Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Salkkareista yleisesti TV-tahtiin. Juonipaljastukset kuuluvat eri kategoriaan, ei niitä tänne. Kirjaudu foorumille nähdäksesi alueen juonipaljastuksille ja spekulaatioille.
Vastaa Viestiin
FUU
Kanta-asiakas
Viestit: 207
Liittynyt: 5.4.2010 19:29

Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja FUU »

Kysymys, jonka esitän toisinaan itselleni on kokonaisuudessaan otsikossa. En ole aivan varma, että mikä saa edelleen pysymään tämän sarjan parissa. Kun salkkarit tulivat maikkarin ohjelmistoon, ja silloin, kun itse aloin seuraamaan joskus 2002-2004, niin olihan kyseessä monin tavoin erillainen sarja. Jossain vaiheessa, tai pikkuhiljaa tapahtui selkeä tyylin muutos mielestäni selkeästi kevyempään viihteeseen. Josta näkyvimpänä esimerkkinä kuvaustekniikan vaihtuminen tähän nykyiseen tekniikkaan, jonka nimeä en muista, mutta joka kuulemma nopeuttaa tuotantoa.. Ja kieltämättä tietty liukuhihnamaisuus näkyy muillakin tuotannon osa-alueilla kuin kuvaustekniikassa

Tuskin kukaan salkkareita katsoessaan kokee katsovansa viiden tähden laatusarjaa, mutta kiinnostaa että mitkä ovat seikkoja jotka tekevät salkkareista edelleen niin kiinnostavan, että vaivaantuu seuraamaan sitä lähes päivittäin? Okei, tuolta salkkarit nettitahtiin topicista saa kyllä osviittaa, että mikä porukkaa milloinkin kiinnostaa, mutta tässä ketjussa voisi varta vasten eritellä, tai yhdessä pohtia muiden kanssa salkkareita tästä näkökulmasta.
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja fakki »

Kaipa tähän on jäänyt koukkuun. En tosin ole koskaan yrittänyt edes lopettaa katsomista, niin en tiedä. En pidä kaikesta mitä Salkkareissa tapahtuu, mutta tapahtuuhan siinä juttuja joista pidän. Näin kaikissa tv-sarjoissa, joten miksi en jatkaisi edelleen katsomista? Enköhän tule katsomaan tätä siihen asti, kunnes lappu lyödään luukulle tai tapahtuu jotain erittäin radikaalisia muutoksia. Elämä ei muutenkaan ole niin kiireellistä ainakaan tällä hetkellä, etteikö tähän joka arki-ilta sitä puoltatuntia jaksaisi "tuhlata".

Jos nyt tulisi Salkkarit, niin luultavasti en tätä sarjaa katselisi. En pidä mistään muistakaan suomalaisista tv-sarjoista mitä on viime vuosina tehny, niin en jaksa uskoa että Salkkaritkaan kiinnostaisi. Salkkareiden katsomiseen olen ajautunut mutsin kautta, koska mutsi on katsonut Salkkareita alusta asti ja siinä samassa myös minä, vaikka ensimmäisistä vuosista en mitään katselukokemuksia muistakkaan.
Avatar
R1ku
VIP
VIP
Viestit: 888
Liittynyt: 12.5.2009 18:11

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja R1ku »

2003 muistaakseni aloin seuraamaan sarjaa. Sitä en muista että mikä minulla oli aiemmin ollut syynä seurata sarjaa mutta nykyään seuraaminen tapahtuu nimenomaan yksittäisten hahmojen takia. Esim. viime syksyn aikana tuli seurattua sarjaa lähinnä Karin loistavien repliikkien takia. Kun Kari häippäsi sarjasta, annoin kuitenkin sarjalle vielä mahdollisuuden seuraamalla kokonaisia jaksoja mutta sittemmin kokonaisten jaksojen katsominen alkoi tuntumaan niin puuduttavalta että oli pakko jättää sarjan seuraaminen TV:stä reaaliajassa kokonaan väliin ja menettelinkin niin että katsoin Youtubesta yksittäisiä salkkaripätkiä jos otsikko vain houkutteli katsomaan. Esim. Marianna-kuvio kiinnosti senverran että sitä tuli seurattua nimenomaan Youtuben kautta. Nyt kun Aaro palasi sarjaan niin ei sitä tiedä vaikka alkaisi taas seuraamaan kokonaisia jaksoja varsinkin kun muitakin entisiä hahmoja on tekemässä paluuta. Toisaalta, myös noita Aaro-pätkiä näyttäisi ilmestyvän säännöllisesti Youtubeen.
Siperiantiikeri
Kanta-asiakas
Viestit: 1254
Liittynyt: 10.10.2013 17:34

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja Siperiantiikeri »

