Nollapostaus

Risuja ja ruusuja ylläpidolle ja sivustolle
Tipruz
Viestit: 6
Liittynyt: 22.8.2009 15:19

Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Tipruz »

Mun on iha pakko sanoo täst:

Te jotka valitatte nollapostaajista nii mitä järkee "nollapostaajien" alkaa kirjottaa random viestejä jos niil ei oo mitää asiaa? Jotkut haluu varmaa vaa lueskella toisten juttuja ja seurata keskusteluita. Aika angsti vineemine mut ei se mtn



En tiiä tuliko oikeesee paikkaa ? Siirtäkää jos on vääräs paikas
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Rambo »

Topicit tulevat täyteen kyselyitä jos ei ole linkkejä saatavilla.

Jos ilmoitetaan, ettei tule linkkejä niin minun sähköpostini ja yksityisviestilaatikko täyttyvät uhkauksista. Pari kertaa on ddos-hyökkäyksillä ja pari kertaa muilla exploiteilla uhkailtu.

Sivusto joutuu äärimmäisen rasituksen alle kun parisataa nollapostaajaa rämpyttä F5-painiketta joka ilta. Minut heitettiin pois edelliseltä palveluntarjoajalta sen takia, että koko heidän palvelin kaatui sen takia joka ilta. Nykyään asiat on paremmin, mutta minullehan siitä kustannuksia koituu.

Meillä on parisen kymmentä asiallista keskustelijaa (salkkarit-osiossa vähän useampia ei-niin-aktiivisia). Silti palvelimen pitää kestää monen sadan yhtäaikaisen käyttäjän rasitus.

Ennen viestirajoituksia myös chatti tuli täyteen linkkikyseilyitä ja muita siihen liittyviä asiattomuuksia/uhkailuja.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
allas
VIP
VIP
Viestit: 2432
Liittynyt: 25.5.2009 16:06

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja allas »

Pakko itsekin kommentoida tähän.

En ole huomannut nollapostaajiin kohdistuvaa kritiikkiä varmaan ollenkaan tällä vuosikymmenellä. Oikeastaan olet sellaiset puoli vuotta myöhässä tämän topicin kanssa. Joskus elo-syyskuussa ihan vain sen takia oli aihettakin valittaa, koska se häiritsi (ainakin itseäni ja varmaan monia muitakin) kun 250 ennakkolinkkiä odottavaa ns. nollapostaajaa ihan oikeasti hidasti foorumia. Jotkut kun halusivat myös keskustella siinä 20.00-00.00 välisenä aikana, mutta se oli vaikeaa kun sivut eivät tahtoneet latautua. Mutta eihän tuo enää mikään ongelma ole.

Sitäpaitsi, tuskin ketään haittaa hiljaisemmat vähemmän esillä olevat käyttäjät, jotka mieluummin vain lukevat keskusteluja eivätkä osallistu niihin. Ei sitä aina itsekään jaksa osallistua keskusteluun, kun ei ole mitään sanottavaa. Kyllähän nollapostaajiin mahtuu tuollaisia vähemmän esillä olevia käyttäjiä, jotka oikeasti lukevat topicceja mutta eivät osallistu keskusteluihin, mutta kun 99,5% noista arki-iltojen nollapostaajista oli/ovat niitä jotka eivät edes lue mitään topicceja, linkkiä he vain metsästävät ja päivittelevät sivuja linkkiä odotellessa. Mutta kuten aikaisemmin sanoin, ei siinä ole mitään ongelmaa kunhan foorumit toimivat normaalisti.
Avatar
ismo666
Kanta-asiakas
Viestit: 64
Liittynyt: 15.5.2009 21:39
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja ismo666 »

Tää tuntuu niin turhalta aiheelta kokonaisvaltasesti, et voin samantien kysyä tyhmän kysymyksen. Oon kirjottanu vaan vähän yli 20 viestiä ja lataillu silti paljon enemmän salkkarijaksoja ennakkoon, pidetäänkö mua vielä "nolla"postaajana? Palstaa kyllä luen säännöllisesti mut ei vaan aina keksi mitään sanottavaa aiheisiin.

Eli lyhyesti: Missä nollapostaajan raja menee? Isommilla foorumeillahan 50 viestiä kirjottanutkin voidaan vielä laskea nollapostaajaksi, mikäli foorumilla on jotain materiaalia josta voi hyötyä tavalla tai toisella.
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Rambo »

ismo666 kirjoitti:Tää tuntuu niin turhalta aiheelta kokonaisvaltasesti, et voin samantien kysyä tyhmän kysymyksen. Oon kirjottanu vaan vähän yli 20 viestiä ja lataillu silti paljon enemmän salkkarijaksoja ennakkoon, pidetäänkö mua vielä "nolla"postaajana? Palstaa kyllä luen säännöllisesti mut ei vaan aina keksi mitään sanottavaa aiheisiin.

