Lehdenjako

Jos muut kategoriat eivät sovi, on tämä oikea paikka. Ei Salkkari-keskustelua tänne!
Vastaa Viestiin
Avatar
Torsti
Valvoja
Valvoja
Viestit: 931
Liittynyt: 23.8.2009 17:02

Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kuinka moni täältä on joskus ollut lehdenjakajana? Oletko ajatellut, kuinka helposti saisit lisärahaa jakamalla mainoksia ja lehtisiä? Ja nyt ennen kuin joku tulee valittamaan työn raskaudesta, niin sitähän se on. Mutta miettikääpä, että ihmiset tekevät myös samanmoisia lenkkejä ihan vapaaehtoisesti. Aika rikas alaikäinen saa olla, ettei sadat lisäeurot kuukaudessa mitään merkkaisi.

Itse olen hakenut vähän aikaa sitten Tampereen Ykkösjakelulle jakajaksi. Vastausta ei ole vielä ehtinyt kuulua. 14-vuotias kaverini tienaa näin 200€/kk eikä pidä hommaa aivan erityisen rankkana. Tuollainen summa todella kelpaisi minullekin, joten täytyypä kokeilla!

Sinun ei tarvitse olla kuin 14 vuotta tänä vuonna täyttävä, pitkäjänteinen ja ahkera, ja voit hakea pestiä!

Lue lisää...

HJEX - Pääkaupunkiseutu
Oulu-Suorajakelu - Oulu ja ympäryskunnat
Tampereen ykkösjakelut - Tampere
Turku-palvelu - Turku
Muita

Kokemuksia, keskustelua, mielipiteitä.
Kasipalloturnausten 2011 ja 2012 voittaja

Jaettu 1. sija asiallisuudessa talvigaalassa 2010
3. sija aktiivisuudessa talvigaalassa 2010
1. sija kekseliäisyydessä talvigaalassa 2010
Avatar
Kuosma
Kanta-asiakas
Viestit: 92
Liittynyt: 1.10.2009 11:13

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Kuosma »

Lehden jakajana olin vielä joskus 16 vuotiaana kunnes vaihdoin paremmin tienaavaan työhöö.
Muistaakseni sain jotain olikahan se 3-5 senttiä/postiluukkuun mainos. Mutta suosittelen tätä töihi aloittavalle ahkerille nuorille. :) :ylos:

Säästin tuolloin rahaa varmaan uuteen läppäriin tai johonkin... ???
dulsul
Avatar
Johnny
VIP
VIP
Viestit: 586
Liittynyt: 26.5.2009 14:44
Paikkakunta: Stellansin takahuone

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Kokemusta on lehtien jakamisesta, olihan tuo ensimmäinen työpaikkani. Sanoisin, että työn kannattavuus riippuu hieman siitä millaisella alueella asut. Itse asuin tuolloin melko harvasti asutetulla omakotialueella, mikä tarkoittaa vähemmän taloja/alue=vähemmän palkkaa. Mikäli satut asumaan tiheämmin asutetulla kerrostaloalueella, niin homma muuttuu jo paljon järkevämmäksi, vaikka alue on saman kokoinen saat parempaa palkkaa sillä yhdessä rapussa on yleensä noin parikymmentä asuntoa (ainakin yhtiö jossa minä työskentelin maksoi palkkaa jaettujen lehtien ja mainosten lukumäärän perusteella).

Mutta toisaalta, onhan tämäkin työtä, saat kokemusta ja lisää rahaa. Jos asuu vielä kotona niin menoja ei ole vielä kauheasti, eli kaikki tienattu raha menee kokonaan omaan käyttöön, ei tarvitse huolehtia vuokrasta tai laskuista :) Lisäksi saat samalla liikuntaa.
"When I Die Bury Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass"


Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #8
Avatar
SuppoT
Viestit: 24
Liittynyt: 26.5.2009 12:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja SuppoT »

Itsellä on kokemusta sanomalehtienjakajana parin vuoden ajalta. Suurimman osan ajasta toimin viikonloppulomittajana, eli joka toinen viikonloppu oli jakovuoro ja joka toinen vapaa. Ajoittain tuossa hommassa pääsi hyville tuntipalkoille, kun sunnuntaivuorosta sai tuplapalkan ja piireilläni maksettiin kuuden tunnin palkka, mutta lehdet kerkesin jakamaan tavallisimmin 1:30-5:30. Työvälineenä toimi oma auto, joka mahdollisti sen, että aamussa jaoin normaalisti kaksi piiriä ja joitain kertoja kolme-neljä piiriä. Työn hyvistä ja huonoista puolista voisinkin jatkaa sitten vaikka miten pitkään, mutta enimmäkseen tuosta työpaikasta jäi pelkästään positiivinen mieli.
Avatar
Laatikko
VIP
VIP
Viestit: 1130
Liittynyt: 25.8.2009 21:59