Itse aloin katsoa sarjaa jo joskus vuoden 2000 aikoihin mutta vain satunnaisesti. Lopullisesti jäin koukkuun 2005, kiitos Aaro. Samaan aikaan äitini, joka oli seurannut sarjaa alusta asti ja jonka kautta sarjaan tutustuin, lopetti katsomisen. Pidin sarjasta paljon aina vuoteen 2012 asti. Sitten kun Aaro heräsi henkiin meni maku. Sitten tuli Heiskasen kosto, Jenni kuoli, Kuulat putosi Siperiaan ja Seppo lähti. Harkitsin jo lopettamista, mutta kun luin, että Ulla ja Camilla tulevat takaisin päätin vielä jatkaa katsomista. Kevät 2014 meni jo ihan mukavasti ja en usko että olisin pystynyt lopettamaan, tämä on ollut tapa jo 10-15 vuotta ja arki-illat olisivat tyhjiä ilman tätä sarjaa. Tämä alkukevät on nyt ollut hieman tylsä Mariannaa lukuunottamatta, kun Camilla ja Kari puuttuvat.
Avatar
Aaro/Eero
Kanta-asiakas
Viestit: 401
Liittynyt: 30.4.2012 19:38

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja Aaro/Eero »

Joskus 2001-2003 aloin katsomaan (toki uusintoja on tullut katsottua aikaisemmiltakin vuosilta). Aloituksen jälkeen ei ole tainnut montaa jaksoa jäädä näkemättä. Alussa sarjaa katsottiin isän kanssa mutta joskus 2004 tai 2005 alkoi veli ja äitikin katsomaan.

Miksi katson sarjaa? Hyvä kysymys, johon en itsekään osaa ihan suoraan vastata. Varmaan kun mulla on aina illalla joutoaikaa just sopivasti eikä TV:stä tule mitään muutakaan samoihin aikoihin. Tai noin ainakin välillä, silloin alkuaikoina varsinkin. Sitten se tapa on vain jäänyt. Koskaan en ole katsonut siksi että muutkin katsoo, vaikka katsominen juuri siitä lähtikin että isän kanssa katsottiin.

Syy katsomiseen on loppujen lopuksi tapa, kiinnostava juonikuvio/hahmo tai ei muutakaan katsottavaa. Aihan sarjassa on ollut jotakin katsottavaa. Älyttömästihän sarjaan on palanut aikaa, mutta menikö se hukkaan? Voin sanoa että ei mennyt. :)

Tulen varmasti seuraamaan siihen asti kuin sarja (tai minä) saa päätöksensä. :D
pupupu
Kanta-asiakas
Viestit: 276
Liittynyt: 21.12.2012 04:10

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja pupupu »

Itse olen katsonut sarjaa alusta vuoteen 2004 saakka ja sitten uudestaan alkaen 2009 tähän päivään saakka. Välissä seurasin kyllä sarjaa satunnaisesti ja olin koko ajan perillä noin about mitä juonikuvioita oli käynnissä ja mitä tapahtui. Välillä seurasin enemmän, joka päivä jopa kuukausia, jos oli jotain todella mielenkiintoista menossa, väillä vaan silmäilin jaksoja kuukausien ajan yhteen putkeen. Itselläni oli tuolloin aika hektistä elämässä ja kaikki muu vei aikaa niin televisio vähän jäi paitsioon. Lisäksi en erityisemmin pitänyt monista juonikuvioista ja hahmoista tuolla välillä, omasta mielestäni Salkkareiden huonoimmat ajat ajottuvat nimenomaisesti tuolle 2004-2009 tai ehkä jonnekin 2004-2007 väliselle akselille jolloin sarja ei hirveästi kiinnostanut. Isabellan ja Miron/Oonan ja Kaukovaarojen tulo sarjaan sai taas mielenkiintoni heräämään enemmän joskus 2007 aikoihin ja 2009 palasin jokapäiväiseksi katsojaksi. Nykymenosta pidän kyllä vaikka välillä on tylsiä kausia sarjassa ja juonikuviot ovat menneet yhä hullummiksi. Jannen ja Mariannan kaltaiset uudet hahmot ovat kuitenkin todella hyvin tehty verrattuna 2004-2007 akselille ja ne pitävät mielenkiintoa yllä. Samoin kuin vanhojen hahmojen paluut. :ylos:

Sarja on minulle viihdykettä ja hetken pakokeino arjesta toiseen maailmaan.
ellu
Kanta-asiakas
Viestit: 429
Liittynyt: 26.11.2013 22:01

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja ellu »

Aloitin seuraamisen vuonna 2005. Muistan erityisesti päätösjakson, jossa Oona löysi Aaron aseen ja ampui Jenniä jalkaan. Sarjaa olen seurannut lähes joka jakson, mutta Siperia-jaksojen kohdalla kiinnostus hiipui. Tuo kausi oli mielestäni heikoin koko Salkkareiden ajalla. Ullan paluu sai minut innostumaan uudelleen sarjasta.

