sitten kiertelee ja kaartelee. Parhain kun menee suoraan asiaan.

Nimim. Möin auton puhelinmyyjälle, joka kauppasi mulle gti magazineä. Auto kelpasi, mutta en jaksanu ottaa getaria. :D
Vastaa Viestiin