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Laatikko »

Olin aina pienenä kateellinen kavereille jotka jakoi lehtiä, koska ne sai rahaa. :D
Abonce

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Abonce »

Joskus kauan sitten about 2,5 vuotta jaoin lehtiä. Näin jälkeenpäin ajateltuna vihoviimeistä hommaa, kaikki se lajittelu ei vastaa saatua ansiota lähellekään.
Avatar
Joonis
Kanta-asiakas
Viestit: 318
Liittynyt: 3.6.2009 23:45
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Joonis »

Eipä ole tullut kokeiltua. Ehkä joskus pitäisi..
Rambo-Ossi Faniklubin jäsen #14 & Madin Fanclubin (#37) jäsen
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
Zukka
Viestit: 13
Liittynyt: 17.10.2009 15:12

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Zukka »

100 eurot kuukaudessa... sanompahan vaan että ei sitä kyllä IHAN SATOJA euroja kuukaudessa tule mutta kuitenkin pakko myöntää kivasti menee rahaa säästöön kun mainoksia jakaa.. riippu sitten tietysti työn antajasta minulla uutisposti...
Niemino95
Kanta-asiakas
Viestit: 130
Liittynyt: 22.8.2009 22:03

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Niemino95 »

Olen tässä pari kuukautta nyt työskennellyt Tampereen ykkösjakeluilla.~150€ noin on se summa mitä kuukaudessa tulee.
Avatar
Ekku
VIP
VIP
Viestit: 999
Liittynyt: 24.7.2009 19:36

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Joskus 13-14-vuotiaana tuli tuurattua jokunen kerta siskoa, kun se ei voinut syystä tai toisesta hoitaa jakohommaansa. Huonosti palkattuahan tuo on työhön nähden. :pesis:
Tänne vaan, muiden pervojen sekaan juhlimaan.
Larry
VIP
VIP
Viestit: 2700
Liittynyt: 29.10.2009 17:23

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Larry »

Apua, joskus kaauan sittenhän mäkin Helsingin Vuosaaressa olin lehdenjakaja, tais olla vuosaari-lehtiä joita jaoin.
Lehdenjako urani päättyi siihen, kun yhdessä rapussa tapasin juopon joka ei tykänny mun duunista, kysyi mun palkan (3€), maksoi sen mulle ja sanoi että lähe menemään täältä.
Pelkäsin sillon kaikkia vieraita juoppoja :D Onhan tuo kyllä niin surkeesti palkattua hommaa että ei tulis mieleenkään tehdä enää.
Avatar
Ropin Huud
VIP
VIP
Viestit: 694
Liittynyt: 29.3.2011 15:05

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Ropin Huud »

Joo ei ei, en ikinä tekisi. Palkkaus kusee ja pahasti siihen hommaan nähden. Pikkusisko aloitti just pari viikkoa sitten uudellen ton homman ja ei kyllä kateeksi käy, kun se fillarilla noita käy jakelemassa. Propsit niille ketkä jaksaa sitä tehdä :ylos: itsekin kuitenkin noita lehtiä luen, niin kivahan se on, kun tuodaan ovelle.
Kuukauden sherwoodilainen 8/2011
Eiks naiset sitä paitsi sano aina, että ne pukeutuu vaan itseään varten?
Nojoo sanoo sanoo. Valetta koko juttu.

Sisters♥
Heiskanen69
Kanta-asiakas
Viestit: 119
Liittynyt: 3.9.2010 19:49

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Heiskanen69 »

Äsken meni hakemus Itellaan. En oo koskaan ennen ollut lehdenjaossa, mutta hyvä kunto on ja ikää tulee tänä vuonna 15 vuotta. Kesätöihin siis hain, kun löysin ilmoituksen.

Toivottavasti pääsis :) kumminkin 25 tyyppiä haettiin ja hakukin kestää vaan 12pv ja Rauma on aika pieni kaupunki.
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja fakki »

ite saan joku 300e/kk ja mopoautolla on aika chilliä jakaa 2x viikossa 475 talouden aluetta (n. puolet kerrostaloja ja rivitaloja). Ei paha ja tulee viellä kilometrikorvauksia :ylos:
Viimeksi muokannut fakki, 10.6.2014 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Läheltä liippaa aiheen, mutta ihmeen paljon hesareita ja aamulehtiä lähti tänään. Päälle tuli vielä kauppalehdet, sen vuoksi Etelä-Pohjanmaan alueella vähän viivästy postilta lehtien lähtö ja sen takia myös jakajien homma. Puoli neljältä lähti lehdet meiltä vasta, pohjalainen ja ilkka saatiin ajoissa liikkeelle :)
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Lehdenjako

Viesti Kirjoittaja fakki »

Kesän vika jakokeikka > vesisade ja kävellen mennään perkele :pesis:
Vastaa Viestiin