Salkkareiden parhaita kausia voisin nimetä kaksi. Vuoden 1999 ja tällä hetkellä menossa oleva kausi ovat sisältäneet paljon mielenkiintoisia juonikuvioita, vaikka onhan "vanhoja" Salkkareita vaikea verrata uusiin. Sarja on muuttunut paljon matkan varrella.

Viime aikoina olen siis ollut tyytyväinen. Enköhän jatka seuraamista edelleen, en näe mitään syytä lopettaa. Onhan Salkkarit suomalaiseksi sarjaksi onnistunut sarja.

Kesäuusintoja olen myös seurannut aktiivisesti. Harmi vain, kun niitä ei aloiteta alusta. Ensi kerralla tulee vissiin jo Salkkareiden nykynuoriso kuvoihin.
    • x x x x
Avatar
Turska
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3468
Liittynyt: 21.8.2009 19:05

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja Turska »

No otetaan nyt sit osaa tähänkin keskusteluun. Alusta asti seurattu :ylos:

Jokaisella kaudella on ne hyvät hetkensä ja huonot hetkensä. Jokaiselle kaudella. Kiistämätön faktahan se on, että sarja on vuosien mittaan muuttunut. Mutta ei nyt enää eletäkään 2000-luvun alkupuolta, jolloin kerronta oli hitaampaa. Ei kelpaisi enää tämän päivän katsojalle ja tänä päivänä kun kaudessa tulee suvantovaihe niin johan keskustelupalstoilla valitetaan ettei tapahdu mitään.

Itsellä ei varsinaisesti ole koskaan tullut tunnetta ettei Salkkareiden katsominen enää kiinnostaisi. Salkkareiden karmeinta aikaa oli ehdottomasti vuosien 2008/9 - 2010 välillä esitetyt jaksot. Ihan hirveää kuraa. Tuon jälkeen taso lähti nousemaan, mutta todellinen pohjanoteeraus kyllä tehtiin sen aivan käsittämättömän naurettavan Siperia-sekoilun kanssa. #neverforget

Salkkareiden ehdoton vahvuus on aina ollut se, että käsikirjoittajat uskaltavat rohkeasti ottaa käsittelyyn vaikeita ja keskustelua herättäneitä aiheita. Ei voi antaa yksinoikeutta, mutta olisiko esimerkiksi uusi avioliittolaki mennyt läpi, ellei yli miljoonayleisön jokaisella jaksolla tavoittanut hittisarja olisi Kallen homoutta sillä tavoin tuonut esille, kuin se aikoinaan tuotiin. Varmasti muuttanut monen ihmisen suhtautumista asiaan.

Ja ne ainaiset puheet siitä, että käsikirjoittajien aiheet olisivat vähissä. Yrittäkää itse kirjoittaa 16 vuotta 150-190 jaksoa per vuosi. Ei ole ihan helppo tehtävä.

No nyt meni kyllä osittain jo ohi aiheesta.
We are sistas, we stand together ♥
Turksa, JAPP, Burnis

Ulmate Love: Ropin Huud ♥
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Pikkupojasta saakka olen katsonu, joten onhan tähän tottunu et joka ilta pakko nähdä seuraava jakso. 2010-2012 oli kausi milloin en katsonu ollenkaan enkä muista syytä miksen seurannut. Uudestaan aloitin kun lehdissä kohistiin Sepon itsemurhayrityksestä ja siitä eteenpäin putkeen taas katsottu.

Oma lempikauteni on 2004-2005, siitä on vahvat muistot. Siperiaselkkauksen voisi nimetä kans heikkoihin suorituksiin. Kyllä tätä on ihan kiva seurata, tavallaan heittää aivot narikkaan ja nauttia. Viihteen puolelle välillä menee mutta menkööt, välillä tuntuu et porukka valittaa kaikesta, oli sarjassa mitä käänteitä tahansa ja millä vauhdilla ne tapahtuu. Epäloogisuuksia on jonkin verran, mutta itse on hauska seurata osittain niiden virheiden takia, ja eihän tämä mikään umpisurkea sarja kuitenkaan ole. Loistaviakin oivalluksia tulee välillä ja käänteitä.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
persikka-pete
Viestit: 6
Liittynyt: 7.3.2015 23:08

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja persikka-pete »

salkkareiden sakeus% on pääsyy <3
jormakorma
Viestit: 8
Liittynyt: 9.9.2011 18:57

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja jormakorma »

Onks elias peppureino
Avatar
R1ku
VIP
VIP
Viestit: 888
Liittynyt: 12.5.2009 18:11

Re: Miksi katson tätä sarjaa? -Ihmettely_topic

Viesti Kirjoittaja R1ku »

jormakorma kirjoitti:Onks elias peppureino
No kyllähän se Tre Kronorissa pelaa.
Vastaa Viestiin