Grand Theft Auto -pelisarja

Keskustelua peleihin liittyen. Pelikonsolit yms.
eeMule
Viestit: 9
Liittynyt: 1.6.2009 17:31

Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja eeMule »

Onkos kukaan muu pelannut tätä loistavaa pelisarjaa, jonka on luonut Rockstar Games? Itse omistan sarjan joka ikisen pelin (paitsi Chinatown Wars) jotka ovat - tietysti - kaikki pelattu juonellisesti läpi + GTA Vice City 100% läpi :)

Sarjaan kuuluvat siis pelit Grand Theft Auto, Grand Theft Auto: London 1969 (lisälevy), Grand Theft Auto: London 1969 (ladattava lisäosa), Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories, Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto: Chinatown Wars sekä GTA IV:seen ladattava lisäsisältö Grand Theft Auto: The Lost and Damned.

Grand Theft Auto 2:seen asti pelit olivat 2d-pelejä, jotka olivat ylhäältä päin kuvattuja. Grand Theft Auto III oli siis (niinkuin nokkelimmat voivat päätellä) ensimmäinen GTA-peli, mikä oli 3d.

GTA peleissä on tarkoituksena tehdä tehtäviä, joita saadaan erilaisilta henkilöiltä. Pelissä voi myös ajella autoilla/moottoripyörillä/veneillä ja lennellä helikoptereilla vapaassa kaupungissa. Pelit ovat erittäin tunnettuja ympäri maapallon.

Yleistä keskustelua tästä loistavasta pelisarjasta tähän aiheeseen!

(En jaksa nyt enempää kirjoittaa tähän, mutta lisäilen joskus myöhemmin jotain tietoa tähän.)
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Ai olenko pelannut? GTA on mielestäni paras pelisarja koskaan. Oma suosikkini on Vice city, ja hyvänä kakkosena tulee San Andreas. En erityisemmin pitänyt GTA IV:stä. Se oli jotenkin niin erilainen edeltäjiinsä verrattuna ettei se edes tuntunut GTA:lta.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Rambo »

GTA:IV oli ihan passeli, mutta silti täysin ylihypetetty ja yliarvostettu peli. En ymmärrä miten sen keskiarvo oli pitkään kaikissa arvosteluissa 10/10 vaikka puutteita siinä oli erittäin paljon. Potentiaalia paljon enemmän, monia Rockstarin lupaamia ominaisuuksia puuttui.

GTA:t ovat olleet erityisen mukavia siitä, että niihin on kehitetty käyttäjien toimesta paljon modityökaluja. Itse olen modannut mm. Niko Bellicin GTA: San Andreakseen ensimmäisten trailereiden perusteella, Helsingin Tuomiokirkon, pappatunturin ja muutaman suomalaisen aseen. Hauskaa modailua, pitäisikin katsoa missä vaiheessa GTA:IV-modauskulttuuri on, siihen olisi paljon tehtävää. :)

Mun lempparisarjasta on GTA3, se oli jotain täysin uutta kun PS2:lle tuli. Paljon enemmän kuin GTA:IV nyt. Vice City ei napannut tippaakaan kun taas San Andreas olikin jo paljon mukavampi. Jälkimmäinen saattaa johtua siitä, että lähinnä modailin peliä :ylos:

Ensimmäisiä GTA-sarjan pelejäkin pelasin, ne olivat tietenkin hyviä, mutta ei yllättäen niin mullistavia kuin kolmeulotteiset versiot. :)
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja allas »

Onhan noita monta (tuhatta) tuntia tullut pelailtua. Kaikki menty 100% läpi paitsi vice city joku 97%, ja en oo pelannut sitä varmaan kahteen vuoteen joten ei nyt oikein kiinnostakkaa mennä läpi. San andreas ja iv ehkä parhaimmat.
Avatar
R1ku
VIP
VIP
Viestit: 888
Liittynyt: 12.5.2009 18:11

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja R1ku »

Kyllä, on tullut pelattua, GTA 3:n ja Vice Cityn läpi, ei 100% vaan sillain että lopputekstit on nähty. Tuo uusin GTA kuulostaa kyllä houkuttelevalta.
Avatar
CESP
Viestit: 41
Liittynyt: 26.5.2009 14:53

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja CESP »

San Andreas ja Vice City pelattu läpi. Ne on parhaat... ja on kyllä mahtava peli :ylos:
''Aamu tuo tähden ojaan tai hotelliin: Joka tapauksessa viiden tähden helvettiin''
Avatar
Levykevandaali
Viestit: 28
Liittynyt: 6.5.2009 21:01

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Levykevandaali »

Kaikki hakattu läpi. Kellä on modauksia jossain pelissä?
Mulle nää lyhyet hameet on vaa esiriippui onnelle.
Avatar
Apina
Kanta-asiakas
Viestit: 56
Liittynyt: 10.5.2009 17:20
Paikkakunta: Ulkomailla

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Apina »

Olen pelannut läpi IV:n 95% Vice cityn 98% GTA 3 90% GTA 2:sen 87% ja GTA Ykkösen 80% läpi.

Ehdottomasti paras on ollut Vice city.Joteki se tunnelma välitty aivan loistavasti alus loppuun,vaikka tuli aika ajoin Scarface liikaa mieleen,mutta siltä loistava.

