Yleistä höpinää Salkkareista

Salkkareista yleisesti TV-tahtiin. Juonipaljastukset kuuluvat eri kategoriaan, ei niitä tänne. Kirjaudu foorumille nähdäksesi alueen juonipaljastuksille ja spekulaatioille.
Vastaa Viestiin
skebujebu
Kanta-asiakas

Re: Yleistä höpinää Salkkareista

Viesti Kirjoittaja skebujebu »

No lähinnä vaan siitä oli maininta että siinä missä Maikkari on kenties köyhä niin Fremantle on aina ollut erittäin ahne ja koittanut lypsää Maikkarilta aina vaan isompia summia sarjasta sillon kun sopimuksia uusitaan.
Miialainen
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Miialainen »

Ollaan tässä kumppanin kanssa katsottu vanhoja jaksoja pitkin vuotta ja ollaan nyt päästy kauden 2004 jaksoihin asti. Näissä jaksoissa Ismo osti Luomaselta asunnon ja tuli mieleen, että eikös joskus 2013(?) aikoihin Peppi ja Sergei muuttanut just Luomasen asuntoon, kun hän kuoli syystä x? Muuttiko Luomanen jossain kohtaa asuntoonsa takaisin vai unohdettiinko tää kuvio kokonaan jossain välissä? Mun muistikuvat on niin hatarat koska siitä on taas pitkä aika kun oon uudempia jaksoja katsellut.
Laitismo
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Laitismo »

Miialainen kirjoitti: 27.8.2025 19:42 Ollaan tässä kumppanin kanssa katsottu vanhoja jaksoja pitkin vuotta ja ollaan nyt päästy kauden 2004 jaksoihin asti. Näissä jaksoissa Ismo osti Luomaselta asunnon ja tuli mieleen, että eikös joskus 2013(?) aikoihin Peppi ja Sergei muuttanut just Luomasen asuntoon, kun hän kuoli syystä x? Muuttiko Luomanen jossain kohtaa asuntoonsa takaisin vai unohdettiinko tää kuvio kokonaan jossain välissä? Mun muistikuvat on niin hatarat koska siitä on taas pitkä aika kun oon uudempia jaksoja katsellut.
Veikkaisin että vaan moka. Tuohan asunto poistui käytöstä kun Aution siskot muutti pois siitä, ja sen jälkeen se sama lavaste kai muutettiin Kaukovaarojen asunnoksi, joka kumminkin oli eri asunto.
1. Dahlia 2. Janne 3. Alissa 4. Nuutti
Miialainen
Kanta-asiakas

Laitismo kirjoitti: 27.8.2025 21:38
Miialainen kirjoitti: 27.8.2025 19:42 Ollaan tässä kumppanin kanssa katsottu vanhoja jaksoja pitkin vuotta ja ollaan nyt päästy kauden 2004 jaksoihin asti. Näissä jaksoissa Ismo osti Luomaselta asunnon ja tuli mieleen, että eikös joskus 2013(?) aikoihin Peppi ja Sergei muuttanut just Luomasen asuntoon, kun hän kuoli syystä x? Muuttiko Luomanen jossain kohtaa asuntoonsa takaisin vai unohdettiinko tää kuvio kokonaan jossain välissä? Mun muistikuvat on niin hatarat koska siitä on taas pitkä aika kun oon uudempia jaksoja katsellut.
Veikkaisin että vaan moka. Tuohan asunto poistui käytöstä kun Aution siskot muutti pois siitä, ja sen jälkeen se sama lavaste kai muutettiin Kaukovaarojen asunnoksi, joka kumminkin oli eri asunto.
Entäs se Salinien alkuperäinen asunto? Katosiko se Jukan muuton jälkeen kokonaan vai otettiinko tätä asuntoa enää koskaan edes puheeksi? Ainakin toi Ismon/Kaukovaarojen asunto käyttää samoja lavasteita kuin se.
Laitismo
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Laitismo »

