Apple

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Avatar
Torsti
Valvoja
Valvoja
Viestit: 931
Liittynyt: 23.8.2009 17:02

Apple

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kuva

Apple on yritys, joka valmistaa muun muassa Macintosh-tietokoneita, iPhone-puhelimia ja iPod-musiikkisoittimia. Tuotteet jakavat mielipiteitä, koska moni pitää niitä osiinsa nähden ylihintaisina. Mitä mieltä te olette Applesta ja omistatteko sen tuotteita?

Minä omistin ennen iPod Touchin, mutta myin sen rahapulassa pois. Nyt odotan iPhone 5:ta ja jos hinta on siedettävä, ostan sen kytkynä.
Kasipalloturnausten 2011 ja 2012 voittaja

Jaettu 1. sija asiallisuudessa talvigaalassa 2010
3. sija aktiivisuudessa talvigaalassa 2010
1. sija kekseliäisyydessä talvigaalassa 2010
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Japp »

APPLE FOREVER <3
miul on ipod touch se uusin kai, ja rakastan sitä ;D se on niin hieno.
ja tulevaisuudessa haluan sit applen läppärin, sellanen valkonen ois jees <3
iphone ois kiva mut en tarvi nii kallista ku mul on jo toi touchi jolla voi tehä melkein samat jutut ;D
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hole »

Minusta Applen laitteet ovat hyviä ja hienojakin. Ne toimivat hienosti ja ovat laadukkaita muutenkin. Käyttömukavuus varsinkin on muita edellä. Eivät ne mitään uubersupermegamahtavia tulevaisuuden tekniikalla varustettuja laitteita ole mutta kokonaisuudessaan siis hyviä. Mutta niiden huono puoli on hinta, sillä ne ovat täysin ylihinnoiteltuja. 600 euroa puhelimesta, jota paremmankin puhelimen saa sata euroa halvemmalla?
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Larry »

Matikkanero-Japp kirjoitti:APPLE FOREVER <3
miul on ipod touch se uusin kai, ja rakastan sitä ;D se on niin hieno.
ja tulevaisuudessa haluan sit applen läppärin, sellanen valkonen ois jees <3
iphone ois kiva mut en tarvi nii kallista ku mul on jo toi touchi jolla voi tehä melkein samat jutut ;D
Näin on myös minulla <3
iPod Touch on vaan parsa <3
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Hole kirjoitti:Käyttömukavuus varsinkin on muita edellä. Eivät ne mitään uubersupermegamahtavia tulevaisuuden tekniikalla varustettuja laitteita ole mutta kokonaisuudessaan siis hyviä. Mutta niiden huono puoli on hinta, sillä ne ovat täysin ylihinnoiteltuja. 600 euroa puhelimesta, jota paremmankin puhelimen saa sata euroa halvemmalla?
Tuo on niin käsittämättömän vääristyny mielipide koko Apple konsernista kuin olla ja voi. Maksan mielelläni ylimääräistä tuotteista joiden arvo ei tipu puolessa vuodessa 40 prosenttia. Omppuhan on tällä hetkellä yksi maailman arvokkaimmista merkeistä ellei jopa arvokkain, joten en näe mitään syytä miksi pitäisi itkeä että ne olisivat ylihinnoiteltuja. Tuo että saa huntilla paremman luurin niin on pitkälti oma mielipiteesi sillä teknisesti ottaen Apple käyttää sisällään osia jotka todellakin on osittain edelläkävijä tässä kilvassa. Eli ennenku jatkossa puhutaan että joku toinen on parempi niin tutustutaan niihin tylsimpiin statisiikkoihin joissa selvitetään väylänopeudet jne.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Matilda
Kanta-asiakas
Viestit: 517
Liittynyt: 8.1.2011 23:40

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Matilda »

Mun mielestä Applen tuotteet on laadukkaita ja muihin merkkeihin verrattuna vaan parhaita! Itsellä on iMac, iPod Touch 4th generation, iPad 2 ja omistin iPod 3rd ja 6th generationit. Tietokone on ihan omaa luokkaansa, en huolis PC:tä enää milloinkaan! iPod on mukava musiikinkuunteluun, mutta myös nettiselailuun ja muuhun viihdyttämiseen. iPad on perheen yhteinen, mutta purjehtiessa sillä on kiva surffata netissä. Ja GPS:nä se on veneellä korvaamaton.
Avatar
Torsti
Valvoja
Valvoja
Viestit: 931
Liittynyt: 23.8.2009 17:02