San Andreasta en jaksanut pelata toista saarta pitemälle.Ei jotenki iskenyt ei sitten yhtään.

Iv:stä jäi ihan maku suuhun.Vaikka tarina jäiki melko vaisuksia mitä,nyt loppua kohden peli muuttui mielenkiintoseksi.
Toisaalta IV:ssä oli todella hieno grafiikka ja kaupunki oli todella elävä ja mielenkiintoinen.
Isoin miinus on kyllä iv:ssä LYHYYS,vain vajaat 20h meni pelattaessa läpi.

GTA 3 oli ällysttyvä peli silloin,kun ilmestyi.Räjäytti tajunnan ja sitä tuli hakattua pitkä tovi.Tuli jopa hommata julkaisupäivänä.

Vice City - ja Liberty city Stores ei oikeen säväyttänyt ei sitten yhtään,vaikka olikin tuttuja paikkoja,mutta niistä puuttu se jokin kumminki.

Siinä ja siinä,että hankinko DS:än pelkästää Chinatown Wars:in takia sen verran hypestä peli on saanut.

Kiitos olen puhunut. :D
Chuck Norris' tears cure cancer. Too bad he has never cried
Avatar
aaro
Viestit: 15
Liittynyt: 2.6.2009 21:53

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja aaro »

Itse omistan Grand theft auto IV ja vice city storiesin. Grand Theft Auto IV 90% läpi ja vice city storiesia en ole vielä vetänytkään...
Avatar
Laitela
VIP
VIP
Viestit: 1194
Liittynyt: 27.5.2009 17:38

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Laitela »

Kaikkia 3d gtaita oon pelannu mutta gta iv oli pienoinen pettymys tylsyytensa takia. san andreas on parhain gta.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #25

'
Avatar
Levykevandaali
Viestit: 28
Liittynyt: 6.5.2009 21:01

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Levykevandaali »

http://www.gtagarage.com/mods/browse.ph ... =DESC&st=0

Tuolla gta iv modeja tylsyyttä tappamaan pelistä
Mulle nää lyhyet hameet on vaa esiriippui onnelle.
Hiiva
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2009 14:58
Paikkakunta: Kotka

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Hiiva »

GTA IV vaatii kyllä prossulta paljon. Hyvä peli silti.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Mä en tykkää GTA IV:stä. Onhan se graafiikoiltaan ja pelattavuudeltaan upea peli, mutta se ei vaan tunnu GTA:lta :P noh, tämä oli vaan oma mielipiteeni.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
toymmi
Viestit: 10
Liittynyt: 25.5.2009 21:46

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja toymmi »

Voisinpa melkeen sanoa, että yks parhaita pelisarjoja, mitä oon koskaan pelannu. Iteltä löytyy PS2:selle: Vice City, Liberty City Stories ja San Andreas. Ja X360:selle GTA IV.
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Kaivoin tylsistyneenä esiin San Andreaksen ja aloin taas pelata. Pakko myöntää, että toisella kerralla pelistä ei kyllä enää saa yhtä paljoa irti. Vice Cityn olen pelannut läpi kolme kertaa, mutta San Andreas on jotenkin tylsempi, etenkin tarinaltaan. Uusia hahmoja tulee kokoajan ennen kuin edes vanhoihin on ehtinyt tutustua jne. Katsotaanpa miten pitkälle jaksan, vedin juuri Los Santoksen tehtävät loppuun. Tällainen yöllinen raportti tällä kertaa, Johnny kiittää ja kumartaa.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
Levykevandaali
Viestit: 28
Liittynyt: 6.5.2009 21:01

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Levykevandaali »

pistin commondore 64 konsoliini gta iv:n ja toimi
Mulle nää lyhyet hameet on vaa esiriippui onnelle.
Avatar
Laitelan-Laiva
Viestit: 22
Liittynyt: 18.6.2009 15:18

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Laitelan-Laiva »

GTA pelit ovat kuin lahja jumalilta ,vapaa maailma(yleensä),hyvät aseet hyvä tarina itse todelaaaaaaaaaaaaaaa!!! pidän tästä peli sarjasta.
Its Cool!!!!!!
Avatar
Hessu
Kanta-asiakas
Viestit: 170
Liittynyt: 19.5.2009 22:56

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Hessu »

kolmonen, vice city, san andreas ja nelonen on tullu pelailtua läpi. Paras oli ehdottomasti vice city ja se meniki 100%
Asd.
Avatar
Luumukiisseli
VIP
VIP
Viestit: 3444
Liittynyt: 1.6.2009 20:11

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja Luumukiisseli »

Joskus pelasin kaverin kanssa San Andreasta ja halusin lainata sen heti. Sain pelin lainalle ja vedin muistaakseni sen melko pitkälle läpi. Olen myös Vice Cityä ja kolmosta joskus kauan sitten pelannut. Nyt en ole pitkään aikaan näitä pelejä päässyt pelailemaan. Voisi taas pitkästä aikaa kokeilla. On kyllä hyvä pelisarja.
Vaahtera Herrasmies -Klubin arvostettu jäsen

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #9
Madin Faniclubin (#9) jäsen

Tästä se lähtee.
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Grand Theft Auto -pelisarja

Viesti Kirjoittaja allas »

Oottekos pelannu SA-MP Tai MTA?
Vastaa Viestiin