Miialainen kirjoitti: 27.8.2025 23:44
Entäs se Salinien alkuperäinen asunto? Katosiko se Jukan muuton jälkeen kokonaan vai otettiinko tätä asuntoa enää koskaan edes puheeksi? Ainakin toi Ismon/Kaukovaarojen asunto käyttää samoja lavasteita kuin se.
Mun mielestä se missä Ismo ja Kalle asuu nyt, ja missä Kaukovaarat asui aikoinaan, on se Salinien asunto. Saa korjata, jos olen väärässä. Ainakin se on samalla kohdalla. :)
1. Dahlia 2. Janne 3. Alissa 4. Nuutti
Turska
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Turska »

Laitismo kirjoitti: 28.8.2025 11:30
Miialainen kirjoitti: 27.8.2025 23:44

Mun mielestä se missä Ismo ja Kalle asuu nyt, ja missä Kaukovaarat asui aikoinaan, on se Salinien asunto. Saa korjata, jos olen väärässä. Ainakin se on samalla kohdalla. :)
Juuri näin. Toki pohjapiirros on pistetty täysin uusiksi sitten Salinien ajan.
We are sistas, we stand together ♥
Turksa, JAPP, Burnis

Ulmate Love: Ropin Huud ♥
Miialainen
Kanta-asiakas

Ärsyttää näissä vanhoissa jaksoissa suuresti se, miten Markuksen ja Lauran ero aikanaan hoidettiin. Tuntuu kuin käsikirjottajat olis vaan saaneet tarpeekseen heidän tavallisesta arjestaan ja heille ei enää keksitty enempää, niin piti keksiä nopeasti syy erottaa heidät. Laurakin on Akin ohella varmaan yksi älykkäimpiä ja vähiten helposti huijattavissa olevia hahmoja alkuperäisporukasta, niin oli jotenkin todella out of character häneltä uskoa Akin juonitteluja kyseenalaistamatta sen enempää. Jotenkin se näiden ero hoidettiin niin äkillisesti pois alta, eikä koko juttuun palattu enää ollenkaan sen jälkeen.

Markuksesta vielä se, että hän kyllä muuttui jossain kohtaa aivan kummalliseksi. Aluksi hän oli rento ja hauska, mutta yhtäkkiä muuttui isänsä kanssa hengailun myötä tosi kireäksi ja itsekkääksi :D Se koko Taalasmaiden asunnon vieminen oli jotenkin todella epä-Markusmaista, yleensähän hänelle oikeudenmukaisuus ja läheisistä välittäminen on mennyt kaiken muun edelle. Ehkä tässä yritettiin kertoa jotain tarinaa siitä, miten raha ja valta korruptoi kiltinkin ihmisen... :D Kuka tietää...

Lauralle taas tapahtui päin vastoin, eli hän muuttui sulkeutuneesta ja kireästä tyypistä todella huumorintajuiseksi ja jotenkin letkeämmäksi Markuksen kanssa seurustellessaan :D Tän takia uskon, että Markus oli hänen todellinen rakkautensa, sillä ei hän kenenkään muun kanssa koskaan ollut tuolla tavalla oma itsensä, mitä varmasti sisimmissään oli sen kovan ulkokuoren alla.
Enigma
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Itse en voi lainkaan sietää Markuksen typerää huumoria ensimmäisen kauden aikana. Ekholmien perhesalaisuuden paljastuminen ja Markuksen huumeriippuvuuteen ajautuminen olivat alkuaikojen parhaita käänteitä.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Siperiantiikeri
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Siperiantiikeri »

Ehdottomasti samaa mieltä että Markus ja Laura olivat toisilleen ne oikeat. Täydensivät toisiaan jotenkin todella hyvin.

Markus ja Elina taas ovat mielestäni yksi epäsopivimmista pariskunnista sarjan historiassa. Samoin Laura ja Kari. Heidän suhteensa oli jotenkin ihan random.
Miialainen
Kanta-asiakas

Siperiantiikeri kirjoitti: 3.9.2025 19:28 Ehdottomasti samaa mieltä että Markus ja Laura olivat toisilleen ne oikeat. Täydensivät toisiaan jotenkin todella hyvin.