Eli lyhyesti: Missä nollapostaajan raja menee? Isommilla foorumeillahan 50 viestiä kirjottanutkin voidaan vielä laskea nollapostaajaksi, mikäli foorumilla on jotain materiaalia josta voi hyötyä tavalla tai toisella.
Nollapostaajilla me tarkoitamme heitä, jotka tulevat sivuille kello 20:00 ja painelevat päivitä-nappulaa seuraavat puoli tuntia. Tämän jälkeen häipyvät sivustolta vain palatakseen seuraavana päivänä jälleen.

Sinua ei tietenkään lasketa nollapostaajaksi, eikä edes tässä mielessä myöskään heitä, jotka vain lukevat foorumia.

Turha palstan rasitus on vaan se ongelmallinen osa, muttei sille mitään voi :)
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Larry »

Rambo-Ossi kirjoitti:
ismo666 kirjoitti:Tää tuntuu niin turhalta aiheelta kokonaisvaltasesti, et voin samantien kysyä tyhmän kysymyksen. Oon kirjottanu vaan vähän yli 20 viestiä ja lataillu silti paljon enemmän salkkarijaksoja ennakkoon, pidetäänkö mua vielä "nolla"postaajana? Palstaa kyllä luen säännöllisesti mut ei vaan aina keksi mitään sanottavaa aiheisiin.

Eli lyhyesti: Missä nollapostaajan raja menee? Isommilla foorumeillahan 50 viestiä kirjottanutkin voidaan vielä laskea nollapostaajaksi, mikäli foorumilla on jotain materiaalia josta voi hyötyä tavalla tai toisella.
Nollapostaajilla me tarkoitamme heitä, jotka tulevat sivuille kello 20:00 ja painelevat päivitä-nappulaa seuraavat puoli tuntia. Tämän jälkeen häipyvät sivustolta vain palatakseen seuraavana päivänä jälleen.



Turha palstan rasitus on vaan se ongelmallinen osa, muttei sille mitään voi :)

Joo täysin samaa meiltä :)
Ei keskusteluihin pidä osallistua vain sanoakseen vaikka ''juon kahvia'' Jos todella on sanottavaa niin sit tietysti kannattaa osallistua :)
Mutta just taas nämä jotka hakevat linkin nii ne on päällimmäinen ongelma...

Niin ja tässä pari päivää sitte ku tuli sem käyttäjäennätys.. nii se oli se päivä ku salkkarilinkki ei tullukkaan siinä 20.30 aikoihin :D
Rahamies
Viestit: 11
Liittynyt: 7.4.2010 16:36

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Rahamies »

Njoo, itsehän olen ilmeisesti tähän mennessä kuulunut näihin nollapostaajiin, mutta ei kylläminun maailmani siihen kaadu, jos ei salkkarilinkkiä joka päivä tule. EI niitä mitkään koneet sinne laittele. Ja kyllä tuollaiset uhittelut sun muut on aivan naurettavia. Uhittelijat itse eivät tietenkään ymmärrä, että juuri he ovat niitä, joiden vuoksi kyseinen linkityspalvelu saatetaan joutua kokonaan poistamaan tältä sivustolta.

p.s. olen tosiaan vastikään rekisteröitynyt, ja olen jo jonkin verran foorumeita lueskellut
SOF
Viestit: 28
Liittynyt: 15.4.2010 21:31

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja SOF »

Mikäs tuossa "ruuhka aikana" on tuon nollapostauksen raja? Kuinka aktiivinen on täytynyt olla että sisälle pääsee?
Oikeasti tuo kyllä on aivan hyvä idea rajoittaa ruuhkaa. Mutta hieman ärsyttää kun ei pääse sisälle. Vasta vähän aikaa sitten rekisteröitynyt käyttäjä olen, mutta..No postauksia tulee aina lisää kun asiaa ja aikaa keskustelulle on. Ideana olla mahdollisimman aktiivinen ja puhua asiaa. :)
Madin Faniclubin (#39) jäsen.
Rambo
Kaikkien janoisten sankari
Kaikkien janoisten sankari
Viestit: 2238
Liittynyt: 19.3.2009 17:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Rambo »