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Yarmo kirjoitti:Tuo on niin käsittämättömän vääristyny mielipide koko Apple konsernista kuin olla ja voi. Maksan mielelläni ylimääräistä tuotteista joiden arvo ei tipu puolessa vuodessa 40 prosenttia. Omppuhan on tällä hetkellä yksi maailman arvokkaimmista merkeistä ellei jopa arvokkain, joten en näe mitään syytä miksi pitäisi itkeä että ne olisivat ylihinnoiteltuja. Tuo että saa huntilla paremman luurin niin on pitkälti oma mielipiteesi sillä teknisesti ottaen Apple käyttää sisällään osia jotka todellakin on osittain edelläkävijä tässä kilvassa. Eli ennenku jatkossa puhutaan että joku toinen on parempi niin tutustutaan niihin tylsimpiin statisiikkoihin joissa selvitetään väylänopeudet jne.
Applen tietokoneissahan on pitkälti samoja komponentteja kuin muidenkin valmistajien koneissa, mutta itse arvostan nimenomaan Applen designia ja käyttöliittymää.
Kasipalloturnausten 2011 ja 2012 voittaja

Jaettu 1. sija asiallisuudessa talvigaalassa 2010
3. sija aktiivisuudessa talvigaalassa 2010
1. sija kekseliäisyydessä talvigaalassa 2010
Hohoo
Kanta-asiakas
Viestit: 183
Liittynyt: 8.7.2009 20:24

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hohoo »

Paremman näköisiä tietokoneita en ainakaan tiedä.

OS X on sisältä unix, eli se oikeasti toimii ja on turvallinen, mutta silti tykkään enemmän GNU/Linuxista koska se toimii vielä paremmin :ylos:

Tuskin tulen kuitenkaan tämän nykyisen MacBook Pro:n lisäksi muita Applen laitteita hankkimaan. Hyvä jos tietokoneita jaksavat tehdä.
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hole »

Yarmo kirjoitti:
Hole kirjoitti:Käyttömukavuus varsinkin on muita edellä. Eivät ne mitään uubersupermegamahtavia tulevaisuuden tekniikalla varustettuja laitteita ole mutta kokonaisuudessaan siis hyviä. Mutta niiden huono puoli on hinta, sillä ne ovat täysin ylihinnoiteltuja. 600 euroa puhelimesta, jota paremmankin puhelimen saa sata euroa halvemmalla?
Tuo on niin käsittämättömän vääristyny mielipide koko Apple konsernista kuin olla ja voi. Maksan mielelläni ylimääräistä tuotteista joiden arvo ei tipu puolessa vuodessa 40 prosenttia. Omppuhan on tällä hetkellä yksi maailman arvokkaimmista merkeistä ellei jopa arvokkain, joten en näe mitään syytä miksi pitäisi itkeä että ne olisivat ylihinnoiteltuja. Tuo että saa huntilla paremman luurin niin on pitkälti oma mielipiteesi sillä teknisesti ottaen Apple käyttää sisällään osia jotka todellakin on osittain edelläkävijä tässä kilvassa. Eli ennenku jatkossa puhutaan että joku toinen on parempi niin tutustutaan niihin tylsimpiin statisiikkoihin joissa selvitetään väylänopeudet jne.
Kyllä minun mielestäni voi ihan hyvällä omatunnolla itkeä siitä jos jokin tuote on ylihinnoiteltu. Eihän siinä ole mitään väärää. Sinun mielestäsi siis on väärin sanoa joidenkin tuotteiden huonoksi puoleksi niiden ylihinnoittelua? Aika erikoista. :) Ja kyllä kännykkä on parempi kuin toinen, jos sillä esimerkiksi selaa paljon nopeammin nettiä, sillä saa parempia kuvia ja videokuvaa, siinä on isompi näyttö eikä tarvitse alkaa sim-kortteja leikkelemään että saa laitteen käyttöön. Ei siinä tarvitse lähtä väylänopeuksia vertailemaan että voidaan yleinen mielipide kännykän paremmuudesta antaa.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Hole kirjoitti: eikä tarvitse alkaa sim-kortteja leikkelemään että saa laitteen käyttöön.
Kuka tässä niitä on joutunut leikkomaan? Taitaa oikeasti tämä kertoa miten paljon olet iPhonea käyttänyt.