Markus ja Elina taas ovat mielestäni yksi epäsopivimmista pariskunnista sarjan historiassa. Samoin Laura ja Kari. Heidän suhteensa oli jotenkin ihan random.
Samaa mieltä. Markus kohteli Elinaa välinpitämättömästi ja vähän halventavasti roikotti häntä seksisuhteessa, mutta heti sen jälkeen kun erosivat Lauran kanssa niin ilman mitään kunnon builduppia muka rakastui Elinaan yhtäkkiä ??? Mitään kovin suurta rakkauden tunnetta ei jotenkin missään välissä välittynyt heistä ainakaan mulle. Markuksen huumeriippuvuus ja kuolema oltaisiin ihan hyvin voitu kirjoittaa hänelle, vaikka olisikin ollut Lauran kanssa. Ei hyvä ja terve parisuhde olisi ollut esteenä muiden mielenkiintoisten juonien kirjoittamiselle, vaan väkisin kehitelty parisuhdedraama lähinnä tuntuu vain vähän väsyneeltä idealta. Jos vaan se oltaisiin toteutettu edes vähän paremmin niin en ehkä nyt valittaisi.

Myös mun mielestäni Kari ja Laura taas tuntuu kyllä niin epäsopivalta parilta, että nyt syksyn 2004 jaksoja katsellessa mietin, miksi he edes yrittävät... Kummallakaan ei ole missään vaiheessa ollut mitään yhteistä ja he vain riitelevät jatkuvasti. Toki tätä kyllä käsiteltiin sarjassa ja he päätyivät juuri tästä syystä eroon, mutta heidät olisi vain voinut pitää lyhyessä seksisuhteessa, eikä kehitellä pitkää parisuhde- ja perhekuviota heille. Katja oli Karille paljon sopivampi kumppani, vaikka hän pettikin tätä aika törkeästi.

Edit: Lisään vielä etten vaan tuplapostaa :D

Pohdittiin vielä kumppanin kanssa sitä, miten Salinit (tai oikeastaan Aleksi ja Hanna) vaikuttivat pari viimeistä vuotta vähän ylimääräisiltä hahmoilta, joista tuotanto ei osannut enää päättää, että mitä tehdä heillä.

Hahmot oltiin kuitenkin alun perin luotu sitä salasuhdetta varten, mikä oli toki yksi sarjan mielenkiintoisimpia juonikuvioita, mutta heidän paljastumisensa jälkeen he molemmat jäivät jotenkin täysin ylimääräisiksi. Esim. Joissain jaksoissa oli hieman sellaista epämääräistä vihjailua Aleksilta, miten heillä ei lopulta ollutkaan Hannan kanssa mitään yhteistä, mutta tätäkään ajatusta ei päädytty viemään oikeastaan yhtään sen pidemmälle. Myöskin se Hannan hieman epäselkeä ihastus uudelleen Jukkaan tapahtui jotenkin oudon yllättäen.

Varmasti Tarja Omenaisen ennenaikainen synnytys vaikutti tähän kaikkeen ja hänet piti saada kirjoitettua nopeasti ulos sarjasta, mutta silti vähän outoa, ettei heille oikeasti keksitty muka enää mitään kunnon juonta joka oltaisiin oikeasti viety alusta loppuun sen tylsän lapsenvahtidraaman lisäksi.

Oli näissä tämän aikakauden jaksoissa pari muutakin hahmoa, jotka jäivät alkuperäisen ideansa jälkeen vähän roikkumaan mukaan ilman varsinaista tekemistä, kuten Inka, Daniel ja Teemu. Inka roikkui mukana peräti joku 200 jaksoa isänsä lähdön jälkeen vain laukomassa yksittäisiä kettuiluja muille ilman omaa juonta. Teemu taas ei epäonnistuneen musiikkiuransa ja Katrin kanssa säätämisen lisäksi tainnut muuta tehdäkään??

Onneksi Sievisten saapumisen jälkeen tuli lisää kiinnostavia hahmoja ja nämä turhakkeiksi muuttuneet hahmot saivat lähteä.
Vastaa Viestiin