SOF kirjoitti:Mikäs tuossa "ruuhka aikana" on tuon nollapostauksen raja? Kuinka aktiivinen on täytynyt olla että sisälle pääsee?
Oikeasti tuo kyllä on aivan hyvä idea rajoittaa ruuhkaa. Mutta hieman ärsyttää kun ei pääse sisälle. Vasta vähän aikaa sitten rekisteröitynyt käyttäjä olen, mutta..No postauksia tulee aina lisää kun asiaa ja aikaa keskustelulle on. Ideana olla mahdollisimman aktiivinen ja puhua asiaa. :)
Raja on liikkuva. Niin pieni kuitenkin, että jokaisen sen tulisi pystyä saavuttamaan.

Jotain on pakko tehdä, kun koko palvelimen vetää muuten trafiikki kyykkyyn.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
SOF
Viestit: 28
Liittynyt: 15.4.2010 21:31

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja SOF »

Rambo-Ossi kirjoitti:
SOF kirjoitti:Mikäs tuossa "ruuhka aikana" on tuon nollapostauksen raja? Kuinka aktiivinen on täytynyt olla että sisälle pääsee?
Oikeasti tuo kyllä on aivan hyvä idea rajoittaa ruuhkaa. Mutta hieman ärsyttää kun ei pääse sisälle. Vasta vähän aikaa sitten rekisteröitynyt käyttäjä olen, mutta..No postauksia tulee aina lisää kun asiaa ja aikaa keskustelulle on. Ideana olla mahdollisimman aktiivinen ja puhua asiaa. :)
Raja on liikkuva. Niin pieni kuitenkin, että jokaisen sen tulisi pystyä saavuttamaan.

Jotain on pakko tehdä, kun koko palvelimen vetää muuten trafiikki kyykkyyn.

Ymmärrän tuon kyllä aivan hyvin. Pakkohan se on joskus tarttua järeämpiin aseisiin, jos muu ei auta! Näin ajattelinkin että raja on jollain tapaa liikkuva, mutta oikasti kaikkien saavutettavissa jos vähänkin käyttää foorumia muuhunkin kuin jaksojen lataamiseen.
Madin Faniclubin (#39) jäsen.
Avatar
Burnis
VIP
VIP
Viestit: 3027
Liittynyt: 16.7.2009 01:00

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Burnis »

Hyvä, että foorumi ei ole enää niin tukossa iltaisin. Turhauttavaa, kun yrittää kirjoittaa viestiä, jota ei saakaan sitten perille.
IsmoLaitela Goes Eurovision 2015. Stay tuned!

We are sistas, we stand together
Turksa, Japp, Burnis
jussisi2
Viestit: 5
Liittynyt: 8.12.2010 19:27
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja jussisi2 »

No minä yritän pitää asiallisena ne viestit mitä kirjoitan :)
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Larry »

Tähän pitää vielä se sanoa, että ei ole aktiivinen käyttäjä, jos yhdessä päivässä kirjottaa 20 viestiä, sitte ei enää ikinä mitää kirjotakkaan. Eli aktiivinen minun käsitykseni mukaan on ihminen, joka kirjottelee useammin tänne.
Kiitos.
rahis
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2010 21:18

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja rahis »

Itsehän olisin luultavasti jo monta asiallista viestiä lähettänyt tuonne salkkarit nettitahtiin- osioon jos vain olisin voinut, kun pitää kaikkialle muualle ensin mennä kirjottelemaan vaikkei olisi mitään asiaakaan.
Avatar
Wunderbaum
Kanta-asiakas
Viestit: 861
Liittynyt: 23.8.2009 20:07
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Wunderbaum »

Saanko tunnustaa..? Aluksi rekisteröidyin tänne vain ennakkolinkkien takia, kun eräs kaverini mainosti mua näiden luo, mutta sitten aloin selailla muitakin aiheita, osallistuin pariin aiheeseen enkä pystynyt lopettamaan teidän kanssa keskustelemista ja kappas, kaikkihan alkaa tuntea mua jo:DD!!!
http://youtube.com/theshadymobile
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #10

jengi inisee ku pelas omaisuutensa, silti ne haluu päivä päivältä suurempaa
koo
Kanta-asiakas
Viestit: 72
Liittynyt: 14.3.2011 21:30

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja koo »

rahis kirjoitti:Itsehän olisin luultavasti jo monta asiallista viestiä lähettänyt tuonne salkkarit nettitahtiin- osioon jos vain olisin voinut, kun pitää kaikkialle muualle ensin mennä kirjottelemaan vaikkei olisi mitään asiaakaan.
Komppailen tätä. Luulisi, että foorumipohjan kanssa olisi mahdollista säätää "nettitahti"-osion joihinkin alakategorioihin kirjoittaminen luvalliseksi nollapostaajille, vaikka kirjoittelu "kiitoskeskusteluun" ja uusien keskusteluiden tekeminen ko. alueella olisikin kiellettyä ymmärrettävistä syistä (linkkien vinkuminen). Lisäksi foorumin säännöt kieltävät nk. turhien postausten tekemisen, mihin tässä tapauksessa kyllä lasken ne viestit, jotka joudun pakottavasta syystä kirjoittamaan päästäkseni vastaamaan juonarikeskusteluun - mikä taas on pääsääntöinen oleskeluni syy täällä.

Jos kerran kirjoittelu ei ole nollapostaajalle mahdollista, en ymmärrä, miksi nollapostaajalle täytyy ylläpitää linkkipalvelua...

En siis ole täällä linkkien toivossa, vaan siksi, että minua kiinnostaa tulevaisuuden spekulointi. Tämä on ensimmäinen Salkkarifoorumi, jolta sellainen kunnollinen keskustelu löytyy. Tasottomia Internetin syövereistä sen sijaan löytyykin vino pino.
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Koo, tuota nollapostaus termiä ei kannata ottaa niin tarkasti kuin mitä se antaa käsittää. Foorumin säännöt ei kiellä keskustelemistä, vaan se mitä tuolla haetaan takaa on siis vain se että kaikki " Joo, ei, juu, samaa mieltä.. " etc. viestit jäisi pois. Eihän nuita sääntöjä kaikki läheskään lue, eikä tajua mitä tuolla tarkoitetaan.

Jos kirjottelee vain mielipide viestejä saitille, niin se ei ole mitenkään kiellettyä. On vain toivottua että jos/kun niitä viestejä kirjottaa, niin pyrkisi siihen että siinä viestissä olisi jotain sisältöä ja omaa sanomaa. Ja se mitä tähän topicciin tulee, niin kukaan aktiivi käyttäjä tätä ei ole aloittanut. Ja alkuperäinen asia on koskenut vain ja ainoastaan sitä, kun nämä 0-2 viestiä omaavat kaverit huutaa klo 20 jälkeen torvi suorana missä jakso jne.., Se viesti tulva oli aikoinaan aivan megalomaaninen jos se jakso ei sitten tullut sen puolen tunnin sisään niinkuin se oli aiemmin tullut.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
nookku
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 21:05

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja nookku »

Heippa!

Itse voin rehellisesti sanoa, että luen enemmän ku kirjotan. No okei, olen uusi tällä sivustolla.
Mutta on kyllä toisten juttuja tullu luettua aika paljon.. Eka kerta nyt kun kirjoitan.

Ja KIITÄN salkkari jaksoista: Katsomo ku sulki mahdollisuuden nähdä saliksia sieltä... :/ (Olen siis ulkomailla).

Mielestäni käyttäjillä pitäisi olla mahdollisuus vaikkapa sitten pelkästään lukea toisten keskusteluja
ilman, että heidät luetaan nollapostaajiksi.

Mutta tää on kaikesta huolimatta hyvä sivusto!! :)

Oikein mukavaa kesän odotusta kaikille! :)
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

nookku kirjoitti:Mielestäni käyttäjillä pitäisi olla mahdollisuus vaikkapa sitten pelkästään lukea toisten keskusteluja
ilman, että heidät luetaan nollapostaajiksi.
Tästä on muutaman kerran tässä(kin) topicissa oikaistu, että ei jokaista 0-10 viestiä omaavaa kaveria tuomita nollapostaajaksi.

Se nollapostaus tarkoittaa terminä ihan vain jaksojen vinkumista, sisällittömiä ja turhia viestejä ja ihan turha yleinen spämmäys.

Toivotan hyvää kesää sinullekkin! Tahdoin oikaista ettei jää kuva että tuomitsemme kaikki nollapostareiksi jotka eivät aktiivisesti keskustele.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
nookku
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 21:05

Re: Nollapostaus

Viesti Kirjoittaja nookku »

Kiitos oikaisusta! :)

Hiukan kyllä selvensi mulle tota termiä nollapostaus.. :)
Millos muuten salikset jää kesätauolle?? Ja kuin pitkäks aikaa? Toivottavasti vielä kesäkuussa näkee salikset :)
Vastaa Viestiin