Muuhun en ala edes vastaamaan.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hole »

En olekaan iPhonea pahemmin käyttänyt, koska en osta ylihintaisia puhelimia. :) Eikös tuohon iPhone 4:ään mene semmoinen mikro-sim tai joku vastaava. Eli jos hakee kaupasta puhelimen niin ei vanha sim-kortti siihen menekään vaan joutuu ottamaan sakset käteen tai sitten se on toinen reissu sim-kortin vaihtoon.

E: jos tuohon meneekin normaali sim niin mun moka. Hopeisesta omenasta joskus luin tuommoista kun sen iLuurin ostoa harkitsin. Siellä kyllä olivat ihmiset leikelleet simejään. Ja kyllähän tuossa noita muitakin perusteluja jo tuli.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Neloseen täytyy olla slim mallinen kortti, mutta aiemmat 3G / S on ihan tavallisella kortilla.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hole »

Tässä tosiaan olen nyt puhunut nelosesta. Eikä mulla siis ole mitään Applea vastaan, hyviä tuotteita tekee ja niin poispäin, mutta hinnoittelu vain kusee.
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Larry »

Hole kirjoitti:Tässä tosiaan olen nyt puhunut nelosesta. Eikä mulla siis ole mitään Applea vastaan, hyviä tuotteita tekee ja niin poispäin, mutta hinnoittelu vain kusee.
Höpsistä pussiin, minä ostin rakkaan iTouchini hintaan 80e :)
Hinnoittelu ei kuse ;D
Avatar
Hole
VIP
VIP
Viestit: 936
Liittynyt: 7.9.2010 20:01
Paikkakunta: Atlantis

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Hole »

Fooni kirjoitti:
Hole kirjoitti:Tässä tosiaan olen nyt puhunut nelosesta. Eikä mulla siis ole mitään Applea vastaan, hyviä tuotteita tekee ja niin poispäin, mutta hinnoittelu vain kusee.
Höpsistä pussiin, minä ostin rakkaan iTouchini hintaan 80e :)
Hinnoittelu ei kuse ;D
Taisit ostaa sen käytettynä, höpsö! Eihän sitä lasketa!
oksat pois

Vaahtera Herrasmies Klubin arvostettu jäsen
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Larry »

Hole kirjoitti:
Fooni kirjoitti:
Hole kirjoitti:Tässä tosiaan olen nyt puhunut nelosesta. Eikä mulla siis ole mitään Applea vastaan, hyviä tuotteita tekee ja niin poispäin, mutta hinnoittelu vain kusee.
Höpsistä pussiin, minä ostin rakkaan iTouchini hintaan 80e :)
Hinnoittelu ei kuse ;D
Taisit ostaa sen käytettynä, höpsö! Eihän sitä lasketa!
Niin ostinkin käytettynä, enkä ollenkaan huonoon hintaan :japp:
Avatar
Enigma
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3656
Liittynyt: 22.8.2009 17:51

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Applen tuotteista ei ole kokemusta, mutta en kyllä koskaan suostuisi maksamaan täyttä jutkuhintaa näistä.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Avatar
Turska
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3468
Liittynyt: 21.8.2009 19:05

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Turska »

Itseltä löytyy iPod Nano (5. sukupolvi) ja kesäkuussa ostettu MBP (johon pitäisi jaksaa päivittää uusin Lion-käyttis).

1000. viesti!
We are sistas, we stand together ♥
Turksa, JAPP, Burnis

Ulmate Love: Ropin Huud ♥
Avatar
Joonis
Kanta-asiakas
Viestit: 318
Liittynyt: 3.6.2009 23:45
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Joonis »

Rambo-Ossi Faniklubin jäsen #14 & Madin Fanclubin (#37) jäsen
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Apple

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

Itseltä löytyy ipod nano (4th)ja Iphone 3GS. Tykkään kivasti, mutta Omenoiden kanssa mulla on vähän huono tuuri aina: Ipodista kuulokeliitäntä rikki ja Iphonesta näyttö halki. Pitäisi joskus jaksaa ite korjata. :B
Silti rakkautta Omenalle minulta. <3
Vastaa